Tästä alasta en tiä yhtään mitään... mutta hyvä soitto on varmaan hyvää soittoa vaikkei ne volyyminupit oo kaakossa ...wesa kirjoitti:
Tuohon hallitsemattomaan äänentoistoon hekään eivät kuitenkaan voi suurelta osin vaikuttaa.
Toki voidaan vaatia ammattitaitoa mixauspöydän taakse, mutta sekään ei aina osu kohdalleen.
Hyvänä puolena tänään on kuitenkin se, että koulutettua äänentoiston ammattilaista on jo saatavissa.
Pitäisikö siis satsata tulevaisuudessa äänentoiston ammattilaisiin?
Ehkä viihtyvyys paranisi juuri näin?
Keskustelua.
Musiikki Päärallissa
Re: Musiikki Päärallissa
-Päkä-
Kun joskus 80-90-luvulla kävin runsaasti erilaisten kotimaisten ja ulkomaisten bändien keikoilla, tuntui jokaisen bändin kohdalla, oli sitten rhytm'n'bluesia tai garage-rockia soittavia pumppuja, olevan äänentoisto täysin ketuillaan. Volyymitaso oli hirveä, jotta saatiin jokainen instrumentti ja laulajan ääni kuuluville. Lopputulos oli usein täydellinen kakofonia ja huumaavaa äänien mössöä...Ja korvat soi pari päivää keikan jälkeen.wesa kirjoitti:Meillä on ollut hyviä, ihan maailman luokan esiintyjiä ralleissamme.
Mielestäni olemme bändivalinnoissa kaikkiaan onnistuneet hyvin.
Kiitos viimeaikaisista ponnisteluista kuuluu Pekalle ja hänen tiimilleen.
Tuohon hallitsemattomaan äänentoistoon hekään eivät kuitenkaan voi suurelta osin vaikuttaa.
Toki voidaan vaatia ammattitaitoa mixauspöydän taakse, mutta sekään ei aina osu kohdalleen.
Hyvänä puolena tänään on kuitenkin se, että koulutettua äänentoiston ammattilaista on jo saatavissa.
Pitäisikö siis satsata tulevaisuudessa äänentoiston ammattilaisiin?
Ehkä viihtyvyys paranisi juuri näin?
Keskustelua.
Vuosituhannen vaihteessa, tai ehkä jo aiemmin, huomasi selvästi miten äänentoiston tekniikka ja miksaajien ammattitaito oli kehittynyt huimasti. Volyymitaso oli pienentynyt ja musiikista pystyi erottamaan keikoillakin pienetkin nyanssit(riippuen humalatilasta..) ja myös ihan autotallitason bändien keikoilla ja pienissä klubeissa, jotka varmasti ovat haastavia tiloja äänentoiston kannalta. Oon siis samaa mieltä Wesan kanssa siitä, että viihtyvyyttä saattaisi saada parannettua äänentoistoon ja miksaajien ammattitaitoon panostamalla. Eihän musiikki tällaisissa tapahtumissa se tärkein juttu ole, mutta monille varmasti yksi hyvän kokkari-fiiliksen tuoja!
H-D Softail Custom 1998
BTTR:n esiintyjät:
perjantai
Sweet Jeena & Her Sweethearts
lauantai
Kosmomen
Päättäjäisten esiintyjät:
perjantai
Jesse & Kojootit
Doctor's Order
lauantai:
C.C.Black
Sixgun Republic
Lisäksi terassiesiintyjä lauantai-iltapäivänä
perjantai
lauantai
Kosmomen
Päättäjäisten esiintyjät:
perjantai
Jesse & Kojootit
Doctor's Order
lauantai:
C.C.Black
Sixgun Republic
Lisäksi terassiesiintyjä lauantai-iltapäivänä
[quote="JuicyFruit"]Jääminen & jämähtäminen rhythm and bluesin 70/80-luvun tulkintoihin, blueskaavaan, keskitempoiseen mainstream-heavyyn ja tyhjään hard rockiin on paitsi umpikorvaisuutta myös populaarimusiikin alaskatsontaa ja pilkkaamista.
Musiikin ostaminen vaatii taitoa ja osaamista, harrastaneisuutta, joskus jopa intohimoa. Ellei mitään näistä ole, yleisölle varautuu vain yleis-ÖÖÖn asema, kun sen pitäisi mauttomasta purkasta intoutua.[/quote]
Juicy Fruit, odotan edelleenkin jonkinlaista listaa esiintyjistä, joita itse haluaisit kuulla näiden "luutuneiden" ja "jämähtäneiden" esiintyjien sijasta.
Vai onko oma "taitosi", "osaamisesi", "harrastaneisuutesi" ja "intohimosi" musiikkiin sitä tasoa, että et edes tiedä mitä haluaisit kuulla tai olet joskus kuullut jonkun hyvän biisin radiossa, mutta et tiedä esittäjää!
Musiikin ostaminen vaatii taitoa ja osaamista, harrastaneisuutta, joskus jopa intohimoa. Ellei mitään näistä ole, yleisölle varautuu vain yleis-ÖÖÖn asema, kun sen pitäisi mauttomasta purkasta intoutua.[/quote]
Juicy Fruit, odotan edelleenkin jonkinlaista listaa esiintyjistä, joita itse haluaisit kuulla näiden "luutuneiden" ja "jämähtäneiden" esiintyjien sijasta.
Vai onko oma "taitosi", "osaamisesi", "harrastaneisuutesi" ja "intohimosi" musiikkiin sitä tasoa, että et edes tiedä mitä haluaisit kuulla tai olet joskus kuullut jonkun hyvän biisin radiossa, mutta et tiedä esittäjää!
Jeeeessss, tää on meikäläisen mieleen, soittivat justiinsa meijän kantiksessa, olin muuten kuuntelemassa
Jeeeessss, tää on meikäläisen mieleen, soittivat justiinsa meijän kantiksessa, olin muuten kuuntelemassa
-Päkä-
- Sulkava
- Viesti:
tossa maistiaisii !!!PÄKÄ kirjoitti:Sweet Jeena & Her Sweethearts
http://www.youtube.com/watch?v=suSl8YN8vgM" onclick="window.open(this.href);return false;
H-Ds + Mustangs...
Soutuneuvos
Soutuneuvos
-
Daddy Cool
- Viesti:
Sen verran kantaa pitää ottaa et myös möykkärokki(-kin) kuulostaa ihan hyvältä akustisena,kuten tuossa esimerkissä : http://www.youtube.com/watch?v=wEFpWVq_ ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
ps:Paitsi ettei "Rock - Ola" soita möykkämusaa
ps:Paitsi ettei "Rock - Ola" soita möykkämusaa
Viimeksi muokannut Daddy Cool, 20:19 06.04.2010.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"On vain kolme urheilulajia: vuorikiipely, härkätaistelu ja moottoriurheilu. Kaikki loput ovat lähinnä pelejä." -Ernest Hemingway-
Itse olen istunut hallituksessa heinäkuusta 2008 lähtien ja ainakaan sinä aikana ei moista ehdotusta ole näkynyt? Miten toimitit ja kenelle?REHTORI kirjoitti:no ehdotus jonka olen kyllä lähettänyt hallitukseen ym...
hdcf ostaa (esim.. Thomann) soitto kamoja... eli perus setti kitara...basso...rummut.. ja niille vahvarit..mikki....ja en tarkoita mitään huippu vehkeitä vaan millä soitatanto onnistuu. sen jälkeen kamat pelipaikalle...ja lava on vapaa...veikkaan että porukassa on soittotaitoista jengiä...ja hommahan lähtee siitä että yks menee lavalle...tapailee jotain bluesia...(esim) ja kohta on toinen mukana...kolmas...tulee huuliharppu jostain sekaan...ja homma on valmisja veikkaan että toimii!
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Tiger Antero
Hyvä setti kiitosta vaan, mutta ihan mielenkiinnosta keskusteltiinko Iso - D:stä? Itseäni olisi kiinnostanut, tiedä sitten muita. No mutta, kyllä sellainenkin ralli vielä tulee missä laitetaan käärmenäyttely pystyyn ja jallalla koreasti ison maailman tyyliin.
Isosta D:stä ei ole ollut puhetta, täytyy laittaa korvan taakse.
Kirjoitin äsken pitkän yhteenvedon musiikkikeskustelun palautteesta, pelkäsin sen katoavan, kuten joskus on käynyt kun olen yrittänyt lähettää pitkään työstämääni tekstiä, ja painoin TALLENNA - näppäintä viestin alalaidassa ja sitten viesti katosi bittiavaruuteen
... ei ole löytynyt mistään, ei luonnoksista, ei mistään ... kertokaa, jos tiedätte, mitä tapahtui...
