Harley Davidsonin hinta??

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Markass

Harley Davidsonin hinta??

Viesti Kirjoittaja Markass »

Nyt tarttisin teidän asiantuntemustanne :)

Olen myymässä Harley Davidson Sporster 883 vm. 1995 ja ajettu n.19.000km (mittari hajosi viime syksynä).

- bensatankki vaihdettu isompaan
- paljon kromiosia
- takamatkustajan selkätuki

Mikä olisi tämän HD:n sopiva myynti hinta?? Kiitoksia avustanne!
Näin se homma etenee
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Katsele tuota vanhaa ilmoitussivustoa, keltapörssiä ja muita vastaavia lähteitä. http://www.jepjep.fi antaa hyvän kuvan hintojen alapäästä, ne pojat tuntuu myyvän pyörät ihan omilla hinnoillaan.

Pääsääntöisesti tuon ikäisen 883:sen pyynnit liikkuu 7-10000 välillä kunnosta ja varusteista riippuen.

Sportin myyminen ei keskihintaan ei kuitenkaan liene kovin helppo homma, tarjontaa on kuitenkin niin älyttömästi. Ei sen puoleen näytä suurta kysyntää kalliimman puoleisista bigtwineistäkään olevan... Tämä näin pienenä vinkkinä tuolla myyntipalstalla olevaan hitekki softiin...
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Hintahan riippuu siitä, olenko ostamassa vai myymässä :D

Yksi tapa hinnan arvioimiseksi on se, että seuraat myyntipalstoja ja katsot paljonko vastaavista pyydetään. Ja ostajat tinkaa vielä muutman tonnin pois, mutta jos lisäät tinkausvaran hintaan, niin se saattaa karkoittaa ostajat.

Merkonomipohjainen lähestymistapa on se, että vähennät hankintahinnasta käytön aiheuttaman kulumisen kustannusvaikutuksen (huomioi mahdollinen pyörien yleinen hintatason aleneminen). Tämän jälkeen lisäät tarvikkeisiin meneen rahamäärän puolitettuna ja kerrot saadun summan alkukesäkeroimella (loppusyksykerroin alentaa hintaa jonkin verran).

Moilemmilla laskutavoilla hinta asettunee jonnekkin 5 - 12 tuhannen eskon välimaastoon :roll:

Aktiivinen mainonta tuottaa parhaan myyntituloksen!

t.nimimerkki: Avo-V8-Amazon ollut myynnissä vuodesta 1991 ja on sitä edelleen (kun en jaksa ilmoittaa).
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Sporttiboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Mua on pitkään ihmetyttänyt, että melkein järjestään sporttien kilometrit on 18 - 19 kiloa myytäessä. Vuosimallista riippumatta!

Miten mulla tulee tasaisesti se sama joka kesä...
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Mise
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mise »

Olen huomannut saman asian noihin kilometreihin liittyen. Ei ole sattunut silmiin yhtään ilmoitusta, jossa joku mainitsisi ajaneeksi vähintään 50 000 km. Laskenta taitaa alkaa alusta aina jokaisen modifiointioperaation jälkeen tai sitten harrastus on painottunut suuremmaksi osaksi pyörän omistamiseen -ei ajamiseen, vähän niin kuin HOG :twisted:
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Mulla on mittarissa vasta 9700 km! 8)

Uusin silloin mittarin! Mutta rehellisyyden ja avoimuuden nimissä tunnusta ajaneeni sillä 9000 km enemmän. Ja kun se mulle tuli, niin mittari ei ollut alkuperäinen, mutta yleisilme paljasti että paljon on mopo tietä nähnyt.

Harvoin tulee törmättyä yhtä väsyneen oloiseen evosportyyn :lol:

Toisena ääripäänä on kaverin (terveisiä vaan Iivoselle Turkuun!) muistaakseni -95 käytettynä ostama vuoden vanha evosporty jolla oli ajettu vain muutama sata kilometriä.

Mutta kyllähän noita harrikoita on paljon sellaisilla henkilöillä jotka eivät kuulu HDCFään ja joita ei näy kekkereissä ja kokoontumisissa. Veikkaisin että niillä harrastetaan enemmän sunnuntaiajeluita ja kilometrejä kertyy oikeasti vähän. Mutta tiedä häntä... Olkaa tarkkana kun ostatte käytettyä. Käytön jäljet näkyy...

