Mopolehdet

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Lappalainen

Viesti Kirjoittaja Lappalainen »

No jo on aikoihin eletty. Ensin itketään siitä, että ralleissa elämä jatkuu läpi yön ja nyt on vuorossa valitus siitä, että pulttaa kiinni osiin ei ole riittävästi asennusohjeita...voi ...ttu

Ei ole maailma enää entisensä...ei...

Lehden saa muuten tässä maassa perustaa lähes kuka tahansa, panette vaan pystyyn oman 2 wheel drive GTI Magazinen ja vot. Paljon kauniita kuvia ja esittelyjä laitteista, joden suurin ja jokseenkin ainoa muutostyö on s...tanan suuren pakoputkenpään asennus. Osto-osin tottakai.
Shknappimies

...

Viesti Kirjoittaja Shknappimies »

Hienoa, että mielipiteitä riittää... Huomatkaa kuitenkin, etten ehdottanut lehden lopettamista tai kelkan kääntämistä kokonaan, vain sisällön painottamista niin, että se palvelisi useampia harrastajia... Millaisen vaikuteklman lehdestä muistikuvieni mukaan joskus viime vuosituhannella sai. Happomiehille happojuttuja ja sähkönappimiehille sähkönappijuttuja, lehden tekijöiden intresseissä luulisi kuitenkin olevan tilaajakannan lisääminen.

Vastakommentteja muutamaan kommenttiin...

>Mitä kiinnostavaa siinä bolt on evossa oli joka ois tarvinu lisäselvitystä

Ei ole nyt juttua käsillä, mutta kovasti olisi kiinnostanut tietää enemmän mopon yksityiskohdista.

>AXE CHOPPERI taas oli visionäärin näyte siitä miten fiilarit oli saatu muuttuun raudaksi

Niin, pyörä oli hieno kuten aiemmin jo sanoin, juttu taas perseestä.

>Henk.kohtaisesti Antsun happo juttuja on hauska lukea ja yleensäkin vanhemmista pyöristä jotka on ITSE rakennettu ei laitettu vaan kaupasta ostettuja osia kiinni. Mua ei ainakaan kiinnosta pätkääkään nää jutut minkälaisia osia joku on ostanut kaupasta mopoonsa

Respektoin suuresti kavereita, jotka itse vääntävät pyöränsä, ei pidä käsittää väärin. Eikä muakaan kiinnosta, mitä joku gubbe on fillariinsa ostanut... MUTTA, siinä vaiheessa kun olen itse valitsemassa jotakin palikkaa mopooni, lukisin mielelläni vähän kavereiden kokemuksia palikoista. Suomessa kuitenkin arvostetaa neri asioita, kuin jenkeissä (en ole esim. billetin ystävä niinkuin jotkut ovat tässä erheellisesti käsittäneet). Ja käsintekemisestä... Harva kuitenkaan tekee itse käsin ratasjarrua, nokkaa tai sytkää, aihetta juttuihin löytää lukaisemalla tältäkin foorumilta, tosin tuolta tekniikkapalstan puolelta. (Huom! moni tosin asentaa kaikki nuo kikkareet itse.)

>Tosin kaikki ei halua pyöriään lehteen (poliisi ja varkaat etsivät niistä saalista).

Tuo on hyvä peruste olla esittelemättä mopoja.

>Tekniset jutut olisivat kanssa mukavia ja monelle tarpeellisia, mutta taitaa olla niin kallita juttuja tehdä että jää vähemmälle.

Tokko nuo nyt niin paljoa maksavat. Tuskin ainakaan enempää kuin joku koeajoreissu Espanjaan tai jenkkeihin.

>Yymmärtääkseni lehden nimi on - ja on ollut kokoajan - KOPTERI, ei siis mikään "customevotcnapistakäyntiinpaska".

Evostako ei saa tehtyä kopteria? Onko kopterin määritelmä se, että siinä ei ole starttimoottoria?

>Jos kopterit ei kiinnosta osta ameriikan tissilehtiä.

