fiksu varashälytin vanhempaan pyörään?
Re: fiksu varashälytin vanhempaan pyörään?
Hälyn arvo muutoinkin on vähän niin ja näin, jollet ole itse hälyn kuuluma-alueella ja tunne oman hälysi ääntä, eipä noihin autojenkaan hälyihin nimittäin kukaan mitenkään reagoi keskimäärin. Noit levylukon huomionarui saa irrallaankin, Biltema, Eurobiker jnejne... ei maksa montaa eurotaalaa.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Näin tuumin
-varashälyn keskusyksikkö penkin alle tmv paikkaan johon ei pääse ns suoraan käsiksi
-penkkiin rajakytkin irroittamisen estämiseksi
-hälyssä tutka joka varoittaa viereen tulevia
-omistajalla kapula taskussa johon tulee (n 500m päähän asti) paitsi häly, myös varoitus "liian uteliaista"
-piezopilli akkuvarmennettu, ei ihan heti hiljene
Tuntuis että uretaanivaahtoa/sikafleksiä ja pulttipihtejä osaa käyttää jokainen höyryissä oleva narkkikin, mutta jos pitäis ohittaa tuommoinen systeemi hiljaisesti nii jäis kyllä tekemättä.
Tämmöiset pitäis saada alle n 80USD hintaan. Jos haluaa varmistella, siihen vielä 65euroa ja kiinasta minikokoinen GPS träkkeri (prepid simmi pesään niin lähettää tekstarilla pyydettäessä WGS84 koordinaattia) nii jo on kumma jos ei ala pyörä pysymään oikealla omistajalla.
Katsellaan, rustaan itselle talvella. Kun sais pelti/runkohommat ekana selväksi. Sähköt menee joka tapauksessa uusiksi, samalla integrois hälyn sekaan helposti.
-varashälyn keskusyksikkö penkin alle tmv paikkaan johon ei pääse ns suoraan käsiksi
-penkkiin rajakytkin irroittamisen estämiseksi
-hälyssä tutka joka varoittaa viereen tulevia
-omistajalla kapula taskussa johon tulee (n 500m päähän asti) paitsi häly, myös varoitus "liian uteliaista"
-piezopilli akkuvarmennettu, ei ihan heti hiljene
Tuntuis että uretaanivaahtoa/sikafleksiä ja pulttipihtejä osaa käyttää jokainen höyryissä oleva narkkikin, mutta jos pitäis ohittaa tuommoinen systeemi hiljaisesti nii jäis kyllä tekemättä.
Tämmöiset pitäis saada alle n 80USD hintaan. Jos haluaa varmistella, siihen vielä 65euroa ja kiinasta minikokoinen GPS träkkeri (prepid simmi pesään niin lähettää tekstarilla pyydettäessä WGS84 koordinaattia) nii jo on kumma jos ei ala pyörä pysymään oikealla omistajalla.
Katsellaan, rustaan itselle talvella. Kun sais pelti/runkohommat ekana selväksi. Sähköt menee joka tapauksessa uusiksi, samalla integrois hälyn sekaan helposti.
Jesus saves lives, loud pipes just sound awesome
Tuota noin.ma^ko kirjoitti:Niin, jollei saa hataraan kuuppaansa et pyöräs on mokoma esine minkä poistaminen ennen liikkeellelähtöä on suotavaa. Aika lyhyen pätkän mopo liikkuu ennen ku levylukko stoppaa, en osaa edes kuvitella tilannetta jossa olisin jo konevoimalla liikkeellä sen tökätessä. Rajoittunut mielikuvitus tai jotain kaiketi, mut jos mun fillari seisoo "starttivalmiina" jossain ni ei siinä ole jarrulevylukkoakaan, jos se taas on pysäköity lukituksi on se aina niin että sitä joutuu manuaalisesti edes hieman siirtämään ennen liikkeellelähtöä.Pertti kirjoitti:Suurempi ongelma taitaa olla, jos piippi ei toimikkaan kun meinaa itse lähteä. Jarrut lukon puolelta rikki ja kuskin pallit mahdollisesti myös.
Sehän on ihan helppoa parkeerata pyöränsä vaikkapa kaupungissa kotioven eteen autojen väliin. Peruuttaen tietysti.
Ja sitten seuraavalla kerralla lähtiessä virta-avain paikoilleen, sen kääntäminen virta-asentoon, kiksaus taikka peukulla tökkäsy, stonga suoraan (jos meinaa suoraan lähteä taikka oikealle jos meinaa sinne lähteä - muuten edelleen enemmän vasemmalle käännettynä), pyörä pystyyn, vaihde sisään ja menoksi...
