Satulan parannusta softailiin ?
Satulan parannusta softailiin ?
Mulla on tuossa yöjunassa barebonesin soolosatula ja slim- versiona.
Totuus on se, että 100 km jälkeen istuminen alkaa tuntua epämiellyttävältä tuossa "montussa".
Myös jalat alkaa puutua koska olen melko lyhyt ja tapit on aikas edessä.
Joten tilannetta pitäisi parantaa. Joko viemällä satula satulamestarille tai hankkimalla valmis parempi.
Onko kellään vinkkejä asian suhteen. Haluan kuitenkin säilyttää mallin barebones- tyylisenä.
Mietin ton vanhan satulan parannuskonsteja ja tulin itse tähän tulokseen....
1. takaosaa tulisi vahventaa jotta kroppa saadaan eteenpäin = lähemmäs jalkatappeja
2. monttua keskellä tulisi nostaa jotta asentoa voisi edes vähän muuttaa edes taakse ajon aikana
3. geeliä tai jotain asiallista toimivaa pehmustetta satulaan
Onko jollain vinkkiä hyvästä satulasta tai vanhan parantamisesta ?
Totuus on se, että 100 km jälkeen istuminen alkaa tuntua epämiellyttävältä tuossa "montussa".
Myös jalat alkaa puutua koska olen melko lyhyt ja tapit on aikas edessä.
Joten tilannetta pitäisi parantaa. Joko viemällä satula satulamestarille tai hankkimalla valmis parempi.
Onko kellään vinkkejä asian suhteen. Haluan kuitenkin säilyttää mallin barebones- tyylisenä.
Mietin ton vanhan satulan parannuskonsteja ja tulin itse tähän tulokseen....
1. takaosaa tulisi vahventaa jotta kroppa saadaan eteenpäin = lähemmäs jalkatappeja
2. monttua keskellä tulisi nostaa jotta asentoa voisi edes vähän muuttaa edes taakse ajon aikana
3. geeliä tai jotain asiallista toimivaa pehmustetta satulaan
Onko jollain vinkkiä hyvästä satulasta tai vanhan parantamisesta ?
FL -53
-
ledsepperi
Re: Satulan parannusta softailiin ?
Hei,
itse teetin juuri alusta loppuun soolosatulan jäykkäperääni ja tuli ...keleen hyvä! Suosittelen teettämään satulan, joka on tehty juuri sinulle. Voit varmasti hyödyntää LePeran pohjalevyn ja ehkä muutakin vanhasta satulasta. Uusi parempi ja ahterillesi sopiva fylli vaan kehiin ja ajaminen on huomattavasti nautinnollisempaa. Ammattimiehet osaa.. Omani tehtiin pääkaupunkiseudulla, mutta jos välimatka ei ole ongelma, niin suosittelen lämpimästi.
itse teetin juuri alusta loppuun soolosatulan jäykkäperääni ja tuli ...keleen hyvä! Suosittelen teettämään satulan, joka on tehty juuri sinulle. Voit varmasti hyödyntää LePeran pohjalevyn ja ehkä muutakin vanhasta satulasta. Uusi parempi ja ahterillesi sopiva fylli vaan kehiin ja ajaminen on huomattavasti nautinnollisempaa. Ammattimiehet osaa.. Omani tehtiin pääkaupunkiseudulla, mutta jos välimatka ei ole ongelma, niin suosittelen lämpimästi.
Bolt on = muokkaa sopivaksi ja pulttaa paikalleen..
Mistäs löytyy ko. satulaseppä? tarttis softailis muokata emännän sitsiä uuteen uskoon.tuliko tyyris satula?ledsepperi kirjoitti:Hei,
Näin vähän itsekkin ajattelin. Olisko satulasepän nimi julkaistavissa ?
FL -53
-
Das Fette Sau
- Viesti:
ledsepperi kirjoitti:Uusi parempi ja ahterillesi sopiva fylli vaan kehiin
Nyt ei oikein valjennut, että miksi uusiksi täytetty satula sopisi paremmin perälle kuin alkuperäinen? Käsittääkseni LePerä on suht' laadukas tuote (itsekin käytän), joten mitä takuita on sillä, että satula muuttuu paremmaksi, kun ns. "kyläseppä" sen tekee uusiksi? Eiköhän nuo LePerälläkin tiedä miltä ajurin perse näyttää? Eikä kyläseppäkään perseen muodosta kipsivalosta yleensä ota, vai ottaako?
