Ajonesto uikauttelee
Ajonesto uikauttelee
Kyseessä vuoden ikäinen FXDF. Hälytyn ryhtynyt toisinaan uikahtelemaan kun pyörää ottaa liikenteeseen. (Tämä tapahtuu useimmiten kerhon tallissa tai muualla kun paljon ihmisiä ympärillä.) Niihin mustiin mokkuloihin vaihdoin paristot kaiken varalta, ei apua...
Fat Bob 2010, Stage 1
Re: Ajonesto uikauttelee
Jotakin hämärää muistikuvaa on, että kontrolliäänen saisi pois huoltoläppärillä. Takuu voimassa, kysy huollosta.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Itse olen ottanut ohjekirjan ohjeilla hälyäänen pois päältä, vain vilkut välkkyy merkkinä, että häly on kytkeytynyt toimintaan. Normaali häly-ääni on tietysti toiminnassa.
Mutta kyllä minullakin ajoittain häly vinkaisee kerran kun pyörän nostaa pystyyn ennen koneen käynnistystä. Tosiaan vain lyhyt vinkaisu.
Vinkaisusta huolimatta kone käynnistyy normaalisti, vinkaisu on vain vinkaisu, eipä taida tarkoittaa muuta, enkä ole antanut asian häiritä itseäni.
Mutta kyllä minullakin ajoittain häly vinkaisee kerran kun pyörän nostaa pystyyn ennen koneen käynnistystä. Tosiaan vain lyhyt vinkaisu.
Vinkaisusta huolimatta kone käynnistyy normaalisti, vinkaisu on vain vinkaisu, eipä taida tarkoittaa muuta, enkä ole antanut asian häiritä itseäni.
En tunne noin uuden pyörän hälyjärjestelmää, mutta omassa 2003 Springerissä vinkaisu ilmoittaa pyörän asentoanturin huomanneen pyörän liikkuvan vaikka hälyt ovat edelleen päällä ja ilmoittaa siitä yhdellä vinkaisulla ja mikäli heiluttelu jatkuu, niin hälytys lävähtää päälle. Mikäli häly vingahtelee vaikka hälyt on kytketty pois päältä, niin sitten kyseessä on vika.
T. Timo Konttinen
Fxsts03
Fxsts03
Noinhan se on näissä uudemmissakin, sillä erolla että hälyä ei erikseen kytketä pois päältä. Mollukka tekee sen itsenäisesti, kun mollukka on pyörän lähellä. Ei siis ole erillistä nappia mistä painaisi.Fxsts03 kirjoitti:En tunne noin uuden pyörän hälyjärjestelmää, mutta omassa 2003 Springerissä vinkaisu ilmoittaa pyörän asentoanturin huomanneen pyörän liikkuvan vaikka hälyt ovat edelleen päällä ja ilmoittaa siitä yhdellä vinkaisulla ja mikäli heiluttelu jatkuu, niin hälytys lävähtää päälle. Mikäli häly vingahtelee vaikka hälyt on kytketty pois päältä, niin sitten kyseessä on vika.
Itse ajattelen niin että signaali ei ole tavoittanut hälyn aivoja vaikka olen pyörän vierellä. Kun nostan pyörän pystyyn, niin tulee se eka varoitusvinkaisu, jonka jälkeen mollukka ja häly taas löytävät toisensa ja kaikki on hyvin.
Itsellä on FXDF -09