ULTRA -93 moottori laukes kesken ajon.
ULTRA -93 moottori laukes kesken ajon.
Kesken ajon kolina alkoi kuulumaan...kaksi vasaraa naputteli vastakkain...kolina lisääntyi...sammutin ja käynistin..kolina tosi paha..mikä meni rikki...avasin nokka-akseli kotelon...täynnä metalli lastua...venttikoneistot ehjät..öljypumppu täynnä ja puhdistin myös samaa lastua...muovinen öljyn annostelija naarmuinen ja täynnä lastua...mistä lastu tulee...kone veti lähes normaalisti ennenkuin sammutin koneen...avaanko vielä lohkon..mut vinkkejä...koneella aettu 45000km.
-
Grasschopper1
Re: ULTRA -93 moottori laukes kesken ajon.
Huh...syttyikö öljynpaineen valo tätä ennen?
Keskitappi / neulahäkit.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota tietämättömyys ja raaka voima eivät ratkaisisi...
Ölyn paineen merkkivalo ei syttynyt, vedot hävisi hiukan. Metallilastu mangneettista. Otan koneen kokonaan pois ja jatkan tutkimista. Voisiko joku selvittää öljyn kulun moottorissa, kiertääkö säiliö/suodatin omana kiertona ja toinen kierto moottorille. 
Ilmainen neuvo, hae kaupasta tehtaan serviiziomanuaali, selventää monta juttua ja säästää monelta ärräpäältä tossa hommassa.
BT-evossa öljy kiertää koneen kautta suodattimelle, josta takaisin säiliöön.kiertääkö säiliö/suodatin omana kiertona ja toinen kierto moottorille?
Viva Knievel!
Villi arvaus: nenäkepin sisempi laakeri antautui.
Mr. Biker vm 2005
Nyt kone irti...etupytyn tulpan reijästä kun laittoi puutapin, ja pyöritti konetta...mäntä ei liikkunut heti , vaan oli jonkinlainen viive molempiin suuntaan...olisko se kangen alapään laakeri neulat pirstoutuneet?
Olisko hyviä korjaamoita kuopion suunnalla.Vai ostanko tehdas uudenkoneen...Vielä lisää tyhmiä kysymyksiä...kummalta puolelta koneen olis saanut helpoiten pois..itse otin oikealta ja ahdasta oli...venttiili koppien kanssa ei olis sopinut.
Olisko hyviä korjaamoita kuopion suunnalla.Vai ostanko tehdas uudenkoneen...Vielä lisää tyhmiä kysymyksiä...kummalta puolelta koneen olis saanut helpoiten pois..itse otin oikealta ja ahdasta oli...venttiili koppien kanssa ei olis sopinut.
MP-Mesta Heikkinen Joensuu Kuurnankadulla. Kysy myös 8-Capterin piällikkö Tapsalta joutaako aukomaan?
tietty koneita saapi vielä kohtuu edukkaasti ja pataa isommaksi. JEP JEP, MadHog, jne tai tilaa itse. Ruotsista kannattaa kysellä myös esim: http://www.bikeline.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kone tulee noin viikossa jos on hyllyssä.
Taisi 113 cid olla oikeassa. Uusi kone alkaa olla vakava vaihtoehto. Joka tapauksessa kone on purettava täysin atomeiksi että saat muhjun pois ja samalla tarkistettua mitä muuta on hajonnut. Laakerihäkin sirpaleet tuppaavat tekemään pahoja skraadeja ainakin öljypumppuun ja breather valven pesään.113 cid kirjoitti:Keskitappi / neulahäkit.
Mr. Biker vm 2005
Breather valven pesä jonkun verran naarmuuntunut , mut itse muovi venttiili aikas hirveen näköinen...odottelen kustannus arvioita..en kuitenkaan kokoa itse konetta(voin kyllä purkaa
).
Kone meni joensuuhun laitettavaksi, samalla kuutioita lisää ja muutenkin piristystä...
Kertoilen sit mistä metallilastua syntyi, kun saavat avattua...
Kertoilen sit mistä metallilastua syntyi, kun saavat avattua...
Ei pitäisi ketään mollata, mutta MP Heikkiselle on tullut tänä kesänä melkoisesti mokia pyörien huolloissa, ei ole kaikkea sovittua tehty, jäänyt öljyt koneeseen laittamatta (vai olikohan proppu löysällä), kahva jääpi käteen kesken ajon, huolto tehty väärään pyörään, pyörään tullut sähkövika huollossa jne...
Maineikas paikka - mutta ei pitäisi liikaa töitä ottaa, kun vuorokaudessa ei oo kun 24 tuntia.
Maineikas paikka - mutta ei pitäisi liikaa töitä ottaa, kun vuorokaudessa ei oo kun 24 tuntia.
Mp Heikkiselle kymmenen pistettä ammatti taidosta...mut jos vuorokaudessa on vain 24h, sille ei voi mitään....Nyt pyörä kukkuu taas...etummaisen pytyn kiertokangen laakerit atomeina...mäntä ottanut aavistuksen kanteen..siitä se ääni syntyi....nyt vaihdettu lähes kaikki osat uusiin ja 88cid S&S männät ja sylinterit vaihdatin saman tien. ja dynon tulos 69.8 hp takapyörästä ja 120Nm,Lisäksi naapureiden iloksi vaihdoin pois suorat putket hd:n alkuperäisiin pihisiöihin..
,muttta voi olla jo rautakangella töitä jo lähiaikoina.
- Mopopoika -65
- Viesti:
Älä hyvä mies niitä puhkomaan mene, vaan erotu massasta! Itse tein saman toimenpiteen keväällä evosporttiin yhdeksän meluisan kesän jälkeen ja olen ollut tyytyväinen. Ehkä iän tuomaa seesteisyyttäriqu kirjoitti:Lisäksi naapureiden iloksi vaihdoin pois suorat putket hd:n alkuperäisiin pihisiöihin..,muttta voi olla jo rautakangella töitä jo lähiaikoina.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90