Äreät ratinvääntäjät.
Äreät ratinvääntäjät.
Mitä viestitän ympäristölle?
Saatteko te muut erityiskohtelua liikenteessä?
On alkanut ihmetyttämään tuo eräiden autoilijoiden käyttäytyminen meikäläistä kohtaan. Aivan kuin olisin punainen vaate joillekin auton ratissa istuvalle. Onko rotumme syytä tää´?
Mainittakoon, että ajan omasta mielestäni esimerkillisesti ja pyrin olemaan provosoitumatta ympäristön tempuista.
Keväällä auto roikkui pari kilsaa aivan kiinniliimautuneena rekisterikilvessäni. Tarkkailin peileistä tilannetta ja olin äimän käkenä. Eka valoihin kun pysäytettiin, niin yli 60-vuotias mies työntyi ulos puolikropallaan ikkunasta ja huusi jotain kuin palotorvi. Peilistä näki melkein suun olevan miehellä vaahdossa.
-Jotain vikaa on mopossani, josta mies yrittää viestittää mulle, tuumasin peilistä katsoessani. Pistin pyörän jalalle ja lähestyin autoa kysyäkseni, mitä asiaa on.
Vanhempi pariskunta ruuvasi urakalla ikkunat kiinni ja "klikk" pisti ovet lukkoon. Istuivat autossaan sanattomina eteen katsoen. Ei muuta kuin itsekin takaisin puikkoihin ja ajoneuvoletka jatkoi matkaansa.
Viikko sitten taksi yritti kaistaa vaihtaessaan tuupata pois tieltään. Tehostaakseen vaikutusta hän viittaili kädellään ja ilme kertoi: "Painu h??vettiin siitä!" Tästä suivaantui rauhallisempikin kuski ja pisti mopon jalalle, liikenteestä välittämättä. Vaikka kuinka koputti auton kattoon, niin siellä ei ollut ketään kotona. Saako taksit työntää pois kaikki itseään pienemmät ajoneuvot?
Lomani aikana toimitin apuvälinettä hätäapuna sairaalaan, siellä sänkyyn pultatulle motoristille . Oli juhlallista astua keskussairaalan aulaan ja saada itselleen heti oman adjutantin. Tämä adjutantti tenttasi asiaani ja kuultuaan sen johdatti minut suoraan autettavan potilaan luo. Adjutantti poistui vasta kun hän ymmärsi potilaan tunnistavan minut.
Vau, mitä palvelua sitä saakaan Harrikka tamineissa. Jossain muussa asussa olisi turhaan saanut etsiä henkilöä, joka voi auttaa oikealle osastolle.
Tässä muutama juttu, keskisormen ja nyrkkien näyttämiset, eivät mielestäni ole sen kummeman mainitsemisen arvoisia.
Näkyykö syy peilissä?
On alkanut ihmetyttämään tuo eräiden autoilijoiden käyttäytyminen meikäläistä kohtaan. Aivan kuin olisin punainen vaate joillekin auton ratissa istuvalle. Onko rotumme syytä tää´?
Mainittakoon, että ajan omasta mielestäni esimerkillisesti ja pyrin olemaan provosoitumatta ympäristön tempuista.
Keväällä auto roikkui pari kilsaa aivan kiinniliimautuneena rekisterikilvessäni. Tarkkailin peileistä tilannetta ja olin äimän käkenä. Eka valoihin kun pysäytettiin, niin yli 60-vuotias mies työntyi ulos puolikropallaan ikkunasta ja huusi jotain kuin palotorvi. Peilistä näki melkein suun olevan miehellä vaahdossa.
-Jotain vikaa on mopossani, josta mies yrittää viestittää mulle, tuumasin peilistä katsoessani. Pistin pyörän jalalle ja lähestyin autoa kysyäkseni, mitä asiaa on.
Vanhempi pariskunta ruuvasi urakalla ikkunat kiinni ja "klikk" pisti ovet lukkoon. Istuivat autossaan sanattomina eteen katsoen. Ei muuta kuin itsekin takaisin puikkoihin ja ajoneuvoletka jatkoi matkaansa.