Takanakki jauhaa asfalttia ja etupyörä ei pyöri edes sitä 5cm matkaa vaan liukuu hiukan ja muksis...
En minä ainakaan siirtele pyörääni normaalisti ennen liikkeellelähtöä - ei tarvitse, koska parkkeeraan sen yleensä niin, että sillä myös pääsee jatkamaan matkaa
Tietenkin jos maasto/asfaltti kovin kallellaan niin sitten valitaan se vähiten harmia aiheuttava parkkeerassuunta.
Elikkä tuo huomionaru edullisen ja ehkä jopa fiksunkin ajonestolaitteen eli levyjarrulukon kanssa on hyvä ja melkein välttämätön.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Mä en pysäköi koskaan prätkääni täysin starttivalmiiksi jos se jää siten että koen sen lisälukinnan tarpeelliseksi. Jos näet vaivaa lukita esineen, miksi sillä lähdön pitäisi olla kuitenkin mahdollisimman helppoa? Se känniääliö joka meinaa nussia sen kippaa sen kumoon ku levylukko stoppaa vaikka olis se seittemän narua, mut jos sitä joutuu siirteleen ja se ei liiku voipi olla et vahingot jää olemattomiks ja ainakin poistuma pyörän kera on hitaampaa. Mut jokainentoki tekee ratkaisunsa ihan oman näkemyksensä mukaan.
Vaikka se olisi usein helppoa, jopa helpompaa pysäköidä 'ampaisuvalmiiksi' ni en menettele niin, koska jos sillä liikkeelle lähtöä vaikeutetaan lukinnalla ettei väärät lähde liikkeelle sillä niin miks svitussa se silloin pitäis olla kuitenkin siit mahdollisimman helposti ladulle saatavilla? Mä olen käsitekykyrajoitteinen tässä asiassas.
Vaikka se olisi usein helppoa, jopa helpompaa pysäköidä 'ampaisuvalmiiksi' ni en menettele niin, koska jos sillä liikkeelle lähtöä vaikeutetaan lukinnalla ettei väärät lähde liikkeelle sillä niin miks svitussa se silloin pitäis olla kuitenkin siit mahdollisimman helposti ladulle saatavilla? Mä olen käsitekykyrajoitteinen tässä asiassas.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Vaikka siksi, että esim. maastosta tai kuskin persjalkaisuudesta, joskus jopa keveydestä johtuen saattaa olla paikallaan hoitaa parkkeeraaminen siten, että paanalle päästään suoraan konevoimalla. Yli 300kg:n laitetta ei juurikaan huvita vekslailla, jos on mahdollista lähteä suoraan ajamaan.ma^ko kirjoitti: Vaikka se olisi usein helppoa, jopa helpompaa pysäköidä 'ampaisuvalmiiksi' ni en menettele niin, koska jos sillä liikkeelle lähtöä vaikeutetaan lukinnalla ettei väärät lähde liikkeelle sillä niin miks svitussa se silloin pitäis olla kuitenkin siit mahdollisimman helposti ladulle saatavilla? Mä olen käsitekykyrajoitteinen tässä asiassas.
Viimeksi muokannut Pertti, 22:40 23.11.2011.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: kirjiotusvihre
Syy: kirjiotusvihre
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
No jos ei oo kellään parempaa tietoa, taidan tilata tuon SPY 5000M nimellä(kin) myytävän hälyn. Pitäis löytymän kaikki mitä tarvii ml säädettävä lähestymistutka liian uteliaiden karkoittamiseksi.
Tiedot pyörän tilasta tulevat tärinätoiminnolla varustettuun avaimenperään joka hälyttää ja kertoo mikä anturi on havahtunu. Kantama mainosten mukaan 5km, googlenkin perusteella sangen mukava.
Ainoa mikä tuosta (ilmeisesti) puuttuu on piiri johon sais lisäkytkimiä, esmes satulan irroittamisen estämiseksi. 70 puntaa brittilässä, ei pahan hintanenkaan.
Tiedot pyörän tilasta tulevat tärinätoiminnolla varustettuun avaimenperään joka hälyttää ja kertoo mikä anturi on havahtunu. Kantama mainosten mukaan 5km, googlenkin perusteella sangen mukava.
Ainoa mikä tuosta (ilmeisesti) puuttuu on piiri johon sais lisäkytkimiä, esmes satulan irroittamisen estämiseksi. 70 puntaa brittilässä, ei pahan hintanenkaan.
Jesus saves lives, loud pipes just sound awesome