Vaihdepolkimen muokkaus.
Vaihdepolkimen muokkaus.
Uutena keskustelijana ja ensimmäisen Harrikan omistajana kyselisin seuraavaa. Electra Gliden vaihdepoljin tuntuu olevan melko "sisällä". Voiko takapolkimen ja etupolkimen vaihtaa keskenään jotta etupoljinta saisi vähän ulommaksi, joutuu jalkaa taivuttamaan aika tavalla että osuu polkimelle. Voihan siihen tietty tottua mutta tässä iässsä ei enää oikein opi uusia temppuja.
HD Ultra Limited -21
Re: Vaihdepolkimen muokkaus.
Vai että ihan ekan Harrikan omistaja
Sehä onki jo kohta 120v...
Kyllä pystyy vaihtamaan, kunhan ei takapoljin sitte osu mihkää, jos osuu nii jätä se pois.
Onnea harrastukseen
Kyllä pystyy vaihtamaan, kunhan ei takapoljin sitte osu mihkää, jos osuu nii jätä se pois.
Onnea harrastukseen
Ylipäänsä en ymmärrä mihin sitä kantapään puolen poljinta tarvitaan, se on vaan jatkuvasti kantapään tiellä ajoasentoa haettaessa. Itse olen tottunut vaihtamaan aina bootsin kärjellä ylös ja alas joka pyörässä.Kiwi kirjoitti:Kyllä pystyy vaihtamaan, kunhan ei takapoljin sitte osu mihkää, jos osuu nii jätä se pois.
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
On tottumiskysymys.
Tuo kantapääpoljin.
Ei tarvitse nostella, vaan aina vain painaa poljinta joko varvas -taikka kantapäällä. Toimii kun on astinlaudat.
Ja onhan vanha jalkakytkinkin keinumallinen, lukittuu "kantapää asentoon".
Tuo kantapääpoljin.
Ei tarvitse nostella, vaan aina vain painaa poljinta joko varvas -taikka kantapäällä. Toimii kun on astinlaudat.
Ja onhan vanha jalkakytkinkin keinumallinen, lukittuu "kantapää asentoon".
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Sitä en epäile lainkaan. Itse en ole vaan tottunut. Omassa shovelissa astinlaudalta se on kadonnut vuosikymmenten saatossa enkä kaipaa sitä lainkaan. Jää astinlaudalle paljon paremmin kantapäälle tilaa asetella eri kulmiin ajon aikana. Juuri ajettu 4000 km vuokrapyörällä muistutti sen kantapääpolkimen olemassaolosta olemalla koko ajan tielläsmuige kirjoitti:On tottumiskysymys. Tuo kantapääpoljin.
Ongelma tosin korostui, kun ei ollut lepuutustappeja ja jalat piti koko ajan pitää laudoilla. Ja hurjan helteen takia ajaa viellä usein polvet ulospäin, että ilmaa virtasi kunnolla syliin. Siinä asennossa se takapoljin oli kyllä vain tiellä.
Mutta kukin tottumustensa mukaan ja ajatus oli vaan muistuttaa, että ei siitä tarvitse huolehtia, jos sen poistaa - kannataa kokeilla tämäkin vaihtoehto
Ok, kitos tiedosta että ne voi vaihtaa, taidan kyllä ottaa pois kokonaan, edellisessä pyörässäni oli myös molemmat enkä koskaan (138000km) oppinut kantapäätä käyttämään, siinä se takapoljin vaan ei ollut tiellä, astinlaudat oli vähän edempänä.
HD Ultra Limited -21
Vuokrapyöräni oli juuri uusi Electra ja siinä se tosiaan oli minulle nimeomaan tielläLassi kirjoitti:edellisessä pyörässäni oli myös molemmat enkä koskaan (138000km) oppinut kantapäätä käyttämään, siinä se takapoljin vaan ei ollut tiellä
- -Harikka-
- Viesti:
.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 04:23 28.05.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty

Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Niin se on paha asia etta se puutsi kuluu. Joutuu naas ostaan uuvet puutsit. Nama on naita juppikuskien keksintoja. Bootsit kuluu ja silla selva. Ja jos on tarpeeksi ahkera niin saa ne pidettya suht hyvan nakoisina mutta mulle tuppaa tuleen liikaa armeija mieleen kun noiden kanssa ahertaa. Ja niille joita se painauma ahistaa, suosittelen teraskarkisia. Ei tuu painaumia.Harikka kirjoitti:Kantapää-vaihevipu on niille, jotka ei haluu/niitä harmittaa paikkerimainen kuluma vasemmassa (usein kalliissa) puutsissa ja toisinaa puutsi mennee puhki vaihekepin kohalta! Näin miuta valas yks Ameriikan paikkeri siellä asuessa.
Tosin minulla tuppaa olemaan hieman erilainen ongelma, kun tuo liikenne on taalla mita on ja tiet mita sattuu niin lahinna ongelma ei ole niinkaan bootsien nahkan vaan oman nahkan kulumisessa.
No silloinhan on hyvä, että on se varavaihdevipu mukana, jotta sen kantapäävivun voi kääntää sinne varpaille jos jotain tapahtuu.karibo kirjoitti:Harikka kirjoitti: Niin se on paha asia etta se puutsi kuluu. Joutuu naas ostaan uuvet puutsit. Nama on naita juppikuskien keksintoja. Bootsit kuluu ja silla selva.
Tosin minulla tuppaa olemaan hieman erilainen ongelma, kun tuo liikenne on taalla mita on ja tiet mita sattuu niin lahinna ongelma ei ole niinkaan bootsien nahkan vaan oman nahkan kulumisessa.
Tuo bootsin varvaspään kuluminen/värjääntyminen ei ole pelkästään kosmeettinen ongelma.
Toisilla saattaa myös noi varpaankynnet olla myös aika herkkiä, eikä siihen auta teräskärjet (jotka nykyisin on edistyksellisiisä turvabootseissa muovia.)
Itselle sopii kumpikin, homosohvassa myös kantapäällä, Springer Softailissa ja Buellissa vain varvaspäällä (grrrrr...)
Ja Shovelissa käytetään nykyään myös kantapäätä, tosin kytkimessä (ei siis 'suiside'). Katotaan kuinka kauan. Vai tuleeko se kytkinkahva/vipu tohon vaihdekepin yhteyteen.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019