v-rod -04 ja 200:nen takarengas
v-rod -04 ja 200:nen takarengas
Te jotka olette laittaneet 200:sen takarenkaan vanhempaan v-rodiin jossa on alkup. 180:nen rengas, minkä verran sinne sivuille jää tilaa? voisiko sinne mahtua 210 leveä rengas, kun olisi kiire saada uudet renkaat ja vain tuo210 leveä olisi tarjolla heti? Hihnasuoja ja sitten hihna siellä ekana taitaa olla edessä, suojaa vielä vois muokata mutta paljoa sen isompiin modifikaatioihin ei nyt oikeen ehtis ryhtyä.
Re: v-rod -04 ja 200:nen takarengas
Takalokarin sisällä olevat (laukku)tukliraudat pitää muokata tai poistaa kun laittaa 200/50-18. Rautojen poiston jälkeen mahtuisi hyvin myös 210. Hihna on lähinnä mutta tilaa on n. 10mm.
5.5" vanne alkaa käydä kapeaksi. 210/45 on halkaisijaltaan reilun sentin 200/50 pienempi ja saattaa näyttää hiukan hassulle. Oletkos löytänyt joltain valmistajalta "nopean ajon" 210/50 renkaan?
5.5" vanne alkaa käydä kapeaksi. 210/45 on halkaisijaltaan reilun sentin 200/50 pienempi ja saattaa näyttää hiukan hassulle. Oletkos löytänyt joltain valmistajalta "nopean ajon" 210/50 renkaan?
VRSCA -04, 300rwhp
En mä edes tiedä onko kovaan ajoon vai ei, mutta mezelerin rengas se oli ja ainoo minkä nyt saisin heti(ei oo aikaa odotella kun reissuun pitäis päästä) en vaan uskaltanut sitä ottaa kun pelkäsin että se nappaa esim. remmiin kiinni. Kuinkas kovaa noilla hitaampaan ajoon tarkoitetuilla renkailla sitten saisi ajaa? Mä en kyllä kauheen kovaa edes uskalla 
Kuinkas muuten on, onko rekisteriotteeseen merkitty rengaskoon lisäksi vaadittava nopeusluokka?
Jos oikein pilkkua riivitään, nopeusluokkakin pitää olla rekisteripaperin mukainen.
Jos oikein pilkkua riivitään, nopeusluokkakin pitää olla rekisteripaperin mukainen.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Wanhan Rodin otteessa on nopeusluokka Z (>240km/h)
Metlerin M880 Steel Radial 200/50R18 nopeusluokka on W (270km/h)
Metlerin M880 Steel Radial 210/40R18, josta tässä ilmeisesti on kysymys, nopeusluokka on H (210km/h)
Minun mielestä nopeusluokkaa isompi käytännön kysymys on .40-sarjalaisen renkaan mataluus, halkaisija on n. 3cm 180/55 orkkisrengasta pienempi.
Olen etiskellyt 210/50 tai 210/45 racing-rengasta, mutta aina kun ko. koko on tullut vastaan niin kuvio on ollut tyyppiä "70-luku" ja nopeusluokka sen mukainen.
Metlerin M880 Steel Radial 200/50R18 nopeusluokka on W (270km/h)
Metlerin M880 Steel Radial 210/40R18, josta tässä ilmeisesti on kysymys, nopeusluokka on H (210km/h)
Minun mielestä nopeusluokkaa isompi käytännön kysymys on .40-sarjalaisen renkaan mataluus, halkaisija on n. 3cm 180/55 orkkisrengasta pienempi.
Olen etiskellyt 210/50 tai 210/45 racing-rengasta, mutta aina kun ko. koko on tullut vastaan niin kuvio on ollut tyyppiä "70-luku" ja nopeusluokka sen mukainen.
VRSCA -04, 300rwhp
Täytyy varmaan vaan lähteä tolla vanhalla renkaalla ja toivoa ettei tule monsuunisateita. Mitenköhän paljon joutuis tekemään töitä vanteen vaihdon lisäksi että saisi 240:sen tai 260:sen renkaan tohon? Vanha takasvingikin käsittääkseni olisi käyttökelpoinen.(tämän jos tekis siis vaikka talvella, ei nyt)
Vähimmillään tosiaan selviää orkkishaarukan epäsymmetrisesti hyödyntävällä paketilla vanne, etu-hihnapyörä, haarukan akseli sekä takaloksun runko ja varusteet.
VRSCA -04, 300rwhp
Miksi haarukan akseli?
SIksi että haarukan akselin mitoitukset määräävät haarukan sivuttais aseman runkoon nähden. Erikoisakselilla haarukka kiinnittyy n. 20mm alkuperäistä vasemmalle. Tällöin taka hihnapyörää saadaan myös vastaavasti vasemmalle ja hihnalle tilaa. Edessä hihnan siirto hoidetaan offset-pulleyllä. Tässä virityksessä rengas on keskellä epäsymmetsisen vanteen ansiosta mutta haarukka menee sivuun.markon kirjoitti:Miksi haarukan akseli?
Niin juu ja jousien kiinnitystä siirretään holkkisetillä vasemmalle.
Orkkis 240 Rodeissa on mm. kapeampi hihna antamassa tilaa renkaalle.
VRSCA -04, 300rwhp