Runkojigin piirustuksia?

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

hdjokke
Viesti:

Re: Runkojigin piirustuksia?

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

Kiitos vastauksista. Tarkoitus ei ollut vaikeuttaa asioita, vaan hankkia tietoa projektia varten, joka tulee teetettynä maksamaan suhteellisen paljon paikallista valuuttaa. Katsastuskonttorilla on pariinkin otteeseen käyty, mutta ihan kaikkea ei älyä kysyä.

Mutta homma selvisi ja nykyinen tilannehan on hyvä kaikille.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
JiiVee
Viesti:

Re: Runkojigin piirustuksia?

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

hdjokke kirjoitti: Vaatiko katsuri hitsaajalta todistusta tietyn hitsausluokan suorituksesta, vaiko vain menetelmän, materiaalit ja suojakaasun?
Ei nyt vaatimalla vaatinut, mutta ilmoitti ympäripyöreästi että olisi hyvä olla joku todistus josta ilmenee runkomuutokset. Todistuksessani lukee mm. seuraavaa:

Takahaarukka - muutettu jousittamattomaksi - 25x3 ST37.4NBK, 28x3 ST37.4NBK
Emäputki - ohjauskulmamuutos, emäputki vaihdettu - emäputki ST52, kehtoputket 28x3 ST37.4NBK

Muutos toteutettu hitsaamalla SFS-EN 287-1 tungsten inert gas -menetelmällä, lisäaine FER70S-6.

Paperin on allekirjoittanut työn vastaanottaja

ps. itse jatkoin aikanaan Sportsterin takahaarukkaa 2" - silloin tein hitsaukset itse ja kirjoitin todistuksen myös tottakait itse ml. allekirjoitus - eli lyhyesti: ei tarvitse olla ns. ammattilainen, kunhan tietää mitä tehdään ja miten... :wink:
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin