Sisälläin polttaa

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Ninni
Viesti:

Sisälläin polttaa

Viesti Kirjoittaja Ninni »

En tiedä, tokkopa tästä tekstistä keskustelun aihetta löytyy, mutta toivon saavani vastauksia muilta leideiltä ja gentlemanneilta siitä, miten he ovat mahdollisesti kokeneet ko. asian...

Elikkä... Meidän perheeseen tuli vuosi sitten se eka härräkkä ja siinä takapenkillä olen sitten istua töröttänyt jonkun kilometrin sen jälkeen. 8)
Kevät koitti tänäkin vuonna ja tunne siitä, että minun pitäisi itse päästä ottamaan "härkää sarvista kiinni" on voimistunut päivä päivältä ja yö yöltä entistä enemmän. :twisted: Sitä vain jarruttaa hieman tämä talouspuoli, koska ei se mopetin "ajoluvan" hankkiminen ole ilmaista hommaa - ainakaan tällaiselle opiskelijaparalle. :? :(

Kävimmä tässä jokunen viikko sitten ekan kerran kokoontumisajoissa tässä kotipuolessa. Ja voi hyvät hyssykät, miten mahtava kokemus se oli! :P Kyllä vatsassa kouraisi, kun katsoi taakse ja näki letkassa satakunta pyörää. Joukossa oli kyllä niin härräköitä kuin tuppervaaroja, mutta väliäkö sillä, kun tunsit sen mahtavan yhteenkuulumisen tunteen! Sitä meikätyttö haluaa jatkaa ja vahvistaa, mutta liekö tämä olotila sitten jotain "wanna be" -meininkiä, kun en korttiakaan vielä omista... :?: :?

Kyllä sitä ihtensä ihan sairaaksi tuntee, kun näkee toisten pöristelevän (ja vieläpä toisten leidien) ohi upeilla harrikoillaan ja itse voi vain (ainakin toistaiseksi) haaveilla moisesta.l

Mutta.... :roll: Kunhan olemme tässä ensimmäisen pitkän reissun suorittaneet sportsterillamme, niin jospa sitten sen jälkeen voisin alkaa toteuttaa tätä haavettani... :wink:

Toivotan KAIKILLE oikein hyvää kesää ja aurinkoisia ajokelejä! Muistetaan turvallisuus!
irmeli
Viesti:

siitä se lähtee!!!!

Viesti Kirjoittaja irmeli »

Hei Ninni!

Minäkin sain samanlaisen poltteen istuttuani noin viisi kesää kyydissä. Viime syksynä käveli oikea vastaan, ja se oli pakko ostaa. Asiat tärkeysjärjestykseen... eli vähemmän shoppailua, bilettämistä jne.
(Heh, heh! Uskokoon ken haluaa....)
:lol:

Ja tätä nykyä ymmärrän miestäni erittäin hyvin, kun pitää tilata palikoita ja muuta vastaavaa. Jää jäkätykset vähemmälle, koska itsekin joutuu hankkimaan kaikenlaista :wink:

Älä hätäile! Tohon tautiin onneksi löytyy lääke mopokaupasta!

8) irmeli
Sporttiboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Vähälläpä tädit selvii, mä kärvistelin leualleni kuolaten unelman perässä melekin kolmekymmentä vuotta ajellen kaikenlaisilla jäteöljypolttimilla ja muilla vatkaimilla (dieseliä ei ollu...) kunnes taivaankappaleet oli sopivassa konjunktiossa ja unelmahaaveidentättytmysherkkurakaspupumurmeli oli tallissa ja aikakirjat nollattiin ja elämä alkoi alusta taas.

Eli vain yksi lääke puree, trust me!

Nimimerkki "kerralla runsaasti nuortunut haaveilija"
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Don Quijote

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

Sama juttu mulla kun Sporttiboy:lla, unelma syttyi joskus 12-13 vuotiaana kölvinä ja paloi vuosia, välillä kytemällä, välillä kunnolla roihuten, melkein 25 vuotta kunnes lopulta polte kävi sietämättömäksi....ja niinpä eräänä synkkänä ja myrskyisenä tammikuun päivänä pilvelle ilmestyi hopeareunus... :wink:
Ninni
Viesti:

Irmeli: Kiitti. Nyt ei kun vain kauppoja tekemään... (heh heti hee... 8O )

