jarrulevyt
jarrulevyt
Ostin pyörän tossa syssyllä,ja vaikuttaa että etulevyt olis jotenkin niiko vimpulat,tai joku väitti,en tietä,mutta kun jarrutan,nii jarrutus on on semmoista pumpaavaa?jos se johtuu levyistä niin voiko niitä työstää vai onko taas käveltävä kauppaan.
Re: jarrulevyt
Kauppaan, ellet saa täältä palstalta ostettua suoria levyjä. Eivät ne levyt kovin kalliita ole, shoveliin taisi maksaa nelisen kymppiä uusi levy Hoghausissa.
Tuo pumppaaminen ja pahimmillaan jopa pomppinen johtuu kyllä yleensä juuri kierosta levystä, vaikkä levy näyttäisi äkkiä katsoen suoralta. Kulutustavaraahan ne ovat siinä missä palatkin. Autoissa levyt menevät useimmiten vaihtoon katsastusmiehen "pyynnöstä", mutta pyörämiehen on havaittava tämä itse
Aikoinaan minulla Hondassa oli aivan hitusen pumppaava levy ja kysyin tutulta ammattikoulun opettajalta, että voisiko sitä sorvata suoraksi. Hän sanoi, etteivät he koske moottoripyörän levyihin, koska niissä ei yleensä ole sorvausvaraa, ovat sen verran ohuita muutenkin. Ei niistä kuulemma tule hyvää ja suorana kestävää kuitenkaan. Luultavasti täältä kuitenkin löytyy joku, joka on onnistuneesti sorvannut levyjään, mutta kehukoon itse puolestaan tuon sorvaamisen
Itse pitäydyn levyn uusimisessa. 
Tuo pumppaaminen ja pahimmillaan jopa pomppinen johtuu kyllä yleensä juuri kierosta levystä, vaikkä levy näyttäisi äkkiä katsoen suoralta. Kulutustavaraahan ne ovat siinä missä palatkin. Autoissa levyt menevät useimmiten vaihtoon katsastusmiehen "pyynnöstä", mutta pyörämiehen on havaittava tämä itse
Aikoinaan minulla Hondassa oli aivan hitusen pumppaava levy ja kysyin tutulta ammattikoulun opettajalta, että voisiko sitä sorvata suoraksi. Hän sanoi, etteivät he koske moottoripyörän levyihin, koska niissä ei yleensä ole sorvausvaraa, ovat sen verran ohuita muutenkin. Ei niistä kuulemma tule hyvää ja suorana kestävää kuitenkaan. Luultavasti täältä kuitenkin löytyy joku, joka on onnistuneesti sorvannut levyjään, mutta kehukoon itse puolestaan tuon sorvaamisen
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Levyt voi olla kieroja.
Viimeksi muokannut hiekkanen, 20:41 19.11.2010.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
FXSTC 1988 Powered by S&S V80
Joe Cool kirjoitti:Kauppaan, ellet saa täältä palstalta ostettua suoria levyjä. Eivät ne levyt kovin kalliita ole, shoveliin taisi maksaa nelisen kymppiä uusi levy Hoghausista.
FXSTC 1988 Powered by S&S V80
Taitavat olla liian kovaa metallia sorvattavaksi. Isä kokeili minun Japsi Vulcanin levyä oikaista. Sorvi vain pahasti kilkaisi.. Liian kovaa metallia oli.
- -Harikka-
- Viesti:
.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 02:59 28.05.2019.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty

Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Olisiko kyseessä kelluva levy? jos on, niin vasaralla naputtelemalla alkaa taas liikkua, eikä ravista enää.
XL1200S -98 ja FLHP -16
Vasaramiehelle kysymys?Mikä on kelluva levy 
Jarrulevy jolla kuuluu olla kiinnitettynä hieman vapaata sivuttaisliikettä. Eli esine jonka kiinnitys on "kelluva" eikä solidi. Nykyään aika yleinen ratkaisu mutten ole vielä HooDeessä tavannut(noi vuosimallit joiden kans mä oon tekemisis ei sisällä moisia) mut euro ja aasia pyörissä tavattu kyllä.kariva kirjoitti:Vasaramiehelle kysymys?Mikä on kelluva levy
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
jarruttelemalla kuumentuneet levyt saa aika helposti vääntymään esim jos alkaa heti ajosta pesee mopoa. Kuulin enduromopo kuskilta et esim puron ylitys saa levyn vääntymään niin että jarrut lukkiintuu, etummaisen saa nokittamalla pysymään kuivana mut takalevy voipi mennä.
"HASTA LA PISTA"!
Näissä meidän vehkeissä tosiaan harvemmin, mutta jälkiasennettuina joskus näkee. Tehtaan jäljiltä löytyy ainakin XL1200Sportista. Itellä ravisteli ja otin viime talvena irti, samalla kun vanteet maalautin. Ruosteenirrotus-sprayta noihin niitteihin ja kevyttä koputtelua vasaralla. Keväällä sitten totesin, ettei ravista enää.kariva kirjoitti:Vasaramiehelle kysymys?Mikä on kelluva levy

XL1200S -98 ja FLHP -16
Onko mahdollisia muita vaihtoehtoja?hiekkanen kirjoitti:Levyt voi olla kieroja.
Kyllä on tiukkaan pultattu vanteelle.Ei taira pajjon kellua.AAS kirjoitti:Olisiko kyseessä kelluva levy? jos on, niin vasaralla naputtelemalla alkaa taas liikkua, eikä ravista enää.