Buell XB omistajat: laukkuasiaa

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

j4nn3
Viesti:

Buell XB omistajat: laukkuasiaa

Viesti Kirjoittaja j4nn3 »

Moi Buell XB:n omistajat. Tässäpä muutama matkatavara-aiheinen kysymys...

XB:hän ei nyt varsinaisesti miksikään rahtikoneeksi ole tarkoitettu, mutta joskus tulee eteen tilanteita että pitäisi saada matkaan vähän muutakin kuin luottokortti ja hammasharja. Kesän rahtikapasiteettia suunnitellessa olisi mielenkiintoista tietää minkälaisia ratkaisuja olette pyörissänne käyttäneet?

Tulin tossa jo hankkineeksi eBaysta tällaset Venturan L-bracketit http://www.trojan-horse.co.uk/prods/216.html" onclick="window.open(this.href);return false; ja Sport rackin. Rumahan tuo on ku faan mutta ajaa asiansa tavarankuljetuksessa (tosin lyhyen perän ja minivilkkujen kanssa on pieniä sovitushaasteita, mutta ne näyttäisivät ratkeavan jatkovarsilla). Ajatus oli heittää tavararulla matkustajan penkille ja teltta tavaratelineelle.

Satuin sitten löytämään intervepistä erilaisia perälaukkuja kuten Wolfman Beta , RevPack ja Bags Connection, mutta ne ei tunnu oikein sopivan mittojensa puolesta kun tuo Buellin satula on niin lyhyt. Onko kellään kokemuksia noista?

Entäs Buellin omat laukut? Pienethän ne on, mutta jos tavararullan ja -telineen lisukkeeksi... Tosin pahoin pelkään, että lyhyen perän ja minivilkkujen kanssa tulee taas sovitusongelmia. Oisko pääkaupunkiseudulla ketään XB:n omistajaa, jolla olis nuo laukut, jos voisin tulla moikkaamaan ja vähän mallata miten ne sopii tohon lyhyeen perään?

Terv,
Janne
Ride to freedom with the King of Kings!
Don Quijote

Re: Buell XB omistajat: laukkuasiaa

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

Itse olen käyttänyt Louisin vedenpitävää merimiessäkkiä, se verkolla kiinni takamatkustajan paikalle. Siihen menee telttakin vielä päälle. Selkään rinkka tai reppu, riippuen tavaramäärästä. Monet ovat kehuneet tankkilaukun kätevyyttä, eli sellainen tulee varmaan hommattua jossain vaiheessa.

Mulla on myös rosterista tehdyt "kahvat" jotka saa ruuvattua takavilkkujen alle perään kiinni ja niihin varmaan saisi jotkut laukut kiinnitettyä. Muistuttaa hieman tuota Trojanin patenttia, mutta sirommat. Edellinen omistaja oli ne tehnyt. Itse en ole niitä käyttänyt mutta tallessa ovat jos haluat mallia ottaa niistä ja tehdä itse. Tai voin niistä kyllä luopuakin jos kiinnostaa, laita vaikka s-postia don.quijote (at) mac.com niin sovitaan tarkemmin.
Hannu_L
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu_L »

Meillä on tuo Buellin oma laukkusatsi. Tankkilaukku on yllättävän tilava ja kätevä käyttää. Siinä tulee kiinnikkeet ilmanputsarin kopan pultteihin, saa nopeasti kiinni ja pois.

Sivulaukut ovat pienet, yhteen mahtuu ohut makuualusta ja pieni makuupussi. Kiinnitys tulee penkin yli ja takajalkatappien runkoihin kiinni. Sivulaukkujen päälle tulee poikittain laukku, joka kiinnittyy noihin sivulaukkuihin. Sinne taas mahtuu reippaasti tavaraa ja noiden väliin saa ängettyä teltan. Eli yhden ihmisen kamat mahtuu noihin takuulla, vaikka olisi vähän pidempikin reissu.

Pari vuotta sitten BTTR:ssä joku kommentoi, kun vaimo oli lähdössä tuolla liikkeelle, "ihan kuin sivulaukkujen pienoismallit..."
Pera
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pera »

Nahkaiset pienehköt yliheitettävät satulalaukut. Ei tarvitse kiinnittää mitenkään, kun siinä on sopivasti ne takajalkatappien rungot ja perseen taakse vielä teltta ja makuupussi.
Loud valves save lives
j4nn3
Viesti:

Viesti Kirjoittaja j4nn3 »

Kiitti kaikille kommenteista. Kävin keskiviikkona Heinolla sovittamassa tollasta Bags Connectionin Race packia, mutta kuten vähän pelkäsinkin, ei onnistu lyhyen perän ja minivilkkujen kanssa. Vilkuille jos tekis "telineen" alemmas eli esim. kilven takalevyyn, niin sitten ne ei jäis kanittaan laukun alle kuten nyt.

Mulla on tosiaan sellanen dry bag tai mikä se semmonen vedenpitävä putkisäkki sitten onkaan. Siinä sylettää vaan se pakkaaminen ja tavaroiden onkiminen pienen suuaukon kautta. Vaihtoehto sille vois olla tällanen Bags Connecionin putkikassi jossa aukko pitkällä sivulla. Mutta tolle tarttis varmaan kaveriksi ne pienet sivulaukut. Keskikesän viikonloppureissuissa putkisäkki yksistään on ollu ihan riittävä, mutta vähän luulen että ei siinä reilun viikon reissukamoja roudata. Tai siis sehän riippuu ihan asenteesta :lol:

Jotenki vaan vierastan sitä että on monta laukkua ja pakaasia... Olis jees kun sais kaikki (poislukien teltan) yhteen isoon kassiin (ja mielellään itsessään vedenpitävään ilman mitään erillisiä sadesuojia). Noh, täytyy vielä zoomailla kunhan saan ne L-bracketit ja tavaratelineen paikalleen. Josko sitten ens kesäksi värkkäis jonkinlaisen pikairrotettavan tarakan, kyllä se sen verran hävettää urheilupyörässä pitää tarakkaa jatkuvasti :oops:

Vai pitikö tästä lähtee vaihtamaan johonki matkaenskaan....
Ride to freedom with the King of Kings!
Vastaa Viestiin