nostajista

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

souweli

nostajista

Viesti Kirjoittaja souweli »

Hävettää nää rookien kysymykset kohta niin paljon että täytyy vaihtaa nimimerkkiä, mutta menköön nyt vielä tällä....

Otin sovelista nostajan pesät auki kun tarkoitus olisi vaihtaa falskaavat tiivisteet ja tarkastaa nostajien laakerit. MUTTA, pitäiskö nostajin olla niin päin, että nostajien kyljessä olevat öljyreijät on samalla sivulla missä pesien sisäpuoliset öljyreijät on??

Yritin manuaalista katella, mutta on niin kierot silmät ettei siitä kuvasta kyllä ropleema selvinnyt. Toinen pesä vielä avaamatta, joten katonpa miten päin ne nostajat sinne on laitettu.

Nostajat asentanut Saku Saksanpoika.
Lapiolalli

Viesti Kirjoittaja Lapiolalli »

Niin että kumpikin reikä osoittaa sisäänpäin. Ja laita aina sama nostaja takaisin omaan reikäänsä tai pesäänsä.
souweli

Lapiolalli kirjoitti:Niin että kumpikin reikä osoittaa sisäänpäin. Ja laita aina sama nostaja takaisin omaan reikäänsä tai pesäänsä.
Tänks, nyt tajusin mitä toi clymerin kuva tarkottaa ja hokasin miksi en heti tajunnu mitä se tarkottaa......mun nostajat erilaiset....halvattu!!

Tossa clymerin kuvassa nostaja öljyreikä on nostajan sivussa ja tosiaan molemmat näyttää sisään päin. Mun nostajissa öljyreijät on rullan suuntaisesti nostajan "selässä" tai "rinnassa. Ei kyljessä......

Etummaisen pesän nostajien reijät on kohti takafillaria ja näin on myös takimmaisen pesän nostajien kanssa.

Mitkäs nostajat mulla siis oikein on??? :roll:
souweli

No joo, aikani ihmettelin noita nostajia enkä tullut paljoakaan viisaammaksi. Ihmetyttää miksi nuo öljyreijät on erilaiset ku muissa sovelin nostajissa....siis mitä esim. clymerissa käsitellään.

Kävin läpi tönärit ja kappas....merkkiä VThunder. Oiskohan vaan nostajatkin saman valmistajan tavaraa?? Netistä löytyi Memphisin poikien sivut, mutta eipä ollut asennusohjeita. Muutama techtipsi, joista ei juurikaan apua.

Onko kellään muulla ollut shovelissa samankaltaisia nostajia, joissa oljy reijät siis rullan suuntaisesti eikä kyljissä? Tai ko. valmistajan tönäreitä. Mites oottee säätänyt? Löysät pois ja 3-4 kierrosta tönäriä pidemmäksi??
Vastaa Viestiin