Tissilehdet on ok, mutta haen lehtiä tyyliin hot rod bikes ym, noissa ei tissi paljoa vilku vaan ennemminkin ollaan asialinjalla.
pate

mä ja

Viesti Kirjoittaja pate »

.......määääääkin haluisin jotain sanoo...joku sanoi et Kopteri-lehti on ollu iät ajat lehti missä kerrotaan" koptereista"...ainahan tietty jollakin lailla uudistuakin vois..vai...ja sitte et jos se niin menis et jos lehden nimi on esim: kopteri...niin muusta ei sitte voi kirjoittaa tai kuvia esittää ku koptereista....outoa...ku niistä tissilehdista(ameeerikkalaisten) niin moni mainitsi...niin äskeiseen vedoten en enää ikinä Jallua ostas jos siinä vain ja ainoastaan kuvia jalluista ois.
Um-mikko

?-??-???

Viesti Kirjoittaja Um-mikko »

>Yymmärtääkseni lehden nimi on - ja on ollut kokoajan - KOPTERI, ei siis mikään "customevotcnapistakäyntiinpaska".

Okkei... Laitetaan silmälaput silmille ja kysytään ,että miten trumpan uudenkarhean speed fourin tai jonkin japsikustomin koeajo kuvastaa lehden nimeä?

Sähkönappimies totesi osuvasti, että techboardilta löytyy kyllä aiheita kirjoitelmiin ja kohteena näyttävät olevan niin pannut kuin twin camitkin. Ei tekniikkajuttujen tarvi rajoittua vrodin uusimpien bolt-on peilien asentamisen käsittelyyn. Lisäksi harrastuksen pariin tulee koko ajan uutta jengiä, joille kaikki "piireissä" perimätietona siirtynyt fakta ei ole itsestäänselvyys.

Ralli- ja messujutut kyllä kaipaavat parempia kuvia. Ellei messuista/custom showsta ja esitellyistä vehkeistä ole kunnon kuvia, ei niistä kannata kirjoittaa ollenkaan.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tissilehdet sikseen, mutta kaivakaapa jostain esille uusimpia AIM:n ja HRB:n numeroita. Ei tissejä eikä perseitä. Voi pitää kotona yöpöydällä eikä ahista vaimoa eikä lapsia.
malamalk
Viestit: 8
Liittynyt: 11:34 25.10.2002.
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

mopolehdet

Viesti Kirjoittaja malamalk »