Muuten - eikö viimeaikoina saksasta tuoduissa autoissa ole kaikissa mittarissa 60 tkm :roll:
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
vesimies

Viesti Kirjoittaja vesimies »

Ja Günterin mopoissa järjestään jotain 16.000-17.000 olipa laite sitten kymmenen tai viisitoista vuotta vanha - ja ajokautta on 10 kuukautta per vuosi... Oman järjen ja ajattelun käyttö ei liene kiellettyä.
Ei kellään satu olemaan tuttua jossain saksalaisessa kilometrilukemia auton ja mp:n mittareihin asentavassa yrityksessä...? Paikallisilta Keltaisilta sivuilta näiden yritysten edustajia lienee mahdollista tilata suuremmissa kaupungeissa kotikäynnille asentamaan omaan laitteeseen sopiva kilometrilukema ennen laitteen myyntiä / vaihtoa. Kyllä siinä Gretalta suu karahtaa iloiseen hymyyn, kun Günter keksi laittaa kilometrilukemaksi meidän yhteisen hääpäivän! Romanttista! Wunderbar!
Harley Potter

Viesti Kirjoittaja Harley Potter »

ilmeisesti sportsterin mittari on varustettu itsetuhomekanismilla joka kytkeytyy himpun alle 20000 kilsan :)
kallio

Viesti Kirjoittaja kallio »

...ei pidä ollenkaan paikkansa tuo matkamittari höpinä..... mulla myynnissä (kunhan maali kuivuu) -99 custom jolla ajettu 20157km!!, eli yli 20000km.....heh heh.
No siitä hinnasta, mullakin sama ongelma kuin alkuperäisen kysymyksen lähettäjällä eli mikä on sopiva hinta? Koko kevään kestäneestä työstä ja hienoksi ja toimivasta rakennetusta moposta? Olen vähän samoilla linjoilla kuin Hemuli että kyllä niitä mopoja halvallakin saa mutta onhan ne aivan eri tasoa kuin ne joiden takia on vuodatettu hikeä, verta ja kyyneliä..... Ja jos itsellä ei ole taitoa tai ei viitsi itse rakentaa yksilöllistä pyörää niin pitääkö se saada samalla hinnalla kuin orkkiksen saa kaupanhyllyltä?
Ja näyttää nuo orkkis sportstereiden (evo) hinnat pyörivän tossa kymppitonnin pintaan (jep jep) ja muualla vähän yli.. eli jos kiinostusta löytyy valmiiksi rakennettuun 53C:n niin paina tota PM painiketta ja lähetä viestiä.. huom pyörä ei ole samanhintainen kuin halvimmat customit......
wla4245

Viesti Kirjoittaja wla4245 »

Sporttien hinnoittelussa näkee silloin tällöin näitä
yliheittoja kun pyydetään 10 vuotta vanhasta samaa rahaa jolla
saa uuden 2004 mallin kaupasta.
Ehkä kotkanpäät lisäävät tosiaankin hintaa...
t.vellu
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Bensaa liekkeihin :twisted: ekat evosportit on samoissa hinnoissa kun 70-luvun rautikset 8)
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
hlyytine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlyytine »

Harley Potter kirjoitti:ilmeisesti sportsterin mittari on varustettu itsetuhomekanismilla joka kytkeytyy himpun alle 20000 kilsan :)
Ei se siitä johdu vaan Sportin tärinästä. Tällä hetkellä bigtwinistä peräisin oleva mittari on lähestymässä tuota maagista 20000 rajaa ja eikö vaan ala jo hieman kummittelemaan. Tosin sitä en osaa selittää miksi tuo 20000 pätee vaikka siinä onkin yksiköt maileja :oops:
veekoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

saksasta tuodusta sen verran... omassa oli mittarissa 22tkm pyörä 10v vanha,toimi hyvin joo ... talvella kone auki miellenkiinosta yllätys oli se että sisältä täysin virheetön ja mitoissa eli minun kohdalla mittari lukema piti paikkansa
väkivalta lopettaa vittuilun
Vastaa Viestiin