09 Street Bob kastelee sähkölaitteitaan!

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

JKKo

09 Street Bob kastelee sähkölaitteitaan!

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Rakentelukausi pääsemässä alkuun...

Service manuaali luettu, siispä hommiin. Tarkoituksena on asentaa 12V pistoke, josta latailla kännykkää (ja kannettavaa PC:tä, phtyi) reissun aikana. Manuaali johdattaa mut satulan irroitukseen ja accessoryliitoksen etsintään. Voi hemmetti! Koko sähköosasto on hiekan ja kuivaneen kuraveden jälkien peitossa! Onneksi on käytetty suojattuja liittimiä. 09 mallisen FXDB:n takalokasuojan johtosarjalle on tehty varsin suuri aukko ja ainakaan tässä pyöräyksilössä ei ole siihen satutettu minkäänlaista tulppaa. Kaikki rapa, mikä reiästä lentää, päätyy satulan alla olevaan sähkökeskukseen. Jee..steipillä teki taas hyvää. Kannattaa kurkistaa.

Tupakansytytintöpseli näyttäis mahtuvan akkukotelon ja takapytyn väliin. Sähköt suoraan akulta, toki sulakkeella varustetulla johdolla. Siitä sopii sitten ladata kesällä ulospäin, talvella sisäänpäin.

Sitpähän tässä ei tarttekaan muuta kuin lumien sulamista odotella.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
smuige
Viesti:

Re: 09 Street Bob kastelee sähkölaitteitaan!

Viesti Kirjoittaja smuige »

Satuitkos ottamaan kuvia tekemisen lomassa?
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
jpk69
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpk69 »

Löysitkö accessoryliitoksen? Päätit kuitenkin vetää sähköt suoraan akulta.

Luulin että löytyy vain touring-malleista, mutta dynan servicemanuaalista todella löytyy maininta siitä. Pitäisi olla jossain penkin alla. Oma bobi vielä talviunilla enkä pääse ropaamaan.
FXDB -09
JKKo

Viesti Kirjoittaja JKKo »

jpk69 kirjoitti:Löysitkö accessoryliitoksen? Päätit kuitenkin vetää sähköt suoraan akulta.

Luulin että löytyy vain touring-malleista, mutta dynan servicemanuaalista todella löytyy maininta siitä. Pitäisi olla jossain penkin alla. Oma bobi vielä talviunilla enkä pääse ropaamaan.
Löysin. Aikani pähkäiltyäni päädyin lopputulokseen kännylaturin toimimisesta nimenomaan parkissa ollessa ilman virta-avainta ja että lisätöpselillä voi noin kytkettynä hoitaa talven ylläpitolataukset.

Kuvaa mulla ei siitä kuraisesta penkinalusesta ollut. "Paikkasin" aukon lokasuojassa ilmastointiteipillä.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
jaska69
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaska69 »

Itse laitoin läpivientikumin ko. paikkaan, estää kuraveden pääsyn penkin alle ja suojaa johtosarjaa tärinältä hankautumasta puhki lokarin reunaan :wink:
Kaapeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaapeli »

Taas tämä palsta maksoi itsensä takaisin ja monta kertaa...

Minun fat bob -09 dynalla on ajettu vasta 2500 km ja otin tänään satulan pois. Ja perkule.. paskaa oli ihan riittämiin ;-), syynä juurikin tuo läpivienti takalokasuojassa... siis puuttuva läpivienti. Jotenkin jäi fiilis, että se on jäänyt tehtaalla laittamatta...

No leikkasin 2mm kumista laatan, halkioineen ja keskusreikineen. Liimasin sen kiinni lokasuojaan piuhanipun ympärille pikaliimalla, jota oli jäänyt hieman ylimääräistä (kyryakinin grippisarjasta). Siis pikaliimaa, jossa kumiseosta seassa... sellaista mustaa. Ja loput tiivistin sähkökitillä. Nyt pitäis kestää ainakin sen ajan mitä itse mopoa olen ajatellut pitää (pitkääääään)

Nyt voi taas olla rauhallisin mielin, tuon osalta... kiitos vinkeistä!
FXDF -09
"ihte kun tekee, niin siit tulee semmonen"
jaska69
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaska69 »

ko. lokarin läpivienti aiheutti mun 08;a sen, että roiskevesi valui vilkkuhälymoduliin ja hälytin alkoi soimaan itsekseen ja ajonesto temppuilemaan, välillä vapaavalo paloi kokoajan ja seisontatuki sammutti pyörän vaihde vapaalla. Kerran vilkkukaan ei toiminut kuin toiseen suuntaan. Syy oli että modulin liittimestä oli unohtunut jo tehtaalla o-rengas, jolloin vesi pääsi tekemään tuhojaan. Moduuli vaihettiin takuuna ja kuulemma monesta 08 dynasta puuttuu se o- rengas :/ kannattanee tarkistaa ;)
Vastaa Viestiin