Erilaisten mielipiteiden tulo julki on hyvästä. Keskustelu vie aina asioita eteen päin. Tässäkin on tullut esiin paljon asiallisia näkökulmia Kopterista. Tämän kirjoituksen tarkoitus on edistää keskustelua, ei tukahduttaa sitä.
Tälläkin palstalla huomaa, että on vaikeaa miellyttää kaikkia edes näin tiiviissä pienryhmässä kuin H-D-harrastajat. Kopterissa olemme pyrkineet kulkemaan omaan linjaamme uskoen.
Viime vuonna meille valitettiin siitä, että oli liikaa Evoja, nyt siis liian vähän. En halua pilkata kenenkään kritiikkiä. Mutta ymmärtänette, että jos kiinnostuksen kohde on kovin kapea, sitä itselle "hyvää juttua" mahtuu kansien väliin aina liian vähän. Muutaman numeron takainen britti/rocker -spesiaalimme sai ehkä jotkut Harleys-only -fanaatikot kiehumaan. Toisaalta saimme siitä numerosta eniten positiivista palautetta koko tähänastisen historiamme aikana!
Rakentava arvostelu on tervetullutta. Pysytään nyt kuitenkin tosiasioissa. Bobilla on aika pitkä kokemus pyöräalalta niin harrastajana kuin yrittäjänä. Ei hän rautalangalla pyöriään rakentele.
Kirjoitusten yksityiskohtaisuudesta: Viittaan täällä jo mainittuun Suomen prosenttilainsäädäntöön. Se on laatuaan ainoa maailmassa ja joudumme sitä varomaan. Yksityiskohtien kuvauksen osalta vapautuneemmat artikkelimme ovat takavuosina johtaneet pyöränrakentajien kohtaamiin viranomaisongelmiin. Tämänhän on aivan sairasta, mutta Suomi ei tässä suhteessa tosiaan ole mikään Ruotsi tai muu EU, vaan yhä vanha kunnon Kekkoslovakia. Niinpä teemme välillä esittelyjä vapaan maailman pyöristä, joista pystytään kertomaan kaikki. Toivon ettei se ole jäänyt huomaamatta. Mutta tietenkin juttuja pitää olla kotimaisistakin pyöristä - niissä rajoissa kuin pystytään.
Muistutan myös, minkä kokoiselle kieli- ja harrastajakunnalle Kopteria tehdään. Monella ulkomaisella lehdellä on helposti nolla tai kaksi perässä levikkiluvussa. Se antaa resursseja vaikka kokopäivätoimisen tekniikkatoimittajan palkkaamiseen. Meillä taas kaikki työvaiheet konttorirutiineihin ja laskutuksiin asti täytyy tehdä itse. Myönnän puutteeksi, ettemme ole löytäneet vaikkapa Harleyn viritykseen perehtynyttä avustajaa. Tunnemme kyllä virittäjiä, mutta kukaan heistä ei ole tunnustautunut samalla kynämieheksi. Lehden kehittäminen jatkuu tälläkin sektorilla.
Kaiken mahdollisen voi ottaa hampaisiinsa, jos haluaa. Kehtaan kuitenkin sanoa, että resursseihimme nähden teemme laadukasta julkaisua. Pyrimme myös kilpailemaan omintakeisuudella ja paikallisuudella. Juttuja, joita luet Kopterista, et muualta löydä. Täydennykseksi rinnalle käy hyvin ulkomainen suurjulkaisu, jonka kapasiteetti mahdollistaa hyvinkin tarkat ja yksityiskohtaiset erikoisartikkelit aiheesta kuin aiheesta.
Niin monta mieltä kuin miestä. Omasta mielestäni eräs täällä kehuttu ulkomaalainen alan lehti oli ennen tosi hyvä, mutta nykyisin ihan liian painottunut classic racingiin.
Siitä olen rehellisen yllättynyt, että Kirveen Teroitus -juttu ärsytti joitakuita. Itse näen, että fiktiot kuuluvat yhtenä osana, silloin tällöin, tämän alan motskarilehteen. Koko chopperin rakenteluhan on isolta osalta mielikuvituksen vapaata surffausta, eikä pelkkiä insinöörilaskelmia. Jutun kirjoittajakin on tosi pitkän linjan rakentelija. Hän ei ole urautunut yhteen konetyyppiin, vaan on tehnyt upeita laitteita sekaventtiili-customista Evo-chopperiin.
Uusi logo herättää fiiliksiä puolesta ja vastaan. Halusimme 10 vuoden jälkeen jotain uutta kehiin. Itsekin vastustan joskus muutoksia, mutta tämä tuntui ja tuntuu hyvältä. En oikein käsitä logoon liitettäviä puheita "oireista". Katsokaapa sitä sellaisesta näkökulmasta, kuin "huoltisestetiikka". Minun silmissä uusi logo edustaa tyyliltään hienosti samaa linjaa kuin esimerkiksi vanhat kunnon Gulfin, BP:n tai vaikka Batesin tunnukset. Jokainen näkee, ettei se silti ole mikään plagiaatti. "Oireita" voi etsiä lehden sisällöstä. Lukeva varmasti huomaa, että asenne täällä toimituksessa on näiden vuosien jälkeen edelleen sama. (Vaikka toisten mielestä minulla on välillä liian lyhyt tukka ja välillä liian pitkä. Kaikille olen sanonut, että eikö tärkeintä ole se, mitä sydämestä löytyy!)
Yritämme tehdä aina entistä parempaa lehteä. Kymmenessä vuodessa 48-sivuisesta mustavalkovoittoisesta lehdestä on kasvanut 70-100+ -sivuisena ilmestyvä lähes täysin nelivärinen julkaisu. Maassa jossa on runsaat 4000 H-D:tä - kun Ruotsissa kai on jotain 20.000-30.000.
Mitä mieltä muuten olette Segun pakinoista Kopterin "Nahkaorjan nuijasta" -palstalla?
Parhainta syksyn jatkoa kaikille harrastajille.[/i] :wink:
Mala
kehveli

en jaksanut enää

Viesti Kirjoittaja kehveli »