Traumojen välttämiseksi: Haista ennen kuin maistat!
Yöjuna 2008
Sohveli 1975
Yöjuna 2008
Sohveli 1975
Jos haluat hienon satulan siitä leperasta jossa hyvä istua myös niin kysyppä Jalixilta.
http://jalixcustomleather.com/contacts.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://jalixcustomleather.com/contacts.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mopopoika -65
- Viesti:
Kuvien perusteella Barebones näyttää kyllä niin ohuelta, että se ei kyllä pidemmällä matkalla tunnu hyvältä. Itselläni oli aikoinaan LePeran ohut satula ja oli hyvä - mutta vain alle 100 kmn matkalla. Pidemmällä puutui. Sama ilmiö Custom Sportsterin ohuella orkkissatulalla. Nykyään mulla on evosportissa sellainen kunnon pehmeä satula joka on cd- levyn korkuinen ja 15" -leveä. On hyvä pidemmälläkin matkalla. On vaan niin ruma pienessä pyörässä että pakko pitää sivulaukkuja koko ajan.Das Fette Sau kirjoitti:Nyt ei oikein valjennut, että miksi uusiksi täytetty satula sopisi paremmin perälle kuin alkuperäinen?
Joka tapauksessa taitaa olla edessä kompromissi ulkonäön ja mukavuuden suhteen - ellei laita pehmustetta ajohousujen persuksiin.
Voisiko jostain FatBoyn tai Heritagen satulsta löytyä ratkaisua?
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Kokeilun arvoinen asia on myös tappien siirto taaksepäin, jolloin istuma-asento muuttuu. Ei niitten jalkojen oo pakko sojottaa sinne eteen, varsinkin jos se tekee ajosta epämukavaa.
- mä mitään harrikoista ymmärrä,mutta minähän ajankin Moottoripyörällä -
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
Asiaa... rearsetit mulla tapit on swingin laakeroinnin kohdalla.jack kirjoitti:Kokeilun arvoinen asia on myös tappien siirto taaksepäin, jolloin istuma-asento muuttuu. Ei niitten jalkojen oo pakko sojottaa sinne eteen, varsinkin jos se tekee ajosta epämukavaa.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
-
ledsepperi
LePera on mielestäni varsin laadukas satulavalmistaja. Tässä tilanteessahan on kyse siitä, ettei satula sovi kuljettajan mittoihin. Taytettä muotoilemalla/lisäämällä/vähentämällä voidaan hienosäätää ajoasentoa ja saada satulan antama tuki oikeaan osoitteeseen. Kun satulaan tehdään täytettä on sitä mahdollista koe-istua ja muutella vielä ennen verhoilua. Tällä tavoin päästään parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen.Das Fette Sau kirjoitti:ledsepperi kirjoitti:Uusi parempi ja ahterillesi sopiva fylli vaan kehiin
Nyt ei oikein valjennut, että miksi uusiksi täytetty satula sopisi paremmin perälle kuin alkuperäinen? Käsittääkseni LePerä on suht' laadukas tuote (itsekin käytän), joten mitä takuita on sillä, että satula muuttuu paremmaksi, kun ns. "kyläseppä" sen tekee uusiksi? Eiköhän nuo LePerälläkin tiedä miltä ajurin perse näyttää? Eikä kyläseppäkään perseen muodosta kipsivalosta yleensä ota, vai ottaako?
Onhan vaatteissakin eri kokoja ja leikkauksia ja suurella todennäköisyydellä mittatilaustyönä valmistettu vaate istuu kantajalleen parhaiten
Bolt on = muokkaa sopivaksi ja pulttaa paikalleen..
Tässäkin tapauksessa on tämä satulan valinta ulkonäön ja mukavuuden välillä sen optimikohdan hakemista. Kyllä 150 km on aika maksimi arsletille tolla satulalla. Barebonesissa yksi onkelma on tuo montussa kyhjöttäminen. Ajattelin vähän loiventaa monttua jotta pääsee vaihtamaan asentoa. Joku seppä saa tästä työmaan syksyllä.Toinen totuus on, että jalkatapit ovat liian kaukana. Mutta en ole kyllä nähnyt myynnissä sarjaa jolla niitä tuodaan lähemmäs. Tietääkö joku ???
FL -53