Tiivisteiden poistoon vinkkejä

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Mise
Viesti:

Tiivisteiden poistoon vinkkejä

Viesti Kirjoittaja Mise »

On erittäin hyvä asia, jos tiivisteet pysyvät paikallaan eivätkä vuoda. Joskus tulee eteen tilanteita, että tiivisteet pitäisi kuitenkin saada pois. Mielenkiintoni kohteena on sylinterin alapään tiiviste (base gasket). Millä menetelmällä olette poistaneet ko. tiivisteet? 8O

Itse sovelsin viikonloppuna partaterä - CRC (gasket remover) -menetelmää. Pistin CRC:tä tiivisteisiin muhimaan ja puolen tunnin kuluttua raaputin lastalla, jossa oli partaterä, tuotokset pois. CRC ei aineena ollut kovin hääppöistä, käsittelyn joutui uusimaan n. 10 kertaa. Vuoden -99 sportin tiivisteet, käsiteltynä ilmeisesti Hylomarilla, olivat CRC:lle kovaa kamaa. Aine tunkeutui vain päällimmäiseen kerrokseen. Joka tapauksessa tiivisteet saa kyllä tällä menetelmällä pois, mutta ei ole mikään nopea tapa.
Vieras

Lähti helposti

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kokeile NitroMorsia. Mä olen ainakin saanut sillä kaikki tiivisteiden jämät veks tosi helposti. Tosin sillä lähtee myös maalit eli älä huiski ainetta kovin rauhattomasti ympäriinsä...

nana
JK

-

Viesti Kirjoittaja JK »

-Wurth tiivisteiden irroitus spray -Toimii.
- Taso kaavain - Pitää olla vaan pirun varovainen ettei lähde lastua.
hlyytine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlyytine »

Suorita rynnäkkö keittiöön, sujauta taskuusi patojen puhdistukseen tarkoitettu karhunkieli ja lampsi muina miehinä askartelutiloihisi. Ei tee lastua, mutta lähtee silti alta aikayksikön moskat poies.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tere

Rautakaupasta löytyy aine nimeltä Xyleeni, toimii helvetillisen hyvin, ei vahingoita pintoja. Aine tarkoitettu tarrojen poistoon mutta kelpaa moneen muuhunkin

Kädet kyynärpäitä myöten pa....sa
Vastaa Viestiin