Itse lopetin Kopterin tilauksen hiljattain, koska en kestänyt enää yhtään tarinaa Johnny Kiddistä tahi Piratesista. Niin monta kertaa aiheet käsiteltiin lehdessä, että tyhmemmällekin todennäköisesti selvisi että kyseessä on hyvä orkka. En tarkoita, että protestiksi kaikkien pitää lopettaa tilauksensa koska silloin lopahtaa hyvä lehti, mutta tämä oli minu ratkaisuni.
Ja jos niitä nappistarttikopterijuttuja + tekniikkaa ilman T&A-osiota haluaa lueskella, niin ehdotan Street Chopper -nimistä aviisia. Myös perinnekoptereita on ollut mukavasti näytillä. Näyte irtoaa osoitteesta http://www.streetchopperweb.com

mä lähden nyt kalaan....
mcmies

Viesti Kirjoittaja mcmies »

Mjaa, en tiedä, onko tämä paras paikka keskustella Kopteri-lehden sisällöstä, mutta kaipa viesti menee perille täältäkin... :?

Olen pitkälti samaa mieltä Sähkönappimiehen kanssa siitä, että HD-kansaa kiinnostanee muutkin kuin sinänsä aivan upeiden visioiden käsityönä toteuttamista koskevat artikkelit. Niitä unohtamatta tarjontaa on varaa laajentaa suuntaan jos toiseenkin, tissikuvia varten on tosin olemassa omat lehtensä.

Vaikka polttomoottorin toimintaperiaate ei ole sataan vuoteen merkittävästi muuttunut, en silti usko, että kaikki harrastajat ovat ylivertaisia asiantuntijoita moottorin toiminnan ja virittämisen suhteen, ajokäyttäytymiseen vaikuttavista asioista puhumattakaan. Tästä kertoo jo techboardin kirjoitusten runsas lukumäärä. Ainakin itse olisin kiinnostunut lukemaan erilaisten teknisten ratkaisujen toteutuksesta ja toimivuudesta, kun olen jostain syystä sairaalloisen kiinnostunut erityisesti tekniikaltaan vanhojen moottoreiden ja muiden härvelien toiminnasta. 8O Bolt on peilien asentaminen ei liene niin mielenkiintoinen asia, että siitä juttua syntyisi, mutta moottorien erilaisesta rakentamisesta saanee montakin kiinnostavaa juttua aikaiseksi.

Vaikka ulkomaan lehdet tämäntyyppisiä juttuja käsittelevätkin, ei nähdäkseni ole mitään syytä, miksei näin voitaisi myös suomalaisessa lehdessä tehdä. Ei luulisi, että se sen enempää maksaisi kuin kirvespyörästä kertovan jutun tekeminenkään, kun pysytään kuitenkin lähellä maanpintaa. Ameriikan nessdosspillettivehkeet on sitten asia erikseen.

Terveisin mcmies
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Vastaan omasta puolestani, näkemykset ERITTÄIN subjektiivisia.
quote:
Evostako ei saa tehtyä kopteria? Onko kopterin määritelmä se, että siinä ei ole starttimoottoria?

Oikeastaan ei, Tai pelkkänä koneena, kyllä. Sana Chopper tarkoittaa leikattua, riisuttua jne. Startti ja jousiperä ovat ylimääräisiä kikkareita, jotka ei kopteriin yksinkertaisesti kuulu.

quote:
Okkei... Laitetaan silmälaput silmille ja kysytään ,että miten trumpan uudenkarhean speed fourin tai jonkin japsikustomin koeajo kuvastaa lehden nimeä?

enpä lukenut ko.artikkeleita, kun ei kiinnostanu. En lue hesaristakaan urheilu-uutisia kun ei kiinnosta.

:twisted: Jack :twisted:
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Mielipide allekirjoittaneeltakin:

Älkää nyt h...tissä lopettako Kopterin tilausta, jos siellä onkin parissa numerossa Pirates-juttu. Kyllä mullekin tulee Hesari, vaikka siinä on joka päivä juttua Lipposesta, Niinistöstä & co. Vähän selkärankaa hei :evil:

Kopteri lienee Suomen vanhin yhtäjaksoisesti toimiva mp-lehti. Jätkät ovat vääntäneet lehteä yli 10 vuotta. Hatunnosto ja isokäsi siitä, sillä ilman heitä me kuulkaa luettas pyöräjuttuja täällä jostain TM:stä tai Bikestä. Niissä ei ole juttuja nappievoista sitäkään vähää, saati nyt joistakin knuckleista ja pannuista...

