Noissa levyjarruissahan on kaikenlaisia reikiä, koloja ja lovia siinä jarrupinnassa.
Jo jonkunaikaa ollut jopa sellaisia joissa levyn reuna ei ole pyöreä muodoltaan.
Rumpujarrun jarrupintahan on perinteisesti umpinainen.
On käynyt mielessä jos poraisi/jyrsisi rumpujarrun jarrupintaan reikiä.
Kuinkahan mahtaisi kestää? (Joku mekaniikka-alan laskutaitoinen voisi selvittää?)
Hajoaako heti ensimmäisellä puristuksella?
Onko tuollaisia reikärumpuja joku tehnyt? Toimiiko?
Ajatus on sekä jäähdyttää, että poistaa paskaa rummun sisältä, siis erikoisen ulkonäön lisäksi.
No tietenkin reikien kautta menee myös seisomassa vesi tms sisään.
Ja ne Mr.Moore tyyppiset takarumpujarrun rivat ei tule nyt kysymykseen.
Jarrurumpuun reikiä?
Jarrurumpuun reikiä?
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Re: Jarrurumpuun reikiä?
Mulla on ollu tarkoitus tehdä vastaava homma yhteen rumpuun jo jonkin aikaa. Toistaseksi suunnitteluasteella.
Sellaisia isohkoja reikiä. Vähän pienempiä kuin hihnan leveys.
Enempiä laskematta veikkaan että ei heikennä rakennetta.
Mutta kyllä jäähdytyksen paraneminen on olematonta. Jos jeesais, olis niin tehty jo aikoinaan Grimecan isoihin jäähdytettyihin rumpuihin. Taitaa iso scuuppi ja poistoreiät toimia paremmin.
Vesiongelmasta en tiedä, mutta mulla on rystyssä iso Trumpan rumpu edessä. Sen teho tuplaantuu vesikelillä. Ekan kerran asennuksen jälkeen sateella meinasin vetää lipat.
Siiihen pitäis tehdä vesiruiskutus etujarruun jos olisi tarvetta saada jarrutehoa lisää.
Sellaisia isohkoja reikiä. Vähän pienempiä kuin hihnan leveys.
Enempiä laskematta veikkaan että ei heikennä rakennetta.
Mutta kyllä jäähdytyksen paraneminen on olematonta. Jos jeesais, olis niin tehty jo aikoinaan Grimecan isoihin jäähdytettyihin rumpuihin. Taitaa iso scuuppi ja poistoreiät toimia paremmin.
Vesiongelmasta en tiedä, mutta mulla on rystyssä iso Trumpan rumpu edessä. Sen teho tuplaantuu vesikelillä. Ekan kerran asennuksen jälkeen sateella meinasin vetää lipat.
Siiihen pitäis tehdä vesiruiskutus etujarruun jos olisi tarvetta saada jarrutehoa lisää.
-
JeremiasJetsoni
Re: Jarrurumpuun reikiä?
Mä porailin erääseen Porscheeni aikoinaan jäähdytysreiät takarumpuihin ja ihan hyvin ne toimi.