minne 1989 Evo-Sporster säädettäväksi?

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

hannupelkonen
Viestit: 80
Liittynyt: 12:35 29.01.2007.
Paikkakunta: Loppi

minne 1989 Evo-Sporster säädettäväksi?

Viesti Kirjoittaja hannupelkonen »

Sanokaapa kokeneemmat vinkkejä: minne 1989 Evo-Sporster kannattaa viedä säädettäväksi pääkaupunkiseudulla tai n. 100 km:n säteellä? Pyörä on kokenut viimeisen parin vuoden aikana ilmanputsarin ja pakoputkien vaihdot ja virranjakajakin on ollut kertaalleen irti, eli ihan perussäätämisestä (sytkä, kaasari) olisi kyse.
Avatar
Ortiz
Viestit: 380
Liittynyt: 17:51 05.08.2005.

Re: minne 1989 Evo-Sporster säädettäväksi?

Viesti Kirjoittaja Ortiz »

Noo vaikka Kellokoskelle, Davidsson Garage Oy
Vanha Valtatie 190
04500 KELLOKOSKI GSM 040 4131360 varmasti tulee säätöihin.

----Immo- :idea:
북한 대통령
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: minne 1989 Evo-Sporster säädettäväksi?

Viesti Kirjoittaja smuige »

Onko H-D of Helsinki/Vantaa (ex Hoghaus) ainoa pääkaupunkiseuden H-D paja jossa on dynopenkki?

V-Twin Cityssä loimaallakin on.

Muualla?

Kyllähän pestuntumalla saa myös säädöt lähelle kun ei ole liian viritetystä vehkeestä kyse ja tietää mitä tekee.
Sitten kun haetaa niintä heppoja, tarvitaan jarrupenkkiä. Saattaa muutenkin penkissä säätäessä yllättäen löytyä lisää poweria kun säädöt onkin ollet ihan persposkellaan :lol:
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Avatar
Pekka L
Viestit: 446
Liittynyt: 13:35 23.01.2008.
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: minne 1989 Evo-Sporster säädettäväksi?

Viesti Kirjoittaja Pekka L »

Tuolla Immon mainitsemassa Davidsson Garagessa on myös penkki!
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Ultra Limited 24
hannupelkonen
Viestit: 80
Liittynyt: 12:35 29.01.2007.
Paikkakunta: Loppi

Re: minne 1989 Evo-Sporster säädettäväksi?

Viesti Kirjoittaja hannupelkonen »

Kiitos vinkkilöistä: Sporty lähtee Davidssonille ensi viikolla laitettavaksi
Bronson Eye
Viestit: 1635
Liittynyt: 18:33 04.09.2009.
Paikkakunta: heinola
Viesti:

Re: minne 1989 Evo-Sporster säädettäväksi?

Viesti Kirjoittaja Bronson Eye »

muita väheksymättä oisin vienny jep jepin Palille, mäntsälän liiteriin,
ainakin hoiti hienoon laukkaan -99:n, erittäin asiallinen ja ammattitaitoinen ote, tarvittavat osatkin saattaa löytyä heti hyllystä mikä harvinaista nauvadeis,,
hannupelkonen
Viestit: 80
Liittynyt: 12:35 29.01.2007.
Paikkakunta: Loppi

Re: minne 1989 Evo-Sporster säädettäväksi?

Viesti Kirjoittaja hannupelkonen »

Sportster palasi Davidsson Garagesta penkitettynä ja säädettynä (78 hp, 117 Nm). Täytyy kehua firman palveluasennetta. Homma hoitui todella hienosti. Voin suositella
jarke
Viestit: 119
Liittynyt: 21:15 26.11.2008.
Paikkakunta: UUSIMAA

Re: minne 1989 Evo-Sporster säädettäväksi?

Viesti Kirjoittaja jarke »

saako tiedustella työn sisältöä (suuttimien vaihdot yms ) ja lopullista hintaa, vaikka yv:nä ,,itellä kun on tuo tulppasyöppö evo... (säädöistä, tai lähinnä säätämättömyydestä johtunee nuo ongelmat)
hannupelkonen
Viestit: 80
Liittynyt: 12:35 29.01.2007.
Paikkakunta: Loppi

Re: minne 1989 Evo-Sporster säädettäväksi?

Viesti Kirjoittaja hannupelkonen »

vastattu yv:nä.
HD-Evolution
Viestit: 89
Liittynyt: 20:07 13.06.2010.

