FLSTC -98 Astinlaudat tärinä

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
wneiser

FLSTC -98 Astinlaudat tärinä

Viesti Kirjoittaja wneiser »

Eli toivomus vinkeistä buutsien tärinän lievittämiseksi. Eihän se lyhyillä matkoilla ja alle n. 85 km/h häiritse, mutta ihan oikeasti, ei niin fani voi olla (vai voiko :) )että voisi väittää että kun on tunnin pari ajanu sataa niin etteikö rupeaisi jo hieman kypsyttämään kun jalat on sähköhammasharjojen päällä.. Muutenhan ajo on luxusta ja tien päällä viihtyisi vaikka kuinka pitkään. Olen koittanut kaikenlaista säätöä jopa erilaisilla kumiprikoilla, mutta ei oikein auta.

Sen verran olen tutkaillut foorumia että mahdollisia vaihtoehtoja on tullut vastaan:

- vaihto twincamiin, ei kuulemma tärise

- piikkejä lisää, jotta kierrokset alemmas

- Lepuutustapit?

Ensimmäinen vaihtoehto kaatuu jo taloudelliseen mahdottomuuteensa, ja tykkään itseasiassa pyörästäni muuten kyllä sen verran, että ei tee edes mieli vaihtaa. Näistä jälkimmäisistä vaihtoehdoista toivoisin lisäinfoa ja kokemuksia jottei tarvisi tehdä kalliita kokeiluja (tällä hetkellä muutama sata euroakin on minulle kallis). Eli kumpi helpompaa/ halvempaa? Lepuutustapeilla ymmärrän kaatumarautoihin liitettäviä tappeja..? Resonoivatko nekin muun rungon mukana, eli onko hyötyä? Minulla ei ole edes kaatumarautoja, joten sekin söisi lompakkoa.. Kiitos etukäteen.
smuige
Viesti:

Re: FLSTC -98 Astinlaudat tärinä

Viesti Kirjoittaja smuige »

Jos ei jalkatapit sovi klabeihin niin tilalle voi laittaa vaikka astinlaudat.
Niitä saa sellaisina kumivaimennettina.

Ja saahan noita normi jalkatappejakin kumivaimennuksella (Evo Dyna ainakin). Ulkonäkö kärsii, mukavuus paranee (ehkä)...
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
wneiser

Viesti Kirjoittaja wneiser »

Eli siis tällä hetkellä on astinlaudat, ja juuri ne tärräävät, enkä haluaisi jalkatappeihin siirtyä. Vai ymmärsinkö nyt ihan oikein? Mitkä on klabit? :D Tyhmä ei ymmärrä. Kiitos nopeasta vastauksesta though.
maicol

Viesti Kirjoittaja maicol »

klabit=jalat
"HASTA LA PISTA"!
wesa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wesa »

Tuollaista 85km/h tärinää esiintyy noissa ns. "jekki-välityksilä" vaustetuissa Evola-versioissa.
Siitä päästää eroon vaihtamalla harvempi välitys. Kokemuksella. 8)
LIFEMEMBER
joe smith
Viesti:

Viesti Kirjoittaja joe smith »

Mulla kun oli -91 softailissa sama juttu niin vaihdoin 65 hampaisen taakse ja olin tyytyväinen.Nyt on sitten ketjut ja harveni välitys vielä ja nyt on tosi mieleinen pitkilläkin matkoilla.
Vastaa Viestiin