Tupakkiyskää

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
JPI666

Tupakkiyskää

Viesti Kirjoittaja JPI666 »

Joo, ei liity tähän foorumiin varsinaisesti mitenkään, mutta pakko kysyä... :roll:

Eli onko tupakkimiehillä ja -naisilla lisääntynyt tupakkayskä ym. hengenahdistus sen jälkeen kun tuli nämä itsestään sammuvat spaaderot myyntiin, ensi kuun alusta ne on pakollisia, mutta ilmeisesti niitä on ollu myynnissä ainakin pari-kolme viikkoa.

Eri merkkejäkin on kokeiltu ja kaikissa sama juttu. Yhtenä iltana kokeilin ulkomailta tuotua, mutta samaa merkkiä mitä yleensäkin poltan, niin loppui yskä ja ahdistus samantien. En tiedä mikä kemikaali näihin suomessa myytäviin on lisätty, mutta mulla vinkuu ja röhisee nyt sen verran että on pakko lopettaa polttaminen. Lopettaminen on kyllä sinänsä ihan hyvä juttu...
ezmo

Re: Tupakkiyskää

Viesti Kirjoittaja ezmo »

JPI666 kirjoitti:Joo, ei liity tähän foorumiin varsinaisesti mitenkään, mutta pakko kysyä... :roll:

Eli onko tupakkimiehillä ja -naisilla lisääntynyt tupakkayskä ym. hengenahdistus sen jälkeen kun tuli nämä itsestään sammuvat spaaderot myyntiin, ensi kuun alusta ne on pakollisia, mutta ilmeisesti niitä on ollu myynnissä ainakin pari-kolme viikkoa.

Eri merkkejäkin on kokeiltu ja kaikissa sama juttu. Yhtenä iltana kokeilin ulkomailta tuotua, mutta samaa merkkiä mitä yleensäkin poltan, niin loppui yskä ja ahdistus samantien. En tiedä mikä kemikaali näihin suomessa myytäviin on lisätty, mutta mulla vinkuu ja röhisee nyt sen verran että on pakko lopettaa polttaminen. Lopettaminen on kyllä sinänsä ihan hyvä juttu, mutta vaikeaa se on 25v. polttamisen jälkeen...
Käyhän tutkituttaan keuhkos pikimmiten. Ei kuullosta hyvältä. Mulla faija lähti pitkän kaavan mukaan keuhkoahtaumataudin saattelemana. Tukehtui pystyyn, kun keuhkot tuhoutui ahtaumataudin edetessä. Ei ollut kiva käydä isää kattoon teholla, kun se sai vähän väliä paniikkikohtauksia. Isä oli kuin kala kuivalla maalla, haukko henkee, mutta keuhkot eivät siirtäneet happea elimistöön.... Oli tupakoinut sen 25 vuotta... Tuon keuhkoahtaumataudin kun saa, sen eteneminen ei pysähdy, se etenee hitaasti (ilman epäpuhtaudet yms. tuhoavat altistetut keuhkot) tai nopeasti (jos jatkaa pössyttelyä)

Serkkupoikani alta 40v todettiin keuhkoahtaumatauti tuossa männä syksynä. On polttanut murkkuiästä asti. Lekuri sano, että jos se jatkaa, ei välttämättä näe 50v päiviä, jos lopettaa, suattanee elellä eläkkeelle asti....

Toivottavasti moni miettis tota sauhuttelun järkevyyttä oman terveytensä kautta ja myös omien läheistensä, eritoten perheen kautta ja sen vastuun, jota kantaa heistä isänä, aviopuolisona, sukulaisena, ystävänä.

nimim. poika ilman isää, ja mun lapset ilman ukkia.....
Viimeksi muokannut ezmo, 12:56 25.03.2010.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kickstart, deserve the ride!

Shovelhead bobber -76 "blowfly"
Sportster Hugger -94
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Itsehän keksit ratkaisun eli lopetat röökaamisen! :wink:

Koskas, Rallikapu, muutetaan H-DCF:n rallit (tupakan)savuttomiksi? Pääsis eroon siitä ralliröökaamisestakin.
Kuva LIFEMEMBER
Rallikapu

Viesti Kirjoittaja Rallikapu »

Ei kai ny sentään, pitäähän jotain paheita olla :!:
Itsellä kyllä kohta 2,5vuotta menny ilman röökiä, ei enää ralleissakaaan tee mieli tupakkia(ainakaan kokoaikaa :) ) Muista mieliteoista ei sit kannatakkaan puhua... :oops:

-Rallikapu-
Kaapeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaapeli »

ezmo kirjoitti:
JPI666 kirjoitti:Joo, ei liity tähän foorumiin varsinaisesti mitenkään, mutta pakko kysyä... :roll:

