RK lisävalokyssäri
RK lisävalokyssäri
RK:n lisävaloissa on se ikävä piirre että pysyy päällä vain lyhyillä. Olishan se kiva että näyttäis pitkilläkin... Tietäsiskö kukaan että mitä johtoa pitää ohjata oikeaan suuntaan, jotta lisävalojen toiminta saataisiin käännettyä lyhyistä pitkiin?
Antti Kemppainen - SMOTO - FLSTSCI 2005
- -Harikka-
- Viesti:
.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 03:17 28.05.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty

Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Re: RK lisävalokyssäri
http://harleyzone.tenmagazines.com/ew/f ... p?id=55605" onclick="window.open(this.href);return false; tuolla on kuva miten muutetaan jatkuvasti palavaksi. Tein omaani ja olen tyytyväinen.
Romutettu tiekuningas
Tää on 2010
Pitää vähän tsekkailla onko tuosta ameriikan kaaviosta jeesiä.
Jokos 2010 Kingissä on niin CAN-väyliä käytössä? Silloin saattaa ylimääräisten piuhojen kytkeminen käräyttää koko järjestelmän. Edes akkua ei saa ladata tavallisella laturilla. (Paitsi, että irroittaa akun.)basic kirjoitti:Tää on 2010
LIFEMEMBERRe: RK lisävalokyssäri
En tiiä onko CANia vai ei. Saako sellaista ladata sitten minkälaisella laturilla. Just ruuvasin CTEK:n piuhat kiinni akkuun. Latausta tosin kaipaa vasta talvella..
Onkos kaasuvaijeria? Jos ei niin...
CAN-väylä ei kestä myöskään CTEK:iä. Vaatii oman erikoislaturin. Paitsi jos irroittaa akun johdot pyörästä.
CAN-väylä ei kestä myöskään CTEK:iä. Vaatii oman erikoislaturin. Paitsi jos irroittaa akun johdot pyörästä.
Vallu kirjoitti:Onkos kaasuvaijeria? Jos ei niin...
Onkos tuosta jotain lisätietoa?
Miksi vaatii erikoislaturin?
Miksi se CAN-väylä kärähtää akun lataamisesta? Lataahan se pyörän oma laturikin vaihtelevasti sitä akkua.
Eikä Jaguaaritkaan ole kärähtäneet vaikka CAN-väylaistä ovat latureilla latailleet ilman akun irrotusta.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Komppaan Smuigea! Nyt olis kiva saada tietää, että mitä osia mun pitää vaihtaa, kun oon jo (öbaut) kaks talvee ladannu Cetekillä...? Enkä oo irrottanu piuhoja!smuige kirjoitti:Vallu kirjoitti:Onkos kaasuvaijeria? Jos ei niin...
Siis mikä on mennyt rikki???
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
25. ajokausi Harrikalla, nyt Ultra Limited 24
Satulapummi Wakka-Hämeestä
25. ajokausi Harrikalla, nyt Ultra Limited 24
Käytännössä kaikissa tän vuosituhannen bilikoissa on sähköt CAN-väylillä ja kyllä niitä on latailtu ja apuvirtakäynnistelty jne iliman tuhoja, et ihmetyttää hieman. Toinen mikä ihmetyttää on, että miten kaasuvaijerin ja CAN-väylän olemassaolo kytkeytyy toisiinsa. Sähköisessä kaasukontrollissa ei ole vaijeria vaikka onkin "fly by wire" ja CAN-väylä taas on johtomäärää periaatteessa säästävä ja elektroniikkaa lisäävä tapa tehdä ajoneuvolle sähköjärjestelmä jota ohjataan kierretyissä parijohtimissa tapahtuvalla signaloinnilla. Eli ajetaan koodia, niit nollia(johtojännitteet 3,5V ja 1,5V) ja ykkösiä(molemmat johdot 2,5V) ja väylän soilmut saa sit ohjauksen mihin milloinkin lykkiä sähköä. Täl ei kyllä ole mitään tekemistä akun lataamisen kanssa.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
mako
Jos nörtit ovat tätä mieltä, niin mikäs minä olen sitä vastaankaan väittämään.
Ja kyllä kai uusien pyörien omistajat ovat asiasta perillä ja voivat valaista aiheesta lisää.
Ei muuten kuin, että olen muistavinani niiden tulon tapahtuneen samaan aikaan eli mulla on sellainen mielikuva, että olisin nähnyt jonkun asiaa koskevan lehdistötiedotteen CAN-väylän käyttöönotosta myös H-D:ssa. Voipi tietysti olla vääräkin muistikuva. Itse en noista mitään ymmärrä. Siteeraan vaan alan julkaisussa ollutta artikkelia. (Bike-lehti 5/2011) Suosittavat käytettäväksi mm. Optimate 4 Dual erikoislaturia. Jutussa mainitaan mm.että jopa tavallisella testilampulla saattaa tuhota databokseja, saati sitten virittelemällä erilaisia sähkövarusteita. Eli kannattanee tsekata juttu, ettei tule kallista vahinkoa, eikös?Toinen mikä ihmetyttää on, että miten kaasuvaijerin ja CAN-väylän olemassaolo kytkeytyy toisiinsa.
Jos nörtit ovat tätä mieltä, niin mikäs minä olen sitä vastaankaan väittämään.
Ja kyllä kai uusien pyörien omistajat ovat asiasta perillä ja voivat valaista aiheesta lisää.
Mjoop, kyllä CAN-väylässä voi tastailemalla lampun kanssa saada tuhoa aikaseksi, harvoin kuitenkaan hirmu dramaattista. Yleensä tarvitsee CAN-vehkeet softata jos sähkövermeit paljon muuttelee(esim lisää vetokoukun sähkökytkimineen bilikaan). Akkulaturi ei kuitenkaan tee tuhoa, ei vakka lataisi akkua virrat päällä mopossa ja ei todellakaan silloin kun mopo "nukkuu".
HooReen CAN-väyläsähköjen kanssa en ole(vielä) ollut lainkaan tekemisissä, autojen CAN-väylien kanssa taasen kyllä. Sama se CAN-väylä on kuitenkin toimintaperiaatteeltaan, eli kierrejohtopari, solmut ja päätevastus, oli laitteessa kuin laitteessa. "Fly by wire" kaasua en mopooni kyllä ikinä halua, en kyllä CAN-väylää tai ruiskuakaan.
HooReen CAN-väyläsähköjen kanssa en ole(vielä) ollut lainkaan tekemisissä, autojen CAN-väylien kanssa taasen kyllä. Sama se CAN-väylä on kuitenkin toimintaperiaatteeltaan, eli kierrejohtopari, solmut ja päätevastus, oli laitteessa kuin laitteessa. "Fly by wire" kaasua en mopooni kyllä ikinä halua, en kyllä CAN-väylää tai ruiskuakaan.
Täällä on niistä jotain tehtaan jutskaa:
http://www.wec-online.de/daten/2011_Models.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.wec-online.de/daten/2011_Models.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Aika perus nykysähkölt vaikuttaa, ei mitenklään erityisen herkkä esmes ulkoisille latauksille tms jänniteheitoille, mut tuollainen systeemi on äärimmäisen allerginen perinteisillä "mä nappaan sen ryöstäen jostain ku eihän tää paljon virtaa..." TuhoaSeItse sähkömasennuksille.
- -bluesmobike-
Alkuperäiseen kysymykseen liittyen niin tuli juuri tällä viikolla tilattua tollanen viritys: https://www.spiyda.com/magento/index.ph ... /test.html
Pläni olisi myös vaihtaa lisävalo- ja lisälaitekytkimen paikat päittäin samalla kun kerran aukaisee. Olis jotenkin luontevampaa saada valokytkin vasurille.
Samalla pitää kysyä että onkos tietoa mistä lisälaitekytkimen piuhojen toinen pää löytyy ja onko siinä mahdollisesti joku liitin valmiina? Vm -08 jos sillä on merkitystä... Mihin tarkoitukeen ootte muuten kytkintä soveltaneet?
Pläni olisi myös vaihtaa lisävalo- ja lisälaitekytkimen paikat päittäin samalla kun kerran aukaisee. Olis jotenkin luontevampaa saada valokytkin vasurille.
Samalla pitää kysyä että onkos tietoa mistä lisälaitekytkimen piuhojen toinen pää löytyy ja onko siinä mahdollisesti joku liitin valmiina? Vm -08 jos sillä on merkitystä... Mihin tarkoitukeen ootte muuten kytkintä soveltaneet?
"It's a hundred and six miles to Chicago. We've got a full tank of gas. Half a pack of cigarrettes. It's dark and we're wearing sunglasses..."