Re: minne 1989 Evo-Sporster säädettäväksi?

Viesti Kirjoittaja HD-Evolution »

Siis ihanko vakiosta otetaan "säädöillä" tuollaisia tehoja? Vakionahan teho kutakuinkin 65 hepoa. Vai miten vakiosta saa enempi tehoa ilman pyttymuutoksia jne?
hannupelkonen
Viestit: 80
Liittynyt: 12:35 29.01.2007.
Paikkakunta: Loppi

Re: minne 1989 Evo-Sporster säädettäväksi?

Viesti Kirjoittaja hannupelkonen »

ei ole vakio, mutta rakennettu ajattelematta lopputulosta mättämällä koneeseen viriosia ilman, että niiden yhteentoimivuutta on mietitty: liian avara kansi (imupuolta avarrettu), liian kova nosto nokissa, liian suorat putket: vehje ei toiminut kovin optimaalisesti - eikä toimi vieläkään - mutta penkitys ja säätäminen saivat aikaan merkittävän muutoksen. Dynokäyrät eivät näyttäneet niin suurta muutosta kuin mitä istumatuntuma kertoo: pehmeä, muhkea vääntö laajalla kierrosalueella ja kevyt kulku. Aikaisempi "turboviive" saatiin katoamaan. Nyt täytyy alkaa vaihtaa paloja, jos vielä haluaa saada koneesta ulos enemmän: paremmat putket, nokkien vaihto...
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: minne 1989 Evo-Sporster säädettäväksi?

Viesti Kirjoittaja smuige »

hannupelkonen kirjoitti:Pyörä on kokenut viimeisen parin vuoden aikana ilmanputsarin ja pakoputkien vaihdot ja virranjakajakin on ollut kertaalleen irti, eli ihan perussäätämisestä (sytkä, kaasari) olisi kyse.
Kyllä tuosta ekasta viestistä jäi se kuva, että aika vakiovehkeestä olisi kyse. Hyvä kun selvensit.
hannupelkonen kirjoitti:ei ole vakio, mutta rakennettu ajattelematta lopputulosta mättämällä koneeseen viriosia ilman, että niiden yhteentoimivuutta on mietitty: liian avara kansi (imupuolta avarrettu), liian kova nosto nokissa, liian suorat putket: vehje ei toiminut kovin optimaalisesti - eikä toimi vieläkään - mutta penkitys ja säätäminen saivat aikaan merkittävän muutoksen.
hannupelkonen kirjoitti:Nyt täytyy alkaa vaihtaa paloja, jos vielä haluaa saada koneesta ulos enemmän: paremmat putket, nokkien vaihto...
Mitkäs nokat siellä nyt on?
Ja millä suuttimilla ja mikä kaasari?
Mikä sytyts/-boxi?
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
hannupelkonen
Viestit: 80
Liittynyt: 12:35 29.01.2007.
Paikkakunta: Loppi

Re: minne 1989 Evo-Sporster säädettäväksi?

Viesti Kirjoittaja hannupelkonen »

Terve

Ostin pyörän rakennettuna, eli en ihan tarkasti muista kaikkea: nokkina Andrewsin N4 tai N6, kaasarina Mikunin HSR42 mutta suuttimien kokoa en ole koskaan tarkistanut. Putsarina Arlen Ness Big Sucker II eli se tolkuttoman kokoinen limppu: ajelen paljon dirt track tyyliin, eli oikea jalka takajalkatapilla :lol: . Sytkänä Crane Hi-4 single fire: ei mitään viimeisintä mallia eli säätömahdollisuudet paljon rajoitetummat kuin näissä uusissa. Palotilat ja kanavat kiillotettu: imukanavia ilmeisesti jonkin verran avarrettu. Putkina Revtechin putket, joissa alkukäytät ja vaimentimet samaa putkea (staggered duals): ei tunnu olevan liiemmälti vaimennusta mutta ei vastapainettakaan. Eli penkittäjän mielestä kone virtaa vähän liikaa. N. 3200 kierroksessa oleva kuoppa saatiin säädettyä pois mutta seoskäyrä on huono: ensin laihalla, sitten rikkaalla, ja huippukierroksilla taas laihalla. Eli ilmeisesti pääsuutinta isontamalla saisi vielä vähän kepitettyä tuota yläpäätä järkevämmäksi?
Vastaa Viestiin