"Tee se itse" -hiekkapuhallus

Omat projektit. "Talleissa tapahtuu". Erilaiset DIY "tee se itse" vinkit, erikoiset taikka toimivat ratkaisut jne

Valvojat: Pertti, pressa

Joe Cool
Viesti:

"Tee se itse" -hiekkapuhallus

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Sattuipa silmään Lidlissä 11 euron hiekkapuhalluspistooli säiliöineen ja paineilmaliittimineen. Lelu toki, mutta voisi sillä jostain pössäyttää ruosteen ja vanhan maalin ehkä poiskin, laitteen kokeilu ei ainakaan paljoa maksa.

Mutta mistä puhallusmateriaalia, millaisissa säkeissä sitä on tyrkyllä ja mikä olisi paras aine pyörän osin putsaukseen? Kyseisen puhaltimen läpi menisi muistaakseni 0,2 - 0,8 mm raekoko.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Hessu
Viesti:

Re: "Tee se itse" -hiekkapuhallus

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Jätän ton liiteristä kommentoinnin tällä kertaa väliin. Normirautakaupoista 25 kg säkeissä. Maksaa muutaman euron. Löytyy yleensä kahta raekokoa. Muistaakseni noin suunnilleen 0,2-0,6 ja 0,6-1,2. Raekoon määrää pistoolin suuttimen reikä. Eli tohon sitä hienompaa.
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Biltemastakin on (ainakin joskus) saanut 4 l kanistereissa.
Kuva LIFEMEMBER
JON

Viesti Kirjoittaja JON »

Juu, tuolta teema-butiikista sai, ainakin pari vuotta sitten, säkeissä kahtakin eri raekokoa.
Isänmaallisesta Hiekkapuhallus Komppaniasta oli jo hankittu talliin laitteistoa.
Siinä tallin oven edessä sitten naamarissa-haalarissa sähläsin joitain käikäleitä ja vanteita. Tulos kohtuullinen ja melko edukas. Tuolloin. Vaikka vähän vitutti hukkaan menevä aines, kun ei kunnollista kiertoa.
Koitti kevät/vesikelit, ja se saamarin mämmi sitten pitkin tallin lattioita ja himassa.
Sitä vaan, et kantsii funtsia sitte fiksummin...

Jumpe
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

JON kirjoitti: Koitti kevät/vesikelit, ja se saamarin mämmi sitten pitkin tallin lattioita ja himassa.
Sitä vaan, et kantsii funtsia sitte fiksummin...

Jumpe
Kannattaisko levittää reilun kokoinen muutaman euron kevytpressu alle. Sais ainakin hiekat luiskasta pois, ellei sitten peräti kierrätykseen.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Itse käytin todella isoa pahvilaatikkoa vaaka-asennossa. Hiekat kertyi laatikon perällä mistä ne oli helppo ottaa uudelleen käyttöön.
Kuva LIFEMEMBER
Vastaa Viestiin