Sattuipa silmään Lidlissä 11 euron hiekkapuhalluspistooli säiliöineen ja paineilmaliittimineen. Lelu toki, mutta voisi sillä jostain pössäyttää ruosteen ja vanhan maalin ehkä poiskin, laitteen kokeilu ei ainakaan paljoa maksa.
Mutta mistä puhallusmateriaalia, millaisissa säkeissä sitä on tyrkyllä ja mikä olisi paras aine pyörän osin putsaukseen? Kyseisen puhaltimen läpi menisi muistaakseni 0,2 - 0,8 mm raekoko.
"Tee se itse" -hiekkapuhallus
"Tee se itse" -hiekkapuhallus
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Re: "Tee se itse" -hiekkapuhallus
Jätän ton liiteristä kommentoinnin tällä kertaa väliin. Normirautakaupoista 25 kg säkeissä. Maksaa muutaman euron. Löytyy yleensä kahta raekokoa. Muistaakseni noin suunnilleen 0,2-0,6 ja 0,6-1,2. Raekoon määrää pistoolin suuttimen reikä. Eli tohon sitä hienompaa.
Biltemastakin on (ainakin joskus) saanut 4 l kanistereissa.
LIFEMEMBERRe: "Tee se itse" -hiekkapuhallus
Juu, tuolta teema-butiikista sai, ainakin pari vuotta sitten, säkeissä kahtakin eri raekokoa.
Isänmaallisesta Hiekkapuhallus Komppaniasta oli jo hankittu talliin laitteistoa.
Siinä tallin oven edessä sitten naamarissa-haalarissa sähläsin joitain käikäleitä ja vanteita. Tulos kohtuullinen ja melko edukas. Tuolloin. Vaikka vähän vitutti hukkaan menevä aines, kun ei kunnollista kiertoa.
Koitti kevät/vesikelit, ja se saamarin mämmi sitten pitkin tallin lattioita ja himassa.
Sitä vaan, et kantsii funtsia sitte fiksummin...
Jumpe
Isänmaallisesta Hiekkapuhallus Komppaniasta oli jo hankittu talliin laitteistoa.
Siinä tallin oven edessä sitten naamarissa-haalarissa sähläsin joitain käikäleitä ja vanteita. Tulos kohtuullinen ja melko edukas. Tuolloin. Vaikka vähän vitutti hukkaan menevä aines, kun ei kunnollista kiertoa.
Koitti kevät/vesikelit, ja se saamarin mämmi sitten pitkin tallin lattioita ja himassa.
Jumpe
Kannattaisko levittää reilun kokoinen muutaman euron kevytpressu alle. Sais ainakin hiekat luiskasta pois, ellei sitten peräti kierrätykseen.JON kirjoitti: Koitti kevät/vesikelit, ja se saamarin mämmi sitten pitkin tallin lattioita ja himassa.
Jumpe
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Itse käytin todella isoa pahvilaatikkoa vaaka-asennossa. Hiekat kertyi laatikon perällä mistä ne oli helppo ottaa uudelleen käyttöön.
LIFEMEMBER