Puolikypärä
Puolikypärä
Sellaista kysyisin että onko normaalia että puolikypärä (Givi) nousee öbaut satasen vauhdissa "pois" päästä? Ei se kokonaan lähde, nousee hieman kuitenkin niin että tunne on perin v***umainen. (Pyörässä ei ole katteita tai tuulenohjaimia). 3/4 kypärässä ja umpimallissa ei ole ikinä ollut mitään ongelmaa, nyt vasta ostin ensimmäisen puolipotan. Koko on just nafti.
Onko tämä yleinen ominaisuus puolipotissa vai onko tämä Givi paska?
HD:llä on hyvännäköisiä puolikkaita, onko kokemuksia niistä?
Onko tämä yleinen ominaisuus puolipotissa vai onko tämä Givi paska?
HD:llä on hyvännäköisiä puolikkaita, onko kokemuksia niistä?
Street Glide -14, Forty Eight -13
-
Rautahauli
Re: Puolikypärä
Sama hommeli mun avopotassa.
Leukahihnaa vaan tiukemmalle.
Ei ole tota ongelmaa ollut sen jälkeen kun ostin davida speedsteriin,ilmeisesti toi nahkasisusta auttaa on sen verran nahkeempi,ei tarvii moottoritie nopeuksissa sen kummemmin kiristellä leukahihnoja on myös hiljainen.
Osa avopotista nousee ärsyttävästi, osa ei. On myös kovin pääkohtainen juttu mikä nousee ja mikä ei. Mikä on 3/4 kypärä?
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
3/4 on mun mielestä sellainen kypärä jossa kypärä tulee sivuilla selkeästi leukaperän tasolle. En osaa laittaa kuvaa tähän mutta seuraavasta linkistä varmaan selviää: http://www.harley-davidson.com/browse/b ... cale=en_US
... ja päätä etukenoonRautahauli kirjoitti:Sama hommeli mun avopotassa.Leukahihnaa vaan tiukemmalle.
Samaa tekee meikäläisen Arai, eikä siihen muu auta kuin edellämainitut kikat

T. Timo Konttinen
Fxsts03
Fxsts03
Shark evoline 2 tuntuu pysyvän hyvin päässä avo asennossa.
Kypärä hieman ison lainen ja haussa uhuempi puolikypärä.
Kypärä hieman ison lainen ja haussa uhuempi puolikypärä.
H-D "maailman työnnetyin moottoripyörä"
saakos puolikypärä päässä istua liikkuvan moottoripyörän päällä ?
Saa, tietty sillä ehdolla että on tieliikenteeseen hyväksytty malli. Natsikypärä ei taida olla vaikka olis kyllä hieno! 
Taitaa riippua kypärästä - ja sen sopivuudesta käyttäjänsä kalloluihin. Matalammat ja skootterikäytössä yleiset avokypärät noussevat varmasti leukahihnansa varaan reippaimissa nopeuksissa, sama juttu näköjään myös joidenkin 'oikeiden' avokypärien kanssa. Davidan avokypärästä tulee meikeläiseltä(kin) pelkästään positiivista kommenttia; ruukku pysyy nousematta päässä vauhdikkaammassakin menossa ja se on kaikkiin kokeilemiini ja käyttämiini kypäriin verrattuna ylivoimaisesti hiljaisin. Olen käyttänyt Davida Jet'tiä ja siihen kovasti mielistynyt. Seuraava avokypärä tulee olemaan myös Davida Jet. Hyllyyn ovat jääneet vähemmälle käytölle Roofin Boxer ja viimeisimpänä ostoksena Shark'in Evoline, vaikka molemmat ovatkin avattavia kypäriä.
Jos harkitset Shark'ia tai Roofia, niin itse pidän Sharkin avausmekanismia ja lukitsemista leukakappale alas -asentoon selkeästi Roofia parempana. Shark napsahtaa lukkoon kypärän kuoressa oleviin metallisalpoihin, Roof lukitaan kahdella nepparilla. Näissä kahdessa kypärässä on toki paljon muitakin eroja. Jokainen painottaa ominaisuuksia oman mielensä ja käyttötapojensa mukaan. Roof'in takuuaikaa en muista, mutta Shark'lla se on viisi vuotta. Muistan tämän hyvin, kun vein eilen oman Shark EVOn Tampereen Lahdesjärven ABC:lle lähetettäväksi takuuhuoltoon visiirin avausmekanismin oikuttelun takia. (Samanlainen tapaus löytyi myös Trumppa-foorumilta, jonka keskustelusäie liittyi Shark-kypäriin.)
Jos harkitset Shark'ia tai Roofia, niin itse pidän Sharkin avausmekanismia ja lukitsemista leukakappale alas -asentoon selkeästi Roofia parempana. Shark napsahtaa lukkoon kypärän kuoressa oleviin metallisalpoihin, Roof lukitaan kahdella nepparilla. Näissä kahdessa kypärässä on toki paljon muitakin eroja. Jokainen painottaa ominaisuuksia oman mielensä ja käyttötapojensa mukaan. Roof'in takuuaikaa en muista, mutta Shark'lla se on viisi vuotta. Muistan tämän hyvin, kun vein eilen oman Shark EVOn Tampereen Lahdesjärven ABC:lle lähetettäväksi takuuhuoltoon visiirin avausmekanismin oikuttelun takia. (Samanlainen tapaus löytyi myös Trumppa-foorumilta, jonka keskustelusäie liittyi Shark-kypäriin.)
Kiitos kommenteista! Tuo Davida Jet näyttääkin vielä tyylikkäältä.