kilometrien vähentäminen mittarista
-
Grasschopper1
Re: kilometrien vähentäminen mittarista
Toisaalta nuo on sellaisia asioita,mitä pitäisi kysyä myyjältä esim. juuri sitä milloin toisiohihna on vaihdettu,jos on ja pystyä sitten vielä luottamaan myyjän sanaan.Voihan olla,että siihen 100tkm ajettuun laitteeseen on juuri laitettu uusi hihna.
Kyl mun miälest pyärän kunnon ainaki osittain näkee päältpäi. Luulisin.
Vaihdoin just 60 tonnii ajetun Electra Stanun Vee Twiniss uuteen Electra Classiciin
ja ihan ylpeyrel voin sanoo, ett kaveri, ku osti mun pyärän siält
sai tosi hyvin piretyn vehkeen. Olin tehny siihen isonhuollon aina
4 tonnin välein. Ihan vaan vanhasta tottumuksesta. Ja piruuttani.
Koska ei se hualto ny nii paljoo maksa ku ottaa pyärän hinnan
huamioon.
Mut kuulin tos just jutun kaverist ku oli ajanu Espanjasta kotii
"kuival" koneel vaiks kaverit oli sanonu ett laita ny hyvä miäs
öljyy koneesee. Vehje kilkutti ja kolkutti satamas mut
kesti kotii asti. Ei siis kiinnostanu hennerii pitää omist
vehkeist hualta.
Vaihdoin just 60 tonnii ajetun Electra Stanun Vee Twiniss uuteen Electra Classiciin
ja ihan ylpeyrel voin sanoo, ett kaveri, ku osti mun pyärän siält
sai tosi hyvin piretyn vehkeen. Olin tehny siihen isonhuollon aina
4 tonnin välein. Ihan vaan vanhasta tottumuksesta. Ja piruuttani.
Koska ei se hualto ny nii paljoo maksa ku ottaa pyärän hinnan
huamioon.
Mut kuulin tos just jutun kaverist ku oli ajanu Espanjasta kotii
"kuival" koneel vaiks kaverit oli sanonu ett laita ny hyvä miäs
öljyy koneesee. Vehje kilkutti ja kolkutti satamas mut
kesti kotii asti. Ei siis kiinnostanu hennerii pitää omist
vehkeist hualta.
Nii ja sit viäl jäi sanomat, et on iha eri asia ajaaks pienii nyppyi jokirantaan vai
500 - 1500 kilsan vetoja yhtäpötköä. Joku viisas sanos ett sillonku kone käy
lämpimän kokoaja on paremp ku ett kokoaja vetää kylmäl koneel.
18 tuhat kilsaa tänäkesän ja uureski jo 6500 heinäkuun alunj älkee ja 2 hualtoo tehtyn.
Ett simmottooos.
Toiset ajaa toiset korjaa ja toiset rakentaa.
500 - 1500 kilsan vetoja yhtäpötköä. Joku viisas sanos ett sillonku kone käy
lämpimän kokoaja on paremp ku ett kokoaja vetää kylmäl koneel.
18 tuhat kilsaa tänäkesän ja uureski jo 6500 heinäkuun alunj älkee ja 2 hualtoo tehtyn.
Ett simmottooos.
Toiset ajaa toiset korjaa ja toiset rakentaa.
Jnu
Noo-o! Hihna saattaa katkeja todella lyhyen ajon jälkeen. Eipä siihen tarvita kuin sopiva sepelin murikka hihnan ja rattaan väliin. Toisaalta se saattaa kestää uskomattomia määriä ajoa. Molemmista on kokemusta.
Rohkenen väittää, että Evoille ja TC:lle 200-300 tkm ei ole mikään harvinainen suoritus, jos niitä on huollettu asianmukaisesti. Mutta nämä "viritin ihan itse" -versiot on syytä kiertää kaukaa, jos haluaa toimivaa AJOPYÖRÄÄ.
Jos vika reissussa on tullakseen, niin tuleehan se uuteenkin pyörään. Toki todennäköisyys on pienempi. Uuden pyörän vika on entistä suuremmalla todennäköisyydellä näissä eksoottisissa sähköjärjestelmissä ja niillehän ei tien päällä voikkaan tehdä sitten yhtään mitään.
Yksi veemäinen on noissa mittariepävarmuuksissa se että ei välttämättä osaa varautua tuleviin huoltoihin. Esim. Vetohihnan katkeaminen ym.
Paljon ajavalle kun on merkitystä kun pyörään tulee vika keskellä yötä jossain Albaniassa...
Noo-o! Hihna saattaa katkeja todella lyhyen ajon jälkeen. Eipä siihen tarvita kuin sopiva sepelin murikka hihnan ja rattaan väliin. Toisaalta se saattaa kestää uskomattomia määriä ajoa. Molemmista on kokemusta.
Rohkenen väittää, että Evoille ja TC:lle 200-300 tkm ei ole mikään harvinainen suoritus, jos niitä on huollettu asianmukaisesti. Mutta nämä "viritin ihan itse" -versiot on syytä kiertää kaukaa, jos haluaa toimivaa AJOPYÖRÄÄ.
Jos vika reissussa on tullakseen, niin tuleehan se uuteenkin pyörään. Toki todennäköisyys on pienempi. Uuden pyörän vika on entistä suuremmalla todennäköisyydellä näissä eksoottisissa sähköjärjestelmissä ja niillehän ei tien päällä voikkaan tehdä sitten yhtään mitään.
LIFEMEMBER