Lippajärven kreivi kirjoitti:Tässä tullaan siihen ulkonäkö seikkaan eli se hihnan alasuoja huomattavasti tärkeämpi kuin yläsuoja vaikka ei silmiä hivelekään.
Alasuoja kun pois niin hihna oikein haukkaa sen kiven ja painaa hihnapyörän avustuksella läpi hihnasta, toki pitkiäkin aikoja voi ajella ettei satu mitään, mutta sitten voi mennä monta hihnaa peräkkäin, elämä on onnenkauppaa.
Minä olen ajellut jo vuosia ilman remmisuojia. Itse olen järkeillyt(ei siis perustu mihinkään faktaan), että jos se kivi löytää tiensä, vaikka takaloksun kautta, sinne suojien ja remmin väliin, niin ei se sieltä ainakaan pois kovin helposti pääse kun suojat on ympärillä. Kivillä kun on ikävä taipumus pomppia. Toinen syy suojitta ajoon on tuo ulkonäkö, vaikka eihän se remmikään mikään kaunistus ole. Tätä ei pitäisi sanoa, että ei ole vielä remmiä mennyt kivien takia... Sorateilläkin on tullut matkattua. Mutta kuten kreivi sanoi tämä on onnen kauppaa.Enskabelttiin(3 3/8") upposi kerran pikkurillin pään kokoinen kivi, sen vedin Leathermanilla läpi. Beltissä oleva reikä ei ole lähtenyt leviämään. Toisioremmiä olen aina pitänyt suhteellisen tiukalla, ettei vain pääse hyppäämään hampaalta. Sitähän remmi ei juurikaan kestä.
smuige kirjoitti:
Remmillä on vielä sellainenkin ominaisuus, että sen kitka pienenee kun se pyörii kovempaa.
Tämä oli uusi ja mielenkiintoinen tieto.