Viikko sitten taksi yritti kaistaa vaihtaessaan tuupata pois tieltään. Tehostaakseen vaikutusta hän viittaili kädellään ja ilme kertoi: "Painu h??vettiin siitä!" Tästä suivaantui rauhallisempikin kuski ja pisti mopon jalalle, liikenteestä välittämättä. Vaikka kuinka koputti auton kattoon, niin siellä ei ollut ketään kotona. Saako taksit työntää pois kaikki itseään pienemmät ajoneuvot?
Lomani aikana toimitin apuvälinettä hätäapuna sairaalaan, siellä sänkyyn pultatulle motoristille . Oli juhlallista astua keskussairaalan aulaan ja saada itselleen heti oman adjutantin. Tämä adjutantti tenttasi asiaani ja kuultuaan sen johdatti minut suoraan autettavan potilaan luo. Adjutantti poistui vasta kun hän ymmärsi potilaan tunnistavan minut.
Vau, mitä palvelua sitä saakaan Harrikka tamineissa. Jossain muussa asussa olisi turhaan saanut etsiä henkilöä, joka voi auttaa oikealle osastolle.
Tässä muutama juttu, keskisormen ja nyrkkien näyttämiset, eivät mielestäni ole sen kummeman mainitsemisen arvoisia.
Näkyykö syy peilissä?
Mulla on varsin päinvastaiset kokemukset ratinkääntäjistä kuin Esfanilla. Ikinä mua ei ole kiilattu tieltä. Enkä ole havainnut käsimerkkejäkään näytettävän silloin, kun ajan prätkällä; auton ratissa on toinen tilanne. Tummien ikkunoiden läpi kun ei näy, kuinka ruma mies on ratissa.
Kunnioittavan kohtelun olen pistänyt aika pitkälti pyörämerkin piikkiin. Helsingin keskustassa on liikennettä välillä kaaokseksi asti, mutta kielteisiä primitiivireaktioita en ole juuri kohdannut.
Liikennevaloissakin useimmiten viereisellä kaistalla oleva ruuvaa ikkunansa auki ja antaa palautetta pyörästäni, ajokelistä jne. - tulee ihan Bronsonmainen fiilis. Myös silloin, kun olen edennyt kaistojen välissä, ovat autoilijat huomatessaan useimmiten tehneet tilaa.
Kerran liikennevaloissa yksi auto jysäytti peräääni, mutta se oli häneltä silkka vahinko ja vakuutus korvasi vääntyneen lokkarini.
Ihan asiallista toimintaa puolin sun toisin

Kunnioittavan kohtelun olen pistänyt aika pitkälti pyörämerkin piikkiin. Helsingin keskustassa on liikennettä välillä kaaokseksi asti, mutta kielteisiä primitiivireaktioita en ole juuri kohdannut.
Liikennevaloissakin useimmiten viereisellä kaistalla oleva ruuvaa ikkunansa auki ja antaa palautetta pyörästäni, ajokelistä jne. - tulee ihan Bronsonmainen fiilis. Myös silloin, kun olen edennyt kaistojen välissä, ovat autoilijat huomatessaan useimmiten tehneet tilaa.
Kerran liikennevaloissa yksi auto jysäytti peräääni, mutta se oli häneltä silkka vahinko ja vakuutus korvasi vääntyneen lokkarini.
Ihan asiallista toimintaa puolin sun toisin
Toi kysymyspuoli on ihan oma lukunsa.
Tyypillinen kysyjä on jäätelötöttöröä lipova tyyppi, joka katseltuaan aikansa kysyy:
Kui´suuri se on
Yleensä se ei ehdi kuunnella vastausta, koska jäätelön sulaminen vaatii kaiken sen huomion. Ja jos se on mies (tämä kysyjä) niin ei se osaakaan keskittyä 2-asiaan samalla, eli kuuntelemiseen ja nuolemiseen.
Tyypillinen kysyjä on jäätelötöttöröä lipova tyyppi, joka katseltuaan aikansa kysyy:
Kui´suuri se on
Yleensä se ei ehdi kuunnella vastausta, koska jäätelön sulaminen vaatii kaiken sen huomion. Ja jos se on mies (tämä kysyjä) niin ei se osaakaan keskittyä 2-asiaan samalla, eli kuuntelemiseen ja nuolemiseen.
Re: Äreät ratinvääntäjät.
