Viime kauden lopulla laukesi startti ja itse "korjatessa" sain sen korjauskelvottomaan kuntoon
Nyt kartoittelin uuden hankintapaikkaa. Löytyi firma nimeltä Adita, Malmin lentokentän kupeessa. Mikäli en olis tupeloinut vanhaa, se olisi korjattu. Nyt ottivat siitä rungon kiinnikkeen ja laittoivat uuden 1,4 kW:n moottorin paikalleen ja hinta jäi noin kahteen kolmannekseen normaalihyllyhinnasta. On lähellä jenkkituonnin hintaa ja taatusti helpompi palauttaa jos jotain sattuu. Sain luonnollisesti yli jääneet palikat mukaan. Voin suositella lämpimästi, vaikken omista ko firman osuuksia
Löytyy kromisena tai mustana kaikenlaisia ja -tehoisia.
Aditahan oli kai saman yrittäjän firma tai ainakin läheisessä yhteistyössä, kuin vanha legendaarinen Pukinmäen Esso, josta sai laturit ja startit yleisimpiin autoihin jopa viikonloppuna! Asioin siellä muinoin paljon.
Nythän sielä on palvelultaan parannettu ja uudistettu BBC (nimi muutettu), josta saa vaan kahvia, pullaa ja eioota
Aikoinaan Aditan / Esson hinna olivat todella edulisia ja kun tuossa joku vuosi sitten kysyin Aditasta jotain, hinta oli aivan käsittämätön. Jos nyt koit saaneesi edullisesti, ehkä heillä on ollut tarve korjata hinnotteluaan asiakasystävällisempään suuntaan. Hienoa. Työn laadussa heitä on kyllä voinut aina suositella, hinnat vaan pompsahtivat tuossa taannoin jotenkin kai
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Kyllä on sääli ettei nykyään oo enää Pukinmäen esson kaltaisia puljuja hengissä. Aikoinaan lasahti pontiac:sta akku sunnuntaina leppävaarassa ja vallilan shelliltä kyselin että mahtaisko löytyä? Myyjä nauroi ittekin että mitäs luulet, tämä on nakkikauppa nykyään. Pukinmäen essolta löytyi hyllystä sopiva ja moneen muuhunkin sähkövaivaan löytyi tuolta apuja, jopa sunnuntaisin.
smuige kirjoitti:Minkäs startti tämä uusi startti on?
Eihän nuo H-D startit ole koskaan olleet H-D:n itse valmistamia.
En muista merkkiä, jätin laatikon tänään tallille. Mutta olettaa sopii että kun puhutaan laatukaupan myymästä takuuvehkeestä, eivät halua kiukkusta mopoilijaa sinne kesäkuun puolivälissä vittuilemaan...
Laitan startin merkin seuraavan tallipäivän jälkeen.
Evo koneisissa on pääsääntöisesti Nippondenson tekemät startit ja tuo "moottori-osa" on tietääkseni "samanlainen kaikissa" kuten solenoidikin. Bendix, pyörimissuunta ja kiinnitys sitten malli/merkki kohtaisia.
Eli akselivahvuuksista ei ole "todisteita" mutta noita moottoreita on 0,8 kW - 2.0kW joten "tehostartin" saa tehtya vaikka itse kun vaihtaa vaan riskimmän moottori-osan...
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Sepixlh kirjoitti:Eli akselivahvuuksista ei ole "todisteita" mutta noita moottoreita on 0,8 kW - 2.0kW joten "tehostartin" saa tehtya vaikka itse kun vaihtaa vaan riskimmän moottori-osan...
Juuri näin. Mistäs saa riskimpiä moottoriosia? Rahalla joo mutta muuten?
Sepixlh kirjoitti:Eli akselivahvuuksista ei ole "todisteita" mutta noita moottoreita on 0,8 kW - 2.0kW joten "tehostartin" saa tehtya vaikka itse kun vaihtaa vaan riskimmän moottori-osan...
Juuri näin. Mistäs saa riskimpiä moottoriosia? Rahalla joo mutta muuten?
tinde
Lähes kaikista japanilaisista autoista löytyy Nippondenson startti ainakin toyota,honda,mitsu... pyörimissuunta kun on oikea, suurimpaan osaan saa sen hammasrattaan vaihdettua kannattaa kuitenkin tarkistaa ensin....
Korjaus ohjeita startille ja solenoidille: