Softailin ratastus

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

samid
Viesti:

Softailin ratastus

Viesti Kirjoittaja samid »

Pitäisi vaihtaa 88 softailiin remmin tilalle rattaat ja ketju, joten mitkähän mahtaisi olla rattaiden oikeat koot jos haluan pitää välitykset vakiona.
joe smith
Viesti:

Re: Softailin ratastus

Viesti Kirjoittaja joe smith »

Minä laitoin 24/47 ja tuli hyvä,harveni hieman mut tärinät hävis norminopeuksissa.
samid
Viesti:

Jees, pitää ruveta mettästelemään rattaita
Das Fette Sau
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Das Fette Sau »

Onko etuhihnapyörässä ihan jotkin standardiboorit, meinaan että samanlaisia booreja löytyy siis rattaista kaupan hyllyltä? Entäs takaratas, onko reiät yleensä standardijaolla sekä hihnapyörissä että rattaissa?

Onko kellä kokemusta twin camin ratastuksesta? Hyvinhän tuo hihna tietysti on kestänyt, ei siinä mitä, mutta rupesin miettimään, että jos joskus kun hihnanvaihto tulee eteen laittaisikin rattaat juuri tuon välitysten muuttamisen helppouden takia... Kun erikokoisia hihnapyöriähän ei kauheasti taida olla saatavilla, vai enkö ole osannut etsiä oikeista paikoista?
Traumojen välttämiseksi: Haista ennen kuin maistat!

Yöjuna 2008
Sohveli 1975
joe smith
Viesti:

Evoon ainakin löytyi suoraan hot bikesta,takarattaan ja vanteen väliin tuli mulla jokin shimmilevy et sai ketjulinjan kohilleen,mulla pitäs olla tallessa ne tilausnumerotkin rattaille jos tarttet niitä.
jönssi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jönssi »

Mikä oli tuon shimmilevyn paksuus?
Dyna Wide Glide -94 & Electra Glide Ultra Classic -98
joe smith
Viesti:

Tuo shimmi on mulla 5mm paksu ja ja takarattaassa ofsettia lisäksi,hot biken til nrot:47 hamp 201499,24hamp 901930.Ketjuiks tuli tsubakin 530 o-rengasketjut,ei ongelmia eikä havaittavaa kulumistakaan parissa kesässä.Ja kyllä noistakin vois vielä hieman väliytystä harventaa jos paljon ajelee maantiellä yli satasen nopeuksia.
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

Ketjuksi sitten tuo jo mainittu 530 sarjalainen.
520 tai 525 ovat kapeampia, mutta aiheuttaa myös lisätöitä, pitää ohentaa myös rattaat.
Jos jollain on Saksasta tuotu pyörä ja siinä on Müllerin peränlevitys-satsi niin saattaa olla nuo kapeammat ketjut alunperin. (ja Müller taitaa olla konkassa nyt, ainakin nimenvaihtoproggis meneillään)

200 renkaan kanssa menee aivan hyvin 530 ketju (ulkomitta 23-25mm).
Uusissa Softaileissa oleva 20mm remmi on siis kapeampi...mutta pituus?

Ratastus 24/47 ainakin toimii.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
jönssi
Viesti:

Minulla meni tuo ketjulinja nyt pieleen, kun vaihdoin taakse kapeampinapaisen vanteen. Yksi 5mm shimmi löytyy, mutta täytynee vaihtaa takahammasratas sellaiseen kuperaan malliin. Välityksenä on nyt 24/47.
Ketjulinja näyttää kyllä olevan aika paljon pielessä, että riittäneeköhän tuo 5mm ja kupera hammasratas.
samid
Viesti:

jönssi kirjoitti:Minulla meni tuo ketjulinja nyt pieleen, kun vaihdoin taakse kapeampinapaisen vanteen. Yksi 5mm shimmi löytyy, mutta täytynee vaihtaa takahammasratas sellaiseen kuperaan malliin. Välityksenä on nyt 24/47.
Ketjulinja näyttää kyllä olevan aika paljon pielessä, että riittäneeköhän tuo 5mm ja kupera hammasratas.
Onko eturattaassa paljon offsettiä, kun niitäkin löytyy montaa eri mallia, sillä nyt ainakin saa osan korjattua jos ei shimmit riitä
joe smith
Viesti:

joe smith kirjoitti:Tuo shimmi on mulla 5mm paksu ja ja takarattaassa ofsettia lisäksi,hot biken til nrot:47 hamp 201499,24hamp 901930.Ketjuiks tuli tsubakin 530 o-rengasketjut,ei ongelmia eikä havaittavaa kulumistakaan parissa kesässä.Ja kyllä noistakin vois vielä hieman väliytystä harventaa jos paljon ajelee maantiellä yli satasen nopeuksia.

Noilla yllä olevilla tilaus numeroilla löytyi Hot Bikesta mulle nuo käypäset rattaat eli takana on ofsettia+ 5mm shimmi en muista montako mm ja edessä oli myös.Siis normaaliin softailin -91 takanapaan noilla mitoilla kävi,ketjut oli 120 links joita joutui lyhentään muutaman lenkin ja kantsii laittaa niitattava liitin niin varmempi.
jönssi
Viesti:

eop löydy tuolla osanumerolla...
ES36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ES36 »

Moro!

Kannattaa pitää mielessä shimmatessa sitä takaratasta ulospäin ettei se saa tulla navan olakkeelta pois, tai muuten ratas on vain pulttien varassa eikä pultit kestä ajella kovin kauaa, tämä on kokeiltu. Mulla olis jouten tommonen olakkeella varustettu shimmipalikka paksuudeltaan 9,5mm ja käy -99 ja vanhemmat. Osa on alumiinia ja se on uusi. Pistäkää yyveetä jos tunnette tarvitsevanne. hinta 38 euroa sisältäen postimaksun kotimaassa. MYYTY.

Jouni
Viimeksi muokannut ES36, 11:51 10.03.2011.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
joe smith
Viesti:

jönssi kirjoitti:eop löydy tuolla osanumerolla...
No nuo numerot on niissä paketeissa mitkä mulle tuli hot bikesta v2009.Niin ja siinä shimmissä on olake rattaan keskireikään.
jönssi
Viesti:

Jospa kuitennii laittasi remmivedoksi, uupuu etuhihnapyörä. Etuhihnaspyörän kiinnitys muuttuu näköjään eri tietolähteistä riippuen tuossa 93-94, kumpihan se lienee minun dyna WG -94 mallissa? En ole purkanut enskapuolta vielä, tällähetekellä ketjuvetoinen...
Vastaa Viestiin