WLA:ssa nestejarru takana nyt neuvoa

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Weijjari
Viestit: 15
Liittynyt: 14:10 21.02.2010.
Paikkakunta: Sodankylä
Viesti:

WLA:ssa nestejarru takana nyt neuvoa

Viesti Kirjoittaja Weijjari »

Prkln prkle.... Tänään sitte palo käämi :evil: . Aikaisempaa omistajaa aikaisempi omistaja oli laittanut wlaahan levyn taakse. Ainoo asia että ei oltu tehty vissiin loppuun ja jarru loaitettu kahvan kautta. Toisin sanoen etujarrussa kilkkeet paikallaan mutta ilman vaijeria...Osat on hankittu eli ei siinä onkelmia, mutta takanapa sitten onkin.
Elikkä akku paikalleen ja tuo metallipäällysteinen jarruletku oli laitettu kissansilmä konsolin läpi tripin nollausreiän kautta. Olin irrottanu konsolin osittain ku vaihdan uuden kytkimen siihen tsekki billetin tilalle, on aika ruma :wink:
No akku paikalleen ja eiköhän se prkleen jarruletku ottanu plussaan kiinni. Huomaamatta savu alkoi nousta ja ihmettelin palaneen öljyn hajua...Sitte huomasin.
No letkuun reikä ja DOTit pihalle. Tuli sitte aiheiseksi vaihtaa tuo jarru jalalle ja kysymys on seuraava. Mikä passaa tuohon WLA:n pultinreikiin? Välikappaletta varmaan täytyy vaijeeriin laittaa, mutta minkämallinen menisi helpoiten kiinni astinlautamallin pyörään? :?:
Toimisiko tuo 1958-69 hydraulijarru vai pitääkö suoraan siirtyä FXST:n kontroleihin. Mikä malli passaisi parhaiten Wagneri, Kelsey vai mikä?

Toinen kysymys kuuluu että mihin tuo mittarin vaijeri laitetaan WLA:ssa? En ole löytänyt oikeaa paikkaa vaaikka miten etsin? Ostaessa mittari oli romukopassa, nyt korjauksessa rovaniemellä.
ei pysty
Viestit: 44
Liittynyt: 19:25 12.09.2008.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: WLA:ssa nestejarru takana nyt neuvoa

Viesti Kirjoittaja ei pysty »

WLA:ssa nopeusmittarin vaijeri tulee takajarrurumpuun, joten ei ihme, että vaijerille ei levyjarrulliseen löydy paikkaa.
virheistä oppii???
Weijjari
Viestit: 15
Liittynyt: 14:10 21.02.2010.
Paikkakunta: Sodankylä
Viesti:

Re: WLA:ssa nestejarru takana nyt neuvoa

Viesti Kirjoittaja Weijjari »

Dänks... Tuo helpotti paljon. Noh hitto pitää sitte vaihtaa jossain vaiheessa tuo jarrurumpu paikalleen, tekkee vaan paljon töitä ku pitää vaihtaa keskiö uuteen ja pinnoittaa. On niin raiskatun näköinen. Reikiä enemmän kuin venäläisessä h... :evil:
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: WLA:ssa nestejarru takana nyt neuvoa

Viesti Kirjoittaja smuige »

45" lätysköissä Servi Car malleissa ollut nesterummut vuodesta -51 alkaen.
Samanlainen Wagner-pääsylinteri, mutta onkos se isompi kuin BT 58-> kun on tuplajarrut takana?
Osanumero 83500-51

Servi Carissa myös nopeusmittarin lähtö siellä takavetorattaan yhtedessä.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pertti
Viestit: 6063
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: WLA:ssa nestejarru takana nyt neuvoa

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Eikö sinne etupyörään voi laittaa mittarinpyöritintä.
Holkkeja vähän uuteen uskoon ja uudenaikainen pyörittäjä akselille.
Ei siis mikään bolton-ratkaisu, mutta pienellä säveltämisellä onnistuu.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Weijjari
Viestit: 15
Liittynyt: 14:10 21.02.2010.
Paikkakunta: Sodankylä
Viesti:

Re: WLA:ssa nestejarru takana nyt neuvoa

Viesti Kirjoittaja Weijjari »

Giihtu... Kuten natiivit sanoo täälläpäin...
Mitä enemmän tutkin sen vaikeammaksi homma muuttuu :cry:
No jos sais ees kesäks kuntoon...Lumet vähenee täälläkin uhkaavasti.
Jalalle menee nestejarru ja uusimman kopterin myyntilehdykän kautta tuli ideoita ja rälläkälle töitä...
HOX en kuites pyörää raiskaa vaan nuita osia... Talvella sit vaihtuu rumpuun takasin ja unohdetaan nuo uudet höpistelyt vanhalla pyörällä.
Siitä kysymys eli ketjut menee vissiin rumpukammion päällä ja kilkkeet pysyy sisällä paikallaan... Vanhoja osia tutkiessa päässyt tällaiseen tulokseen. Olenko oikeasssa?
Pertti
Viestit: 6063
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: WLA:ssa nestejarru takana nyt neuvoa

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Weijjari kirjoitti:Giihtu... Kuten natiivit sanoo täälläpäin...
Mitä enemmän tutkin sen vaikeammaksi homma muuttuu :cry:
Siitä kysymys eli ketjut menee vissiin rumpukammion päällä ja kilkkeet pysyy sisällä paikallaan... Vanhoja osia tutkiessa päässyt tällaiseen tulokseen. Olenko oikeasssa?
Olet oikeassa. Ketjupyörä kiinnittyy jarrurumpuun niittaamalla ja rumpu taas pultataan suoraan napaan.
Navassa on tuplamäärä "kiinnitysreikiä" , koska rummussa on ruuvien lisäksi tapitus.

Laita nopeusmittariksi esim. Sigma polkupyörän mittari. Magneetin joudut ottaman jostakin voimakkaamman, vaikka kaiuttimen magneetista lohkomalla. Magneetti vaikka jarrurumpuun tai levyn reikään sialla kiinni ja anturi vastaavasti riittävän lähelle.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Vastaa Viestiin