JPI666 kirjoitti:ajo-ominaisuuksiltaan parempana kuin muut HD:t,
Sä et ilmeisesti ole ajanut FXR:ää... eikä Dynakaan oikeasti kauas jää Sportystä ajettavuudeltaan. Virtsarakko on nopeampi ku Sporty niin ajoltaan kuin kulultaan, mut se kuulostaa enemmän Hondalta kuin Honda.
Olen ajanut FXR:llä, Dynalla ja monella muulla HD:lla.
Hehe, mutta sä et ilmeisesti ikinä ole ajanut oikeasti KOVAA, jos väität että Dyna on melkein yhtä hyvä ajettavuudeltaan. FXR on kyllä hyvä ja oman aikakautensa hupputuote, mutta ei voi puhua samana päivänä ajo-ominaisuuksilta, jos vertaa 04 up Sportsteriin. Kaikki HD:t on PASKOJA ajaa, mutta Sportsterilla pystyy sentään AJAMAAN.
Rodi voi suoralla kulkea kovempaa, mutta nopeudella tarkoitan pätkää missä on myös mutkia ja mutkatiellä se ei todellakaan ole nopeampi kuin Sportster. (Toki mutkateitäkin on erilaisia ja jos ne mutkat on todella loivia, niin ehkä sitten )
Osalla Sporttikuskeista taitaa olla kyllä ongelmia sen fillarinsa kanssa, sen verran lujasti tarvii täälläkin mainostaa kuinka se on paras, nopein ja kaunein.
Jos nyt minua tarkoitat , niin minä kirjoitan tahalteen todella kärjistetysti, ihan sen takia koska vittuillakseni matkin ehdottomuudessa niitä tyyppejä jotka Sportsteria huonona tai tyttöpyöränä pitää, jotka tuskin on sellaisella edes ikinä ajanut.
Mulle ei ole koskaan edes kukaan henkilökohtaisesti tullut Sportsteria edes haukkumaan... Enemmänkin kehumaan
Rodi voi suoralla kulkea kovempaa, mutta nopeudella tarkoitan pätkää missä on myös mutkia ja mutkatiellä se ei todellakaan ole nopeampi kuin Sportster.
NOHNOH! Ei nyt sentään tollasta jargonia julkisuuteen! Kyllä Rodilla heittää vaikka kahdeksikkoa Sportin ympärillä. Ei tosin helpoimpia ajettavia, mutta jos...
Rodi voi suoralla kulkea kovempaa, mutta nopeudella tarkoitan pätkää missä on myös mutkia ja mutkatiellä se ei todellakaan ole nopeampi kuin Sportster.
NOHNOH! Ei nyt sentään tollasta jargonia julkisuuteen! Kyllä Rodilla heittää vaikka kahdeksikkoa Sportin ympärillä. Ei tosin helpoimpia ajettavia, mutta jos...
Kyllä kyllä, silloin kun Sportsteri on parkissa ja on tarpeeksi iso parkkipaikka.
nopein Harley-Davidson radalla tai mutkaisella pikkutiellä on luonnollisesti Buell 1125R
A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away - Antoine de Saint Exupéry
JPI666 kirjoitti:Olen ajanut FXR:llä, Dynalla ja monella muulla HD:lla.
Hehe, mutta sä et ilmeisesti ikinä ole ajanut oikeasti KOVAA, jos väität että Dyna on melkein yhtä hyvä ajettavuudeltaan. FXR on kyllä hyvä ja oman aikakautensa hupputuote, mutta ei voi puhua samana päivänä ajo-ominaisuuksilta, jos vertaa 04 up Sportsteriin. Kaikki HD:t on PASKOJA ajaa, mutta Sportsterilla pystyy sentään AJAMAAN.
Rodi voi suoralla kulkea kovempaa, mutta nopeudella tarkoitan pätkää missä on myös mutkia ja mutkatiellä se ei todellakaan ole nopeampi kuin Sportster. (Toki mutkateitäkin on erilaisia ja jos ne mutkat on todella loivia, niin ehkä sitten )
Olen mä joskus ajanut oikeasti kovaakin, kakspyöräsist radalla kilpaa tosin vain piikkisillä joskus 30+v sitten. Olen ajanut Rodia, olen ajanut Sportsteria, useamman ikäistäkin, Dynaakin(vähän se on lötkö mut ketterä) ja sitä Dynaakin voi viedä varsin lujaa. Kyllä menee Rodi Sportyltä kestopäällystetiellä tahi moottoriradalla karkuun, vakialustalla ja renkailla ei Dynalla ja Sportyllä ole suurtakaan eroa mutkaladun nopeudessa, ehkä sä et vaan uskalla viedä raskasta ja pitkää mopoa asenteella minkä se vaatii varsinkin jos on vähän letku kuten Dyna. Kumiripuste-Sporty ja NightRod on Burgmanin ohella ne vermeet jotka mul o ollut Ranskan reissuilla käytettävissä, Sportys o paras ääni, NightRod on selkeesti nopein ja SuzukiBurgman käytännöllisin. Seuraaval kerral on NightRodin sijaan käytettävis joku Vihtorin Jättipotti. Mutkapätkällä kuitenkin noista Harleysta ja Harley-sukusista nopein taitaapi olla putkirunko-Buelli, ainakin ne menee nois Ranskisten kerhokisois radal svallan svitusti, nopeempii ne on ku tankkirunkoset ja ihan eri sekunteil ku muut maamoottorit ja V-Rodit o siin välissä.