Juu, minä ainakin saan. Autot tekevät usein tilaa jotta mahdun ajamaan kaistojen välissä tai ohittamaan muuten vaan. Yhden kerran olen tosin tänä kesänä nähnyt keskisormen, enkä tiedä miksi, mutta olisi minullakin varmaan hermot kireällä jos ajaisin helteellä tietyöruuhkassa mitsubishi sapporolla.Esfa kirjoitti:Mitä viestitän ympäristölle?
-
Mastodontti
Tai yks totesi mulle kerran että oli nähnyt päivällä täsmälleen samanlaisen, ainoona erona että oli tsukin koneella, en ruvennu kyseleen enempää.
Ei ole onneks pahemmin yritetty suistaa, kerran joku tööttäs kun vedin jonojen välistä sen eteen valoihin ekaks.
On kuitenkin paljon sellasta porukkaa jotka yrittää teilata kaikkia motoristeja, oon nähny aika pahoja tilanteita. Esim. länsiväylällä normaalissa aamuruuhkassa joku normaalinnäköinen äijä yritti teilata jotain motoristia kaiteen ja autonsa väliin.
Melkeen positiivisia kokemuksia enemmänki, kun vetää buffin melkeen silmien yli ja vetää kyyryssä niin kummasti jengi vaihtaa kaistaa edestä
Ei ole onneks pahemmin yritetty suistaa, kerran joku tööttäs kun vedin jonojen välistä sen eteen valoihin ekaks.
On kuitenkin paljon sellasta porukkaa jotka yrittää teilata kaikkia motoristeja, oon nähny aika pahoja tilanteita. Esim. länsiväylällä normaalissa aamuruuhkassa joku normaalinnäköinen äijä yritti teilata jotain motoristia kaiteen ja autonsa väliin.
Melkeen positiivisia kokemuksia enemmänki, kun vetää buffin melkeen silmien yli ja vetää kyyryssä niin kummasti jengi vaihtaa kaistaa edestä
Nii, mä valla unohrin, mis näit hulikaaneja tratis oh.
Siellä, missä Linnakin on oikeasti sinappitehras ja missä on kellosoittopeli, jonka soittoa teijät on pakotettu kuuntelemaan 12-lyöntien nimisenä.
Ja josta lauletaan, että aina kun tulee sinne, niin kaaretaan viinaa kurkkussee.
Eli tääl niit ärei tratinkääntjii oh.
Tierä vaik se o Turkku
Siellä, missä Linnakin on oikeasti sinappitehras ja missä on kellosoittopeli, jonka soittoa teijät on pakotettu kuuntelemaan 12-lyöntien nimisenä.
Ja josta lauletaan, että aina kun tulee sinne, niin kaaretaan viinaa kurkkussee.
Eli tääl niit ärei tratinkääntjii oh.
Tierä vaik se o Turkku
Eli edustat ilmeisesti itse kauniinpaa sukupuolta?Esfa kirjoitti:... Ja jos se on mies (tämä kysyjä) niin ei se osaakaan keskittyä 2-asiaan samalla, eli kuuntelemiseen ja nuolemiseen...
Siinä voi olla yksi syy, monelle nainen HD:n - tai ylipäätään moottoripyörän - puikoissa on punainen vaate. Siinä missä mies on pahis ja rikollinen sinkoterroristi niin nainen; ihan mitä vaan lähtien huonosta äidistä sellaisiin asioihin mitä ei näin julkisesti viitsi kirjoittaa kun saattaa olla alaikäisiä paikalla...
Tämä on valitettavaa, onneksi kaikki eivät ole samaa mieltä. Aikoinaan oman emäntäni tavatessani oli hänen ainoa kulkupelinsä moottoripyörä.
- AngelOfAvalon
- Viesti:
Mä olen pistänyt merkille, että huonoa asennetta naishärräkkäkuskia kohtaan tulee liikenteessä lähinnä naisilta, ikävä kyllä.
Viimeksi eilen takanani autoileva blondi ei meinannut käsittää millään että jos mä jarrutan ennen punaisia liikennevaloja niin ehkä hänenkin kannattaisi...
Miehiltä sen sijaan saa ihailevia tai sitten kateellisia katseita. Ja hupaisia kysymyksiä tyyliin "mites likka pystyy ajamaan noin isoa pyörää".
Viimeksi eilen takanani autoileva blondi ei meinannut käsittää millään että jos mä jarrutan ennen punaisia liikennevaloja niin ehkä hänenkin kannattaisi...
