Sportster rekisteröinti?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

hantta61

Sportster rekisteröinti?

Viesti Kirjoittaja hantta61 »

moi kaikille, oon uusi jäsen ja aika noviisi näissä pyöräkuvioissa. mulle tuli jenkkilästä tommonen 05 Sportster, jossa screaming eagle aika äänekkäät putket, onko niin että noilla putkilla totä pyörää ei saa leimattua vaikka laittais huilut sisään? tartteeko olla e-hyväksyntä myös putkissa?lamput ja vilkut täytyy myös ainakin leiman ajaksi vaihtaa ilmeisesti, onko tässä porukassa ketään jolta voisi lainaa/vuokrata osia leiman ajaksi? :?:
JammuFZ1

Re: Sportster rekisteröinti?

Viesti Kirjoittaja JammuFZ1 »

Moi

Itselleni tuotatin juuri vrodin USA:sta eli on tuoretta kokemusta hommasta. Putkessa pitää olla e-hyväksyntä, muutoin et saa sitä (mitä todennäköisimmin) katsastuksesta läpi. Myös vastaavuustodistuksen joudut hommaamaan, jotta katsastusmies näkee, mitkä varusteet pyörässäsi ovat jo hyväksyttyjä EU-alueelle. Lamput ja vilkut joudut vaihtamaan ainakin. Kenties vielä jotain muutakin, riippuu minkälainen vastaavuustodistus sportsterille on kirjoitettavissa..
hantta61

joo niin kelasinkin,myös päästötodistus pitäätilata maahantuojalta, ihan kivasti euroja palaa!!!
JammuFZ1

Joo, kyllä siinä järjestelmä huolehtii siitä, ettei tuo USA-tuonti olekaan niin edullista kuin alkuun voisi kuvitella. Toivottavasti sait kuitenkin sen näköisen pyörän jonka halusit. Paljonko on maileja mittarissa muuten? Aikanani kyselin vastaavuustodistusten hintoja eri toimijoilta ja hintahaarukka oli suht kova. Itse sain sen lopulta todella nopeasti (8 päivässä) 265 euron hintaan.
hantta61

6100 mailia,ja siinä vähän auki 9000e pitäis verojen jälkeen jäädä maksamaan, toivotaan näin
ezmo

Viesti Kirjoittaja ezmo »

hantta61 kirjoitti:6100 mailia,ja siinä vähän auki 9000e pitäis verojen jälkeen jäädä maksamaan, toivotaan näin
Jos kyseessä 883, ois Suomesta saanut halvemmalla. Jos on 1200cc, pyynnit on hiukan yli 9000€ Nettimotossa, mutta tinkimällä ois päässy samoihin.... Aika hässäkkä siinäkin on saada kaikki tarvittavat osat E hyväksytyiksi...... Vapaa-ajallakin on hintansa..
Kickstart, deserve the ride!

Shovelhead bobber -76 "blowfly"
Sportster Hugger -94
setti71
Viesti:

Viesti Kirjoittaja setti71 »

ezmo kirjoitti:.... Vapaa-ajallakin on hintansa..
....Aivan ja mikäs sen mukavampaa puuhaa vapaa-ajalla, kuin tuollasen tuontiprojektin parissa nysvääminen :D . Nimimerkillä "-07 FXDWG:n USA:sta uittanut". Siitä voi vähän jopa maksaakki :wink: .

Noista valoista toisessa threadissa jo kirjottelinki. Mulle katsuri meinas, että jos on mahista ootella talveen, eli ajella sillä tarralla, niin kannattaa ootella ennenkä lähtee kantaan kauhiasti rahnua eri liikkeisiin. KUULEMMA....siis vahva huhu....valomääräykset muuttuu piakkoin ja DOT hyväksytyt (USA, Can, JPN) hyväksyttäneen myös täällä EU:n perällä. Vilkkujen kuitenkin tulee olla keltuaiset.