Voitko selittää mulle ja varmaan monelle muullekin tuon teorian että mikä tekee yli 50kg painavammasta, ihan helvetin paljon pienemmällä kallistusvaralla ja
isommalla etujätöllä olevasta prätkästä nopeamman tai edes yhtä nopean mutkissa kuin sportster?
JPI666 kirjoitti:Voitko selittää mulle ja varmaan monelle muullekin tuon teorian että mikä tekee yli 50kg painavammasta, ihan helvetin paljon pienemmällä kallistusvaralla ja
isommalla etujätöllä olevasta prätkästä nopeamman tai edes yhtä nopean mutkissa kuin sportster?
En voi selittää sulle mitään teoriaa, mut kyllä Rodi vaan on radallakin Sportyä nopeampi. Parempi rengastus, parempi suorituskyky, paremmat jarrut... 25kg painoero. Parempi suorituskyky ja paremmat jarrut tekee jo mutkaladullakin ihan svitusti, sen tiedät jos joskus olet ajanut. Dyna on hitaampi ku Sporty tai sitten ei, jos Sporty on 883 ja Dyna 96TC ni parempi suorituskyky tekee siitä mutkaladullakin nopeamman, 1200 Sportylle Dyna ei pärjää mut ei se mitenkään tolkuttomasti jääkkään. Tokihan se Sporty on helpompi viedä "kovaa" ku junanpuolikas, mut erot on oikeasti aika merkityksettömiä ja jos vastaan otetaan ihan mikä tahansa oikeasti sporttinen fillari euroopasta tai kaukoidästä ni noi on kaikki onnettoman hitaita kruisereita. Kumiripuste-Sporty on itseasiassa helvetin raskas fillari, se on jotain sonniksi tituleerattua Hajapuskaa liki viiskytkiloo raskaampi, eli kun puhutaan kuitenkin ylipainoisist lehmist, vajaalla teholla ja rajallisilla muillakin ominaisuuksilla ni oikeestaan ihan turha ylistää niistä yhtään mitään mutkaladulla. BTW, 650cc Burgman scootteri on mutkatiellä jo paha vastus Sportylle(tai Rodille).
JPI666 kirjoitti:Voitko selittää mulle ja varmaan monelle muullekin tuon teorian että mikä tekee yli 50kg painavammasta, ihan helvetin paljon pienemmällä kallistusvaralla ja
En voi selittää sulle mitään teoriaa, mut kyllä Rodi vaan on radallakin Sportyä nopeampi. Parempi rengastus, parempi suorituskyky, paremmat jarrut... 25kg painoero. Parempi suorituskyky ja paremmat jarrut tekee jo mutkaladullakin ihan svitusti, sen tiedät jos joskus olet ajanut. Dyna on hitaampi ku Sporty tai sitten ei, jos Sporty on 883 ja Dyna 96TC ni parempi suorituskyky tekee siitä mutkaladullakin nopeamman, 1200 Sportylle Dyna ei pärjää mut ei se mitenkään tolkuttomasti jääkkään. Tokihan se Sporty on helpompi viedä "kovaa" ku junanpuolikas, mut erot on oikeasti aika merkityksettömiä ja jos vastaan otetaan ihan mikä tahansa oikeasti sporttinen fillari euroopasta tai kaukoidästä ni noi on kaikki onnettoman hitaita kruisereita. Kumiripuste-Sporty on itseasiassa helvetin raskas fillari, se on jotain sonniksi tituleerattua Hajapuskaa liki viiskytkiloo raskaampi, eli kun puhutaan kuitenkin ylipainoisist lehmist, vajaalla teholla ja rajallisilla muillakin ominaisuuksilla ni oikeestaan ihan turha ylistää niistä yhtään mitään mutkaladulla. BTW, 650cc Burgman scootteri on mutkatiellä jo paha vastus Sportylle(tai Rodille).
Jos sulla ei ole esittää teoriaa ja käytäntökin ilmeisesti rajoittuu vain perstuntumalla tehtyihin nopeusmittauksiin, niin mun puolesta lopetetaan tämä väittely tähän.
JPI666 kirjoitti:Jos sulla ei ole esittää teoriaa ja käytäntökin ilmeisesti rajoittuu vain perstuntumalla tehtyihin nopeusmittauksiin, niin mun puolesta lopetetaan tämä väittely tähän.
Sähän se vänkäät. Mä olen ajanut '07 1200 Sportyä radalla kelloa vastaan, mä olen ajanut '08 NightRodia radalla kelloa vastaan, samalla radalla oli useita Buelleja ja Taavetteja viettämäs ratapäivää, aika selkeää ihan ilman teoriaa katsella aikoja... olen ajanut niitä myös kadulla. Omaa FXR:ääni en ole ajanut radalla, mut se siel kovin nopea olis ku ei ole kovin sporttisena tällä haavaa. Sä taas olet kehittänyt teorian että suorituskyvytömänpi pyörä huonommilla jarruilla on mutkatiellä nopeampi ku sillä sä pystyt sentään ajamaan... blah blah.
Radalla muuten on ihan kellon kertomana nähty myös että RoadKingi voimamoottorilla on itseasiassa varsin nopea ku sitä viedään raivolla astinlaudat kipunoiden. Ja myös kellon kertomana että putkirunko-Buellit on uudempia nopeampia mikä oli mulle yllätys ja monta muutakin perstuntuma asiaa. Ja että erot välillä Sporty/Dyna/Softis/matkalehmät on yllättävän pieni keskimääräisen HooRee kuskin käsissä radalla. Ja mikroautoradalla Burgmani panee kampoihin hyvin mut suorat rankaseee likaa.