Tässä uusi, tiivistetty yhteenveto:
Musiikin äänenvoimakkuutta (volyymia) monet pitivät liian kovana. Mielestäni kasvaneeseen volyymiin kaksi syytä:
1.Ennen tapahtumat pienimuotoisempia ja bändit soittivat omilla kamoillaan, nyt suuremmissa tapahtumissa kaksi esiintyjää illassa + isommat tilat, vaatii koko viikonlopun yhteisen PA:n. Ehkä parempi äänenlaatu isoihin tiloihin, mutta ainakin enemmän volyymia.
2. Ennen lähes kaikki musiikki rhythm n' bluesia kuten wesa kirjoitti, nyt enemmän hard rockia ja heavya mukana, bändit vaativat enemmän volyymia.
Mitä voisi tehdä: enemmän huomiota puoliakustisiin terassiesiintyjiin ym. Musiikkiteltan ulkopuolelle katettuja tiloja, joista kuulo- ja näköyhteys musiikkitelttaan ja esiintyjiin. Huomiota PA:n laatuun ja äänimiesten ammattitaitoon.
Ajokauden 2010 esiintyjät:
erittäin suuri volyymi: Nashville Pussy, Mötherhead
kohtuullinen tai melko suuri volyymi: Bullshit, Rock in Ganes, Leningrad Cowboys, Doctor's Order, C.C. Black, Sixgun Republic
alhainen volyymi: Tacos Blues Band, Arizona Train, Sweet Jeena & Her Sweethearts, Kosmomen, Jesse ja Kojootit, puoliakustiset terassitrubaduurit
15 esiintyjästä siis vain kaksi soittaa oman käsitykseni mukaan todella kovaa.
Kiitos asiallisesta palautteesta! Juicy Fruitin provoilu ei mielestäni liity musiikkiin. Koska kaverin mielestä KAIKKI H-DCF:ssä on mennyt kevään 2008 jälkeen päin persettä, niin luonnollisesti musiikkikin
Kirjoitin äsken pitkän yhteenvedon musiikkikeskustelun palautteesta, pelkäsin sen katoavan, kuten joskus on käynyt kun olen yrittänyt lähettää pitkään työstämääni tekstiä, ja painoin TALLENNA - näppäintä viestin alalaidassa ja sitten viesti katosi bittiavaruuteen
Tässä uusi, tiivistetty yhteenveto:
Musiikin äänenvoimakkuutta (volyymia) monet pitivät liian kovana. Mielestäni kasvaneeseen volyymiin kaksi syytä:
1.Ennen tapahtumat pienimuotoisempia ja bändit soittivat omilla kamoillaan, nyt suuremmissa tapahtumissa kaksi esiintyjää illassa + isommat tilat, vaatii koko viikonlopun yhteisen PA:n. Ehkä parempi äänenlaatu isoihin tiloihin, mutta ainakin enemmän volyymia.
2. Ennen lähes kaikki musiikki rhythm n' bluesia kuten wesa kirjoitti, nyt enemmän hard rockia ja heavya mukana, bändit vaativat enemmän volyymia.
Mitä voisi tehdä: enemmän huomiota puoliakustisiin terassiesiintyjiin ym. Musiikkiteltan ulkopuolelle katettuja tiloja, joista kuulo- ja näköyhteys musiikkitelttaan ja esiintyjiin. Huomiota PA:n laatuun ja äänimiesten ammattitaitoon.
Ajokauden 2010 esiintyjät:
erittäin suuri volyymi: Nashville Pussy, Mötherhead
kohtuullinen tai melko suuri volyymi: Bullshit, Rock in Ganes, Leningrad Cowboys, Doctor's Order, C.C. Black, Sixgun Republic
alhainen volyymi: Tacos Blues Band, Arizona Train, Sweet Jeena & Her Sweethearts, Kosmomen, Jesse ja Kojootit, puoliakustiset terassitrubaduurit
15 esiintyjästä siis vain kaksi soittaa oman käsitykseni mukaan todella kovaa.
Kiitos asiallisesta palautteesta! Juicy Fruitin provoilu ei mielestäni liity musiikkiin. Koska kaverin mielestä KAIKKI H-DCF:ssä on mennyt kevään 2008 jälkeen päin persettä, niin luonnollisesti musiikkikin
Pekka

Tarkoittanet kevään 1998!KAIKKI H-DCF:ssä on mennyt kevään 2008 jälkeen päin persettä,
[quote="Ilkimys"]Pekka [quote]KAIKKI H-DCF:ssä on mennyt kevään 2008 jälkeen päin persettä,[/quote]
Tarkoittanet kevään 1998!
