sporsterin huollot
-
Vieras
sporsterin huollot
Ostin 883 sporsterin vm1988.Eli mikä on tällätteen pyörän huoltoväli ja mitä pitäs tarkkailla??Paljonko on normaali öljynkulutus?Etten turhaa hajottas pyörää rookiena!!Niin ja mistä sais edullisesti jalkatappien siirtosarjan?Tai piirrustukset jos väsäis itte!
-
Vieras
Re: sporsterin huollot
[Itse oon vaihtanut öljyt noin 5000km välein (talveksi uudet öljyt) ja tulpat kerran vuodessa ja vähän kiristelyä sieltä täältä ja vaijereiden rasvausta, enska ja toisio ketjun/hihnan kiristelyä eipä siinä juuri muuta sitten kuin kovaa ajoa 
'88 pyörässä voipi olla hyvä tsekata pyöränlaakerit ja stefat. Ahkera painepesurin käyttäjä on saattanut tehdä tuhoa. Jos keulaöljyt on orkkikset, niin vaihtoon... ohjauslaakerin kireyden voisi tarkistaa, ja takaiskareitten vaihto (jos orkkikset) voisi tehdä ajettavuudelle hyvää. Kaasarin puhdistus / kunnostus voi olla paikallaan, mikäli edellinen omistaja ei ole sitä tehnyt. -Hyvin pidetty kasikasihan nyt ei vaadi kuin bensaa ja ajoa, rupukuntoisen saa rakentaa alusta uusiksi...
ja viimeinen hajahuomio, tämän ikäisessä akkukaapelit voi olla sisältä kuin kenialaista kebabia, vaihto piristää starttia kummasti.
ja viimeinen hajahuomio, tämän ikäisessä akkukaapelit voi olla sisältä kuin kenialaista kebabia, vaihto piristää starttia kummasti.
- Sporttiboy
- Viesti:
Tehtaan suositus on 8000 km öljyt ja suokkarit, 16000 laatikkoöljyt, keulaöljyt ja ilmanputsari.
Itse oon pitäny väleinä 5000 ja 10000, tosin suokkarin vaihdan 10-välein ja keulaöljyt kauden päätteeks samalla kyn käyn koko mopon läpi...
Itse oon pitäny väleinä 5000 ja 10000, tosin suokkarin vaihdan 10-välein ja keulaöljyt kauden päätteeks samalla kyn käyn koko mopon läpi...
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
-
a.n.d.y.
Laturihan on vissiin tämän mallin heikko lenkki.... Itellä vm.-87 883 ja laturiremontissa tällä hetkellä... Miten sitä taas tarkkailee on ihan eri juttu. Mutta jos käyttää konetta auki jossain vaiheessa niin kannattaa tarkistaa ainakin magneettien kiinnitykset. Jotkut on vissiin liimaillu niitä kiinni... Niin se laturi maksaa siinä 800 egeä...
Että semmosta...
Että semmosta...