Varmasti joka aviisissa on jotain parannettavaa. Laittakaa palautetta vaikka suoraan lehteen. Tilauksen peruminen ei ainakaan paranna laatua !
No, jokaisella on vapaus tehdä mitä haluaa.

Itse tilaan Kopterin sen asenteen vuoksi. Rock 'n rollia olla pittää, sama vaikka kuvat ovat vähän suttuisia tai jutut 'sekavia'. American lehtiä en sen sijaan pidä juuri minään. MCM on hyvä. Vinkki: siinä oppii hyvin toisen kotimaisen, kun on lueskellut juttuja :D

Jä tähän loppuun legendaarisen Hurriganesin sanat: It ain't what you do, it's how you do !

- AKr

ps. Mullakin on nappievo ja siitä huolimatta luen Kopteria. Heh, heh...
Shknappimies

Tilitystä.

Viesti Kirjoittaja Shknappimies »

>Viime vuonna meille valitettiin siitä, että oli liikaa Evoja, nyt siis liian vähän. En halua pilkata kenenkään kritiikkiä. Mutta ymmärtänette, että jos kiinnostuksen kohde on kovin kapea, sitä itselle "hyvää juttua" mahtuu kansien väliin aina liian vähän.

Jos lehden linjaa korjataan, ei sen kuitenkaan pitäisi tarkoittaa sitä, että jätetään jokin osa-alue puuttumaan kokonaan, niinkuin nyt tuntuu käyneen uudenpien pelien ja teknisten artikkeleiden kohdalla. Monipuolinen linja tarkoittaisi mielestäni sitä, että lehti sisältää sekä hyviä juttuja hienoista pyöristä noin yleensä (tekniikasta riippumatta) että myös sitä oikeaa asiaa, jota lukija jossakin vaiheessa voi mahdollisesti soveltaa oman moponsa kohdalla.

Sinällään en sanoisi, että kiinnostukseni kohde on kapea, mutta mulla ei ole kuin yksi mopo. Tai onhan se aika kapeakin, koska kohdistuu vain yhteen merkkiin, riippuu miten asiaa katsoo...

>Rakentava arvostelu on tervetullutta. Pysytään nyt kuitenkin tosiasioissa. Bobilla on aika pitkä kokemus pyöräalalta niin harrastajana kuin yrittäjänä. Ei hän rautalangalla pyöriään rakentele.

Ok, tuo oli ehkä asiatonta. Itse pyörä oli mielestäni ihan ok, mutta se, että siitä oli enemmän sanottavaa kuin siististä dynasta aiheutti "reaktion".

>Kirjoitusten yksityiskohtaisuudesta: Viittaan täällä jo mainittuun Suomen prosenttilainsäädäntöön.

Asia ymmärretty. Yksityiskohtaisia selostuksia ei siis voi esittää, mutta onnistuisiko laadukkaammat kuvat? Esim. suorat (suuret!) profiilikuvat molemmilta sivuilta ja onnistuneimmista yksityiskohdista voisi ottaa lähikuvia, asiaanvihkiytyneet yleensä tunnistavat, mistä on kyse. Kuvatekstissähän voidaan pohtia vaikka renkaan kuviota tai tankinkorkin hengitysventtiiliä...

>Niinpä teemme välillä esittelyjä vapaan maailman pyöristä, joista pystytään kertomaan kaikki. Toivon ettei se ole jäänyt huomaamatta. Mutta tietenkin juttuja pitää olla kotimaisistakin pyöristä - niissä rajoissa kuin pystytään.

Nämä jutut ovatkin olleet erittäin hyviä ja kuvat loistavia. Ymmärrän, että kotimaisista vehkeistä ei pystytä kirjottamaan yhtä yksityiskohtaisesti, mutta kai noista voisi saada edes yhtä hyviä kuvia?

> Myönnän puutteeksi, ettemme ole löytäneet vaikkapa Harleyn viritykseen perehtynyttä avustajaa. Tunnemme kyllä virittäjiä, mutta kukaan heistä ei ole tunnustautunut samalla kynämieheksi. Lehden kehittäminen jatkuu tälläkin sektorilla.

Teknisten artikkeleiden puute on mielestäni suurin yksittäinen ongelma, johon kannattaisi puuttua hyvin nopeasti. Eikä toimittajan tuossa tarvitse välttämättä olla suurikaan asinatuntija, toimittaja ottaa moponsa, vie pajalle ja dokumentoi mekaanikon puuhat (tämän luvalla tietenkin). Uskoakseni näin toimitaan myös suuressa maailmassa.