Miehiltä sen sijaan saa ihailevia tai sitten kateellisia katseita. Ja hupaisia kysymyksiä tyyliin "mites likka pystyy ajamaan noin isoa pyörää".
I'm on the Night Train – I love that stuff
I'm on the Night Train – I can never get enough
I'm on the Night Train – Never to return - no
I'm on the Night Train – I can never get enough
I'm on the Night Train – Never to return - no
- Minna&FatBoy
- Viesti:
Joillakin tuntuu ikävä kyllä olevan ongelmia naispuolisiin Harrikkakuskeihin suhtautumisessa. Toki monilla on ongelmia sulattaa kaikkia Harrikalla ajavia sukupuoleen katsomatta.monelle nainen HD:n - tai ylipäätään moottoripyörän - puikoissa on punainen vaate. Siinä missä mies on pahis ja rikollinen sinkoterroristi niin nainen; ihan mitä vaan lähtien huonosta äidistä sellaisiin asioihin mitä ei näin julkisesti viitsi kirjoittaa
Itse kun olen katsellut lähinnä naisnäkövinkkelistä, olen toisinaan "pikkuisen poltellut hihojani" asian suhteen. On annettu ymmärtää, että olen huono äiti, jne. Olenkin ihmettelijöiltä monesti kysynyt, että tekeekö moottoripyörä minusta jotenkin huonomman ihmisen ja äidin. Enpä ole perusteluita saanut.
Mutta toisinaan ne asenteet ilmenevät vähän hullusti...
Olin juuri ajanut Fat Boyn parkkiin Euromarketin pihaan. Nousin pois sen selästä, kun joku umpihumalainen mies lähestyi ihan sen näköisenä, että kohta tulee tunti turpaan. En enää muista, mitä hän siinä sanoi, mutta vastasin jotain joka tapauksessa. Mies suorastaan pelästyi: "Ei jumalauta! Ootsä nainen?!"
Niinpä... eihän naiset tietenkään voi H-D:lla ajaa
Olen myös joutunut kokemaan että huono äiti ku moottoripyörällä ja vielä Harrikalla, hui! Minkähänlaisia lapsista tuleekaan ku äiti helvetin-kokouksissä juoksee ja ei varmaankaan koskaan kotona!
Pari kysyny jopa mistä moiseen raha? Noh Tyhmään kysymykseen:
Noo Hesarilla menny nii hyvin että jonnekki pakko oli sijoittaa verottajalta
Kerran seisoin risteyksessä joskos pääsis johonki väliin siinä nostin visiirin ylös näkis paremmin! Oho ohi menevä autoileva häiskä tapitti hassuna ja ajoi edessä olevän perään. Auts!
Noh tietä on annettu jopa poliisi pysäytti liikenteen jotta pääsen letkaan mukaan
Huumorilla tähän mennessä selvinny ja sitäpaitsi kyl tää ajaminen on nii ihanaa, Mitä noista kateellisista!

Kaikki ei välitä minkä merkkinen tai montako rengasta beban alla pyörii
Pari kysyny jopa mistä moiseen raha? Noh Tyhmään kysymykseen:
Kerran seisoin risteyksessä joskos pääsis johonki väliin siinä nostin visiirin ylös näkis paremmin! Oho ohi menevä autoileva häiskä tapitti hassuna ja ajoi edessä olevän perään. Auts!
Noh tietä on annettu jopa poliisi pysäytti liikenteen jotta pääsen letkaan mukaan
Kaikki ei välitä minkä merkkinen tai montako rengasta beban alla pyörii
On se sit nii inanaa!
Re: Kotilokuskit....
Tämä nyt on ihan pelkkää spekulointia, mutta olisikohan se mitenkään mahdollista että sillä olisi vaikutusta edelläajavan autoilijan asenteeseen, että se on nähnyt peilistään sun ajavan ylinopeutta, ohittelevan autoja ties miltä puolilta ja epäilemättä muutenkin ajavan kuin pellossa?HARIKKA1 kirjoitti:Keskiviivan päälle siirtyvistä mopon lähestyessä menin jos, pientareella oli tilaa, ohi oikealta puolelta. Välillä vilkku valot, torvet soi ja keskarikin vilkku
Tuli vaan mieleen.