rampo63 kirjoitti:Vitut mitää kuopata,,,täähän se vasta mukavaa luettavaa on
No niin rokkenrollia tämä näyttää olevan perkele......
rampo63 kirjoitti:Vitut mitää kuopata,,,täähän se vasta mukavaa luettavaa on
Niinhn tää on.Ja hyvä niinhiekkanen kirjoitti:rampo63 kirjoitti:Vitut mitää kuopata,,,täähän se vasta mukavaa luettavaa on
No niin rokkenrollia tämä näyttää olevan perkele......
Tuleehan täältä asiallisiakin vastauksia - tää homma on juuri näin. MC -skenessä on omat koodeksit ja setit, liivien hyväksyntä bikermeetingissä ei vielä takaa oikeastaan yhtään mitään. Sinne on turha mennä vinkumaan, et "liivit vietiin" ja "kerho lopetettiin" kun on perseilty / ei ole perseilty väärässä seurassa. Siitä "kattojärjestöstä" ei ole siinä kohtaa hevonv*tun apua vai uskaltaako joku väittää, että siellä olis käsitelty vastaavia valtakunnallisessa mediassakin huomioituja tapauksia? Saati sitten niitä jotka ei uutiskynnystä ylittäneet? Ja joku olis saanu liivinsä takasin: "ei me tiedetty et nää oli meetingissä hyväksytty"weird62 kirjoitti:Ei pidä tuudittautua esimerkiksi siihen, että hyväksytyt liivit ovat ilman muuta 'in' kun ne on jossain näytetty ja asia on sillä selvä 'nyt meillä on jengi'. Liivejä pitää osata kantaa arvokkaasti ja tarvittaessa niitä on puolustettava.
Mopopoika -65 kirjoitti:Oma liivittömän välikommentti kriitikoille: Biker Union yrittää pitää homman jotenkin järjellisenä. Katsokaa "Wild Hog" -leffa ja miettikä paljonko Villejä Karjuja haluatte Suomenmaahan. Noita jengejä näkyy, onneksi harvakseltaan, ja en tiedä itkeä vai nauraako heidän kohdallaan. Hyvä että jotku jaksaa funtsia näitä kuvioita ja pitää hommaa kasassa.
Ei ollut tarkoitus mitenkään väheksyä Biker Unionin osuutta. Pelkästään jo uuden kerhon esittäytyminen on hyvä juttu hommaa käynnistettäessä, auttaahan se tuntemaan taustoja.Mopopoika -65 kirjoitti:Oma liivittömän välikommentti kriitikoille: Biker Union yrittää pitää homman jotenkin järjellisenä
Hyvä leffa ja kannattaa muistaa, kyseessä on elokuva, ei tositarinaMopopoika -65 kirjoitti:Katsokaa "Wild Hog" -leffa ja miettikä paljonko Villejä Karjuja haluatte Suomenmaahan.
Jos kriteerinä oikealle MC-keholle pidetään vaikka:Lupara kirjoitti:Tää on yritys avata sellaisten henkilöiden silmiä jotka suunnittelee MC:n perustamista siks "ku se olis mageeta et olis liivit", motiivin pitää olla jotain muuta.
Suurimmassa osassa kerhoja nämä on mahdollista väsätä sopusoinnussa. Yksilö itse voi vaikuttaa näihin suuriin elämän valintoihin ihan itse ja niin moni tekeekin. Onhan näitä 'tavallisiakin bikereitä' joilla lättäpää tulee ennen perhettä ja työpaikkaa asian varsinaisessa merkityksessä (aikajanalla)Hot kirjoitti:Jos kriteerinä oikealle MC-keholle pidetään vaikka:
kerho ja veljet tulee ennen perhettä ja työpaikkaa?
Niin ansaitaankin jos kyse on mc-klubista, kerho itse asettelee rajat.Hot kirjoitti:liivit ansaitaan aina teoilla kerhon ja veljesten hyväksi ja vuosi on min. aika saavuttaa ne?
Näin todellakin on edustamisen suhteen, mutta esimerkkisi oli käsittämätön. Jos juot 1%-kerhon jäsenen kanssa oluen se ei välttämättä ole sen suurempaa veljeilyä, session henki riippuu sinusta itsestäsi.Hot kirjoitti:jokainen MC-klubin jäsen edustaa ulkomaailmassa koko kerhoa. Esim. jos yksi jäsen päättää veljeillä Walkka-ajoissa yhden 1%-kerhon kanssa olutta maistellen, neutraliteetti edellyttää, että hän tai joku muu kerhon jäsen kunnioittaa läsnäolollaan myös muita johtavia kerhoja?
Riippuu tapahtumasta ja yleensäkin kerhojen jäsenillä on oikeus ja velvollisuuskin liikkua myös yksin.Hot kirjoitti:kerhon jäsenet liikkuvat kokoontumisajoissa pääosin yhdessä?
Hot kirjoitti:ennen MC-kerhoksi hakeutumista, jengin JOKAISEN jäsenen pitää sisäistää ja ennen kaikkea tietää, mihin on sitoutumassa?
Niinpä.
Vastaan tietenkin. Kuinkahan perillä olet genrestä, ajatuksena on tunnistettavuus, erilaiset suuntaukset jne. jossa esim. hengellisillä kerhoilla on oma hieno ideansa.Hot kirjoitti:Mikä piru on se motiivi kantaa liivejä niillä kerhoilla, jotka eivät täytä kumpaakaan edellisistä kriteereistä ja ovat jotain muuta kuin "olis mageeta et olis liivit" tai "suuren yleisön respectin haku oikeita MC-kerhoja apinoiden"? Ei tarvitse vastata!
Tuon kun pystyt selittämään, niin sitten ainakin minulle on tullut tarpeeksi vastauksia. Olen ollut kymmenen suvea tien päällä Davidsonilla, minulla on ollut niitä 3kpl, on tullut hyvin paljon kilometrejä, oikein kivaa on ollut. EIkä mulla ei ole edes läheisiä tuttuja, jotka kuuluisivat johonkin mp/mc/mcc-kerhoon. Mitä ihmettä voisin saada enemmän irti, jos olisin jossakin kerhossa? Oman tien kulkeminen vaihtuisi jonkin asteiseen kompromissiin toisten kanssa kulkemisineen. Tätä en ymmärrä.weird62 kirjoitti:Yhtälailla voisin kysyä mikä on se pirun motiivi ajaa davidsonilla kuulumatta kerhoon kun kerhoon kuulumalla asiasta saa 100% enemmän irti.