Mulla loppuu tarra syyskuun lopussa ja kun nyt näyttää ettei veropäätöstä ennen sitä tule, ni siirrän katsastuksenkin hamaan tulevaisuuteen ja ajelen toistaseksi DOT valoilla 8).

Tämä siis vain minun olematon pläni, joilla on tosin tapana muuttua...... :oops:

-s-
2011 FLHTK
JammuFZ1

Ajattelin itse tehdä täysin samoin. Ajelen nyt noilla tarrakilvillä tämän ajokauden loppuun ja sitten ensi keväänä, kun veropäätökset on tullu, haen päivän siirtokilvet ja ajan pyörän katsastukseen.. Tullissa kuulemma poskettomat jonot, päätökseen menee omankin pyörän osalta kuulemma se lähemmäs 3kk.... No, eipä tolla kiire. Kai sen voi tosiaan sitten katsastaa vasta keväälläkin kun on verot maksettu jne..
hantta61

just same idea! mulla lupa ajaa marraskuun puoleenväliin, täytyy kai laittaa nastat kun on niin siistii touhuu, oon viimeks ajanu vuonna -74 tunturi sportilla, vähän oli hakusessa mut nyt jo sujuu,toi Sportster on kuitenkin niin matala ja kevyt,ja toi soundimaailma on kyllä omaa luokkaansa, ei nappais vaimentaa noita kirkuvia kotkia, mut kai se on tässä byrokraattien luvatussa maassa pakko!
hantta61

ezmo kirjoitti:
hantta61 kirjoitti:6100 mailia,ja siinä vähän auki 9000e pitäis verojen jälkeen jäädä maksamaan, toivotaan näin
Jos kyseessä 883, ois Suomesta saanut halvemmalla. Jos on 1200cc, pyynnit on hiukan yli 9000€ Nettimotossa, mutta tinkimällä ois päässy samoihin.... Aika hässäkkä siinäkin on saada kaikki tarvittavat osat E hyväksytyiksi...... Vapaa-ajallakin on hintansa..
joo 1200 customi on, siihen on vaihdettu aikapaljon osaa ja laitettu kaikkea sälää, kyl mä omasta mielestäni ihan ok kaupat tein, netti motossa ei lähellekkään yhtä "coolin" näköistä Sportster!
LeClerc
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LeClerc »

pistämäs meille muille urheilullisille kuva ketjun jatkoksi, aina kiinnostaa nähdä....
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 06:00 28.05.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
hantta61

JammuFZ1 kirjoitti:Moi

Itselleni tuotatin juuri vrodin USA:sta eli on tuoretta kokemusta hommasta. Putkessa pitää olla e-hyväksyntä, muutoin et saa sitä (mitä todennäköisimmin) katsastuksesta läpi. Myös vastaavuustodistuksen joudut hommaamaan, jotta katsastusmies näkee, mitkä varusteet pyörässäsi ovat jo hyväksyttyjä EU-alueelle. Lamput ja vilkut joudut vaihtamaan ainakin. Kenties vielä jotain muutakin, riippuu minkälainen vastaavuustodistus sportsterille on kirjoitettavissa..
tulikohan meidän pyörät samassa kontissa? jos tuli hassen kautta kaliforniasta,niin sitten matkustivat yhdessä. kertoi meinaan että laittoi mun Sportster lisäksi v-rodin matkaan.
JammuFZ1

Mun pyörä tuli Kotkaan South Carolinasta. Varmaan Charlestonista lähteny kontti liikenteeseen.

Heitähän kuvia fillaristas tulemaan niin näkee millainen vatkain sieltä on tullu... :)
hantta61

C:\Documents and Settings\Omistaja\Työpöytä\08082011215.jpg
jos joku saa ton auki,niin siellä toi vatkain näkyy. mulle tää tietsikka maailma on niin far out! ja miten ton kuvan saa näkymään kansantajuisesti?
Vastaa Viestiin