Sporttiboy ja Don Guijote: Kunnioitan teitä haaveenne toteuttamisesta monien kymmenien vuosien jälkeen :D , mutta itse henk.kohtaisesti en toivo olevani se "normaali keski-ikäinen moottoripyöräharrastaja", joka ostaa pyörän kun on jäämässä eläkkeelle... :arrow: Haluan nauttia vielä nuoruuden päiviltäni saakka sitä hurmaa niin kauan kuin se on mahdollista :P Koskaanhan ei voi tietää, mitä tapahtuu... :? Voin siis näin ollen, vielä toistaiseksi ainakin, nauttia siitä, ennen kuin saan ihan iki oman härrän, että meidän perheessä on edes se YKSI! :wink: :lol: Voinhan käydä laittamassa sen vaikka käyntiin, ennen kuin lähdetään ajelemaan (minä takalistonpuolella istuen... :| ) Ja saanhan minä aina kiillotetella ja pestä ja puunata sitä :D :D

Hyvää Jussia kaikille ja kiitos myötätuntoisista vastauksista! 8)
Healer

Viesti Kirjoittaja Healer »

No onneksi en sitten ole ainut joka on saanut polttavan kuumeen sisälleen tosin minä sain sen jo ihan pikkutyttönä joten vuosikymmeniä on vierähtänyt tämän haaveen kanssa. Mutta kyllä mää sen toteutan vielä... Nyt kun elämä on muuten enemmän kuin kohdillaan ja saa olla oma ittensä kenenkään rajoittamatta vaan päinvastoin nyt on elämässä sellainen ihminen mukana joka kannustaa tähän!! Ja toivottavasti se ihminen pysyy mun matkassa hamaan hautakuoppaan asti . :mrgreen: .. Sitä en vaan tajua että kui täsä mulle näin kävi...mä luulin tallaavani itekseni loppuelämän....
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Vai että "normaali keski-ikäinen moottoripyöräharrastaja"... :twisted: Aiheesta on keskusteltu joskus aikaisemminkin ja jo silloin kerroin kuinka koin herätyksen rakennettujen pyörien ihmeelliseen maailmaan noin viiden vuoden kypsässä iässä. Muistan edelleen paikan ja tilanteen. Siitä seuraavat kaksikymmentä vuotta kuluikin haaveillessa ja muunmerkkisillä pyörillä ajaessa kunnes kävin hakemassa ameriikan ihmemaasta ensimmäisen Harrikkani. Eli ei mennyt ihan keski-ikään asti vaikka odotusaika pitkä olikin...
Don Quijote

Vai että "normaali keski-ikäinen moottoripyöräharrastaja"...
jep, kypsässä 36 v. keski-iässä sitä onkin jo valmis ukkokotiin... :roll:
pitää varmaan vaihtaa mopo rollaattoriin :mrgreen:
Ninni
Viesti:

Don Quijote kirjoitti:
Vai että "normaali keski-ikäinen moottoripyöräharrastaja"...
jep, kypsässä 36 v. keski-iässä sitä onkin jo valmis ukkokotiin... :roll:
pitää varmaan vaihtaa mopo rollaattoriin :mrgreen:
No hei... :lol:
En nyt ihan sitä tarkottanu, et 36 v. ikäinen karskea, parhaassa iässä oleva mies joutaisi "ukkokotiin" rollaattorilla huristelemaan ja hurmaamaan mummeleita... :wink:

Haluaisin vain motskan ennen kuin perhe kasvaa, kun sitten ei moneen vuoteen voi lähteä ajelulle, kuin korkeintaan yksinään... Tai jotain vastaavaa :?: Tai ei siihen mitään selityksiä tarvita: Mie vain tahon ite piästä ajelemmaan!! :D :D Ja puunaamaan ja höynäämään sen kanssa!!
Ilkimys

Ei perhe haittaa

Viesti Kirjoittaja Ilkimys »

Voi Ninni-kulta! Eihän se perhe haittaa prätkäharrastusta. Lasten koko ja lukumäärä vaikuttaa vain mopon valintaan. Kunnon sivarilla kuljettaa helposti kolme kakaraa jos muija/äijä ajaa omallaan. Siks toisekseen kakarat kasvaa hetkessä siihen ikään, että nekin ajelee omilla Harrikoillaan. Kyllä prätkällä voi ajaa jopa yli nelikymppisenä - usko pois! 8O :mrgreen:
Itse tunnen yli seitsemänkymppisiä patuja jotka huiskivat menemään yli 15000 kilsaa vuodessa.
Ninni
Viesti:

No mutta, kiitti kamut oivasta vinkistä, että mummonakin voi rypyt naamassa pistää baanalla menemään. Siinähän ne tuulessa ja viimassa rypytkin oikiaa! :wink: :lol:
On se hyvä, että nyt parikytkesäisenä voi suunnitella vaik jotain "mummorallia" järjestettäväksi, kylläkin sitten joskus tulevaisuudessa! :lol: :D 8O
Don Quijote

mummonakin voi rypyt naamassa pistää baanalla menemään.
siitähän se Lindholmin Davekin aikoinaan lauloi:
"Mummo inhoo keinutuolii, painaa HooDeella pitkin Suomee, annan kitaran laulaa vaan..." 8)
Vastaa Viestiin