>Kaiken mahdollisen voi ottaa hampaisiinsa, jos haluaa. Kehtaan kuitenkin sanoa, että resursseihimme nähden teemme laadukasta julkaisua. Pyrimme myös kilpailemaan omintakeisuudella ja paikallisuudella. Juttuja, joita luet Kopterista, et muualta löydä.

Kyllä, mutta jos lehden suunta on tulevaisuudessa enemmänkin "elämäntapalehden" suuntaan, niin ainakin kannattaa lisätä niitä tissejä roppakaupalla...
Mr. ?

kummaa väkeä.

Viesti Kirjoittaja Mr. ? »

joistakin keskustelun jutuista saa sen käsityksen, että lehteä pitäis ostaa, koska sitä on tehty jo niin pitkään ja omalla asenteella? voi g-sus, kyllä lehden pitää ansaita lukijansa kiinnostavuudellaan eikä sillä, että se on pysynyt pystyssä jo 10 vuotta. lehti on tekijöilleen bisnes ja on ihan ok, että lukijat vaativat parempaa vastinetta rahalleen, tehtiin hommaa asenteella tai ei.

asenne ei korvaa paskaa laatua.
Punaparta

Viesti Kirjoittaja Punaparta »

Hmm... :idea:

Auttaiskohan näiden kitisijöiden asennetta, jos he hankkiseivat sellaisen ihan OIKEAN moottoripyörän, sellaisen, jossa käynnistys tapahtuu polkemalla ja vaihteiden vaihtaminen kädellä..? Loppuis turha vinkuminen, kun ymmärtäis, että maailmassa on muitakin ongelmia kuin valmiin viriviripakoputken kiinnipulttaus!!! :twisted:

Sitäpaitsi, TEKEMÄLLÄ OPPII. En ole itse guru, rakentelu on välillä aivan ylivoimaisen hankalaa, mutta silloin KYSYN joltakulta, joka tietää. Ei kukaan varmasti ole halukas maksamaan turhasta osasta, joka ei sitten sopinut/toiminut, kun ei missään lehdessä niin lukenut, mutta välillä niin vain käy, ainakin minulle. Sitten vituttaa, hommataan vaihtopalikkaa ja pistetään vanha kiertoon, jollekin se ehkä sopii.

Vinkki: etsikää netistä tietoa. Jos tänne asti pääsee kitisemään toisten tekemisistä, varmasti osaa myös etsiä sivuja, myös ulkomaalaisia, joissa käsitellään tekniikkaa. Ainakin wanhoille laitteille sellaisia on. Vai johtuuko se siitä, että ne, jotka haluavat tahria kätensä vanhojen paskojen kanssa, ymmärtävät jakaa tietoaan muillekin? Onko uusien mopojen omistajilta tekniikka/yhteishenki niin hukassa, ettei osata auttaa muita? Luulisin, joskaan en ole varma, että Kopterin toimituksessa otetaan mielihyvin esim. tekniikkajuttuja vastaan, jos joku niitä ihan itse haluaisi kirjoitella.

HUH, täytyy vetää henkeä välillä... :x

On helppoa kritisoida, ettei itseään miellyttävää mopoa ole joka Kopterin/jonkun muun lehden numerossa. HELVETIN HYVÄ! Muuten turtuis, jos joka lehti olis täydellinen ja onnistunut. Sit taas valitettais, ettei taso ole sitä, mitä halluttais. Itse olen tyytyväinen, että lättäpäistä on ollut juttuja, kuten jopa Inkkareista. Minä haluaisin vain ja ainoastaan bobbereista, vanhoista(20-50-luku) kilvan-ajovehkeistä sekä hippikoptereista juttuja, mutta kun en itse lehteä tee, niin en myöskään marise, kun edellämainittuja on vain silloin tällöin!

Olen tilannut Kopterin toisesta numerosta lähtien, välillä ollen tyytyväinen tasoon, välillä pettynyt. Kuuluu ihmisen elämään. Aivan kuten muutama ihminen mainitsi, kaikkia juttuja ei tarvitse lukea. Annan kärjistetyn esimerkin: omistat television ja maksat rehellisesti katseluluvan, muttet taatusti katso kaikkia ohjelmia... Silti maksat, koska välillä tulee jotain mielekästä? Sama toimii myös painotuotteisiin, eikö? Jos et kestä sienijuttuja jostain syystä(?), käännä sivua. Jos lehdessä ei mielestäsi koskaan ole kiinnostavia juttuja, et ehkä ole lehden tavoittelemaa kohdeyleisöä.

Kaikesta edellämainitusta huolimatta kehtaan ehdottaa, että yritettäis pitää pieni harrastajapiirimme sulassa sovussa ja harmoniassa.

Kiitos ja anteeks
Tero

PS. Kirjoitus ei ole suunnattu kenellekkään eritysesti, sitä saa jokainen käyttää myös muissa ongelmatilanteissa, jota elämä tuo eteen. :wink:
jep

Viesti Kirjoittaja jep »

Luulempa että Kopteri on kuitenkin olemassaolollaan tuonut aika paljon väriä ja ideoita suomalaiseen pyöräkulttuuriin. Moni fillari olis jääny tekemättä tai ostamatta ilman sitä. Sen tekijät ovat itse pitkän linjan fillaristeja ja sitäpaitsi ajavat aikalailla kirjavalla kalustolla. Siinä mielessä avoimuutta ja ennakkoluulottomuutta löytyy.

Mitä bisnekseen tulee niin tuskimpa Kopteria tekemällä kovin leveästi elää. Työmäärään nähden luultavasti palkka on aika vaatimaton.

Myöskin meikäläisillä painosmäärillä on mahdotonta laittaa pystyyn lehti jossa testattaisiin jokainen kauppaan tuleva viriosa tai edes pieni otanta niistä. Jo ajatuksenakin aivan mahdoton. Tälläiseen yritykseen on kaatunut moni jenkkilehtikin ja painosmäärät on olleet kymmen tai satakertaisia. Sitäpaitsi netti on täynnä näitä testejä ja jenkkilehdistä löytyy lisää. Kieltämättä tämä oli kyllä eka kerta kun kuulin että joku odotti kattavia teknisiä ohjeita, eiköhän Kopterin vahvuudet ole jossain muualla. En itsekkään ole joka numeroon täysin tyytyväinen ja ne kuvatkin sais olla joskus isompia, mutta toivon että homma jatkuu ja voi hyvin.

Meitä on moneen lähtöön ja jokaiselle se OIKEA pyörä on erilainen, henki ja asenne kuitenkin pitäisi olla samansuuntainen. On ainakin aikaisemmin ollut toivottavasti on jatkossakin.

MCM on swedukeskeinen, itseriittoinen, kaikkitietävä, mitäänsanomaton ja tyhjänpäiväinen kiiltokuvaläjä. Luempa kuitenkin sitäkin, kun ei näitä liikaa ole täällä päin maailmaa. :lol:
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

>Annan kärjistetyn esimerkin: omistat television ja maksat rehellisesti katseluluvan, muttet taatusti katso kaikkia ohjelmia... Silti maksat, koska välillä tulee jotain mielekästä?

Mun telkkarista tulee ohjelmaa joka päivä, monelta kanavalta. Ja samaan hintaan saan muutaman ulkomaisenkin kanavan.

>Sama toimii myös painotuotteisiin, eikö?

Ei. Jos mulle tulisi yhden julkaisun hinnalla esim. 4 kotimaista lehteä + muutama ulkomainen, joista sitten lukisin kiinnostavat jutut, oltaisiin samassa tilanteessa.

>Jos et kestä sienijuttuja jostain syystä(?), käännä sivua.

Keskustelun kohteena olevassa julkaisussa on sivumäärä sellainen, että tuolla tyylillä tulee takakansi vastaan aika nopeasti.

>Jos lehdessä ei mielestäsi koskaan ole kiinnostavia juttuja, et ehkä ole lehden tavoittelemaa kohdeyleisöä

Pakko varmaankin todetä näin, siitähän alkuperäinen kirjoittakin lähti liikkeelle, kysyi hyvää vaihtoehtoa. Tekisi mieli antaa mahdollisuus kotimaiselle vaihtoehdolle, mutta lienee helpompaa äänestää lompakolla kuin yrittää vaikuttaa linjaan.
Vastaa Viestiin