Voi mopotonta miestä

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

smuige
Viesti:

Re: Voi mopotonta miestä

Viesti Kirjoittaja smuige »

Vallu kirjoitti:
rampo63 kirjoitti:tulin takas ni oli uuden karhee joku amerikkalainen fillari viäres
Se tosin oli Gold Wing!
Millos Vallu on Golden Showerilla vai millä lieneen Chemical Toiletilla ajellut? :roll: :mrgreen:
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
rampo63

Viesti Kirjoittaja rampo63 »

Nii ja jos se oli Vallu ja Goldwingi ni sit se johtukii siitä että en nähny siinä semmosta tunnelmaa mitä tarkotin,,,Golden Shower mestalla oli hyvä tunnelma superis
-Panheads MC-
Hannu_L
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu_L »

Vallu kirjoitti:ps. Rodin jälkeen ei enää ole paluuta noihin vanhanaikaisiin, ilmajäähdytteisiin, koliseviin ja möykkääviin härveleihin! :twisted:
Voi ollakin. Kymmenen päivää kestin Rodilla ajamista. Tuo oli vaan liian hyvä pyörä minulle, ei kolissut, tärissyt ja nykinyt. Kulki vain niin perkuleesti ja oli ihan hyvä ajaakin.

Nyt ajellaan taas ilmajäähdytteisellä ja mieli on paljon parempi....
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Hannu_L kirjoitti:
Vallu kirjoitti:ps. Rodin jälkeen ei enää ole paluuta noihin vanhanaikaisiin, ilmajäähdytteisiin, koliseviin ja möykkääviin härveleihin! :twisted:
Voi ollakin. Kymmenen päivää kestin Rodilla ajamista. Tuo oli vaan liian hyvä pyörä minulle, ei kolissut, tärissyt ja nykinyt. Kulki vain niin perkuleesti ja oli ihan hyvä ajaakin.

Siinä se vika olikin. Kymmenen päivää on aivan liian lyhyt aika. Itellä kesti kaksi kuukautta ja 4-5000 km ennenkuin löysimme lopullisesti toisemme. (Siis onnellinen loppu). Kun on ikänsä noilla kolkuttimilla ajellut, niin muutos oli melkoinen. Vaan nyt elämä hymyilee :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Kuva LIFEMEMBER
rampo63

Viesti Kirjoittaja rampo63 »

Hannu_L kirjoitti:

Yeah,,, Hyvä pyörä,parempi mieli rok,rok
-Panheads MC-
eerola

Viesti Kirjoittaja eerola »

Vallu kirjoitti:...Rodin jälkeen ei enää ole paluuta noihin vanhanaikaisiin...
Hannu_L kirjoitti:...Kymmenen päivää kestin Rodilla ajamista...
No, minä en jaksa tätä erityisen tosissani ottaa suuntaan enkä toiseen.

En sano että ei olisi enää paluuta ilmajäähdytteiseen pyörään. Amerikkalaiset ilmajäähdytteiset pyörät ovat olleet erittäin kivoja ja se asia ei ole muuttunut mihinkään.

Toisaalta, minun ei nyt auttane muu kuin sopeutua tuohon "porscheen", koska menin ja maksoin siitä rahaa. Ja uskon olevan mahdollista, että sekin voi olla ihan sangen kiva jos niikseen tulee.

Ja kun tässä noita pyöriä katsellut olen, niin kyllä minusta on alkanut tuntua siltä, että kyllä tuollaisesta rodistakin jonkinmoinen sielu sisältä saattaa löytyä. Voi olla että se on hieman eri sorttinen kuin edellisessä mopossani, mutta tärkeintä on, että siellä joku sellainen luuraa. Selvittelen asiaa tarkemmin jahkas ajokeli muuttuu hitusen tämänpäiväistä turvallisemmaksi.
-T
eerola

eerola kirjoitti:...Selvittelen asiaa tarkemmin jahkas ajokeli muuttuu hitusen tämänpäiväistä turvallisemmaksi.
Palaanpa tähän vanhempaan keskusteluun ja totean että ei elämä ihan mahdottoman epämukavalta vieläkään tunnu: Linkki. :)
-T
eerola

Ajatuksia Rodista nyt kun siihen on tullut tutustutuksi jo vähän enemmän.

Varsin suorituskykyisestihän tuo lähtee - niin liikennevaloista kuin rekan ohi maantiellä. Tässä on selkeä ero moniin muihin Harley-Davidsonin malleihin.

H-D tunnelma kyllä löytyy tämänkin päällä. Eli eiköhän siellä joku "sielu" sisällä kaikista epäilyistä huolimatta piile.

Tyhjäkäynnillä moottorin vääntö on vähän ohuen tuntuista esimerkiksi verrattuna aikaisempaan Softailiini.

Hiljaisessa ajossa mopo saisi pitää enemmän ääntä ja isossa vauhdissa olla hiljaisempi. Kirkuvaisen Kotkan putket eivät siis ilmeisesti ole minun mielestäni aivan kaikkein paras valinta.

Pyörä kulkee mukavan vakaasti. Ainakin kaikilla niillä nopeuksilla, joita tähän mennessä olen kokeillut. Progressiven (tms.) osat voisivat silti olla mainio lisä.

Vaihteistosta saisi löytyä yksi vaihde enemmän tai isoin vaihde saisi olla pidempi. Myöhemmissä vuosimalleissa tullut 6. vaihde on näemmä perusteltu lisäys.

Ykkönen saisi vastaavasti olla lyhyempi. Tämä ajatus linkkautunee vähän tuohon tyhjäkäyntiväännön ohkaisuuteen.

Amerikkalainen ei näköjään ole kehittänyt vaihteiston toimintaa juuri nimeksikään viimeisen muutaman kymmenen vuoden aikana. Varsinkin kylmänä toiminta on ihan yhtä epämääräistä kuin merkin muissakin pyörissä.
-T
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Sellainen pieni oikaisu, että Rodeihin ei ole tullut kuusivaihteista laatikkoa, pelkästään noihin Bigtwineihin.
Miten mulla on sellanen muistikuva, että välityksiä olisi muutettu viime vuosina? No friikit varmaan muistaa.
Tossa Sun Rodissa on pientä hankaluutta aiheuttavia juttuja umpivanteista johtuva sivutuuliherkkyys ja melko snadi bensatankki. Mutta kun noi tietää niin eipä niistä sen suurempaa huolta ole.
Rodit ovat hienoja motskareita!

Rodivaari
Kuva LIFEMEMBER
eerola

Vallu kirjoitti:Sellainen pieni oikaisu, että Rodeihin ei ole tullut kuusivaihteista laatikkoa, pelkästään noihin Bigtwineihin....
Ai, kappas vain. H-D:n 6-vaihteisen laatikon tulemista rummuttanut markkinamiehen sana oli jäänyt niin voimakkaasti mieleeni, että en edes tarkistanut asiaa. Nyt kun sanoit, ja pläräsin kataloogia, niin 5-vaihteisiahan nuo Rodit tottatosiaan näyttävät edelleen olevan.

Tämäpä oli kannaltani positiivinen tieto, niin ei tarvitse puuttuvan vaihteen suhteen kadehtia uuden pyörän ostajia :)
-T
Vastaa Viestiin