[/quote]
Eikun kevään 1994!

Tarkoittanet kevään 1998!
Eikun kevään 1994!
- Choppers_forever
Eikö kukaan huomannut, että tämä topikki aloitettiin aprillipäivänä?????? Paras hönäytysläppä aikoihin

Viimeksi muokannut Choppers_forever, 14:21 08.04.2010.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Shovel Kopteri ja Buell S1
JiiVee kirjoitti:Itse olen istunut hallituksessa heinäkuusta 2008 lähtien ja ainakaan sinä aikana ei moista ehdotusta ole näkynyt? Miten toimitit ja kenelle?REHTORI kirjoitti:no ehdotus jonka olen kyllä lähettänyt hallitukseen ym...
hdcf ostaa (esim.. Thomann) soitto kamoja... eli perus setti kitara...basso...rummut.. ja niille vahvarit..mikki....ja en tarkoita mitään huippu vehkeitä vaan millä soitatanto onnistuu. sen jälkeen kamat pelipaikalle...ja lava on vapaa...veikkaan että porukassa on soittotaitoista jengiä...ja hommahan lähtee siitä että yks menee lavalle...tapailee jotain bluesia...(esim) ja kohta on toinen mukana...kolmas...tulee huuliharppu jostain sekaan...ja homma on valmisja veikkaan että toimii!
REHTORI kirjoitti:Eskille meni priva viestinä ja tallessa on...Lähetetty: 18:32 24.07.2009.
Lähettäjä: REHTORI
toisaalta ihan mielen kiintoista...
Parahin rehtori! Varmaankin tietänet, että hallitus on ilmoittanut ETTEI nimimerkillä tulevia esityksiä käsitellä. Laitapa ehdotuksesi uusiksi ihan oman nimen (ja osoitteen) kera, niin eiköpä vastaus tule.
LIFEMEMBERRe: Musiikki Päärallissa
Terve!
Kerroppa kuka ne soittokamat ostaa, että ne sit kelpaa kaikille soittajille? Entä kuka ne roudaa rallipaikalle ja sieltä pois? -Kuluja...Missä ne säilytetään? Kuluja.... Kuka maksaa vakuutusmaksut? Kuluja...Kuka ne huoltaa? Kuluja...
PA meillä tietenkin on isommissa ralleissa käytössä,se ei ole ongelma. Kuka valkkaa , ketkä soittaa?
Kannataako kerhon rahoja käyttää muutamien huvitukseksi... Eiköhän niillekin rahoille ole parempaakin käyttöä...Vaikka kehittää toimintaa johonkin suuntaan...
Kyllähän porukassa on paljon soittajia, mutta monelle noi rallit on vapaa aikaa, eikä he halua silloin nousta lavalle. Ja kyllä mä oon iltanuotiolla useempaan kertaan löytänyt mies/kitara jamit... Joten tervetuloa käymään ralleissa, niin näet mitä ne on...
Pistetään vielä varmuudenvuoksi pisteitä kun niistä tykkää............. ja pari vielä .....
-KV
Kerroppa kuka ne soittokamat ostaa, että ne sit kelpaa kaikille soittajille? Entä kuka ne roudaa rallipaikalle ja sieltä pois? -Kuluja...Missä ne säilytetään? Kuluja.... Kuka maksaa vakuutusmaksut? Kuluja...Kuka ne huoltaa? Kuluja...
PA meillä tietenkin on isommissa ralleissa käytössä,se ei ole ongelma. Kuka valkkaa , ketkä soittaa?
Kannataako kerhon rahoja käyttää muutamien huvitukseksi... Eiköhän niillekin rahoille ole parempaakin käyttöä...Vaikka kehittää toimintaa johonkin suuntaan...
Kyllähän porukassa on paljon soittajia, mutta monelle noi rallit on vapaa aikaa, eikä he halua silloin nousta lavalle. Ja kyllä mä oon iltanuotiolla useempaan kertaan löytänyt mies/kitara jamit... Joten tervetuloa käymään ralleissa, niin näet mitä ne on...
Pistetään vielä varmuudenvuoksi pisteitä kun niistä tykkää............. ja pari vielä .....
-KV