Eri merkkejäkin on kokeiltu ja kaikissa sama juttu. Yhtenä iltana kokeilin ulkomailta tuotua, mutta samaa merkkiä mitä yleensäkin poltan, niin loppui yskä ja ahdistus samantien. En tiedä mikä kemikaali näihin suomessa myytäviin on lisätty, mutta mulla vinkuu ja röhisee nyt sen verran että on pakko lopettaa polttaminen. Lopettaminen on kyllä sinänsä ihan hyvä juttu, mutta vaikeaa se on 25v. polttamisen jälkeen...
Käyhän tutkituttaan keuhkos pikimmiten. Ei kuullosta hyvältä. Mulla faija lähti pitkän kaavan mukaan keuhkoahtaumataudin saattelemana. Tukehtui pystyyn, kun keuhkot tuhoutui ahtaumataudin edetessä. Oli tupakoinut sen 25 vuotta... Tuon keuhkoahtaumataudin kun saa, sen eteneminen ei pysähdy, se etenee hitaasti (ilman epäpuhtaudet yms. tuhoavat altistetut keuhkot) tai nopeasti (jos jatkaa pössyttelyä)

Serkkupoikani alta 40v todettiin keuhkoahtaumatauti tuossa männä syksynä. On polttanut murkkuiästä asti. Lekuri sano, että jos se jatkaa, ei välttämättä näe 50v päiviä, jos lopettaa, suattanee elellä eläkkeelle asti....

Toivottavasti moni miettis tota sauhuttelun järkevyyttä oman terveytensä kautta ja myös omien läheistensä, eritoten perheen kautta ja sen vastuun, jota kantaa heistä isänä, aviopuolisona, sukulaisena, ystävänä.

nimim. poika ilman isää, ja mun lapset ilman ukkia.....
Hyviä sanoja ja jopa oikeitakin. Itselläni oli samoja oireita (olen poltellut parttirallaa 30-vuotta), kuin treadin aloittajallakin ja piti lopettaa. Muuta vaihtoehtoa EI OLE, tai siis järkeenkäypää. Nyt 3-viikkoa jo ilman ja nyt jo helpottaa.

Noista itsestään sammuvista en osaa sanoa muuta, kuin että itsestään sammumattomiin on lisätty paloa ylläpitäviä kemikaaleja, jotta pysyy "kipinä päällä" (oli suuri "sensaatio" aikoinaan, kun tulivat markkinoille). Tupakkaan joka sammuu itsekseen, ei ole välttämättä lisätty mitään sammuttavaa kemikaalia vaan se on sitä peruskauraa, eli puhdasta tupakkaa ;-)
FXDF -09
"ihte kun tekee, niin siit tulee semmonen"
JPI666

Viesti Kirjoittaja JPI666 »

Tuolta BAT:in sivulta löytyi infoa:

"savukkeiden itsestään sammuminen saadaan aikaan käyttämällä erityistä savukepaperia,
johon on lisätty luonnonmateriaalista valmistettuja, ilmavirtaa vähentäviä ohuita nauhoja."

Kuinkakohan "luomua" tuo sitten loppupeleissä on?
Kaapeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaapeli »

JPI666 kirjoitti:Tuolta BAT:in sivulta löytyi infoa:

"savukkeiden itsestään sammuminen saadaan aikaan käyttämällä erityistä savukepaperia,
johon on lisätty luonnonmateriaalista valmistettuja, ilmavirtaa vähentäviä ohuita nauhoja."

Kuinkakohan "luomua" tuo sitten loppupeleissä on?
Niinpä, "luonnonmateriaalista valmistettuja, ilmavirtaa vähentäviä ohuita nauhoja" ??? Mitä ymmärretään luonnonmateriaalilla? Onko esim.terva luonnonmateriaali :-D
FXDF -09
"ihte kun tekee, niin siit tulee semmonen"
Titus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Titus »

Olen ihmetelly samaa köhä ja nuhajuttua joka tuli uusien sammumattomien myötä. Entistäkin pahemman makuisia.Ainakin mulla on ruvennu askit kestämään pitempään kuin ennen. Illan viimeisetkin haikut on jääny pois.Tuli vaan mieleen että vois kyllä kokonaan lopettaa , joten pannaanko lakkoryhmä koolle ? säästetyt rahat voitais sit sijoittaa järkevästi omaan käyttöön , siis vaikka kaljaan jotka hävitettäis vaikka kesärallissa. Voitais vaikka joku japanianpyörä taas huuhdella....ettei menis ihan turhuuteen.
Lippajärven kreivi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lippajärven kreivi »

Täähän mennyt ihan sievistelyksi kaikista terveydelle hyvistä puolista huolimatta.
Mä ollut polttamatta n.20v. ja voin rehellisesti sanoa että ei ole mennyt paria viikkoakaan että en ole miettinyt miltä tupakka taas maistuisi ja millainen visuaalinen kokemus se olisi kun katselisi savun haihtumista pimenevään yöhön (huokaus)...nyt ihan vakavasti miettinyt aloittaa taas kun kaikilla hirveä lopetus buumi, ettei tässä ihan leimaantuisi mihinkään joukkoon joka vastustaa tupakkaa.
Mutta minkä kerran lopettanut tai päässyt eroon (kuten jostain naisesta) niin kannattaako sitä taas aloittaa (tai ottaa takaisin)...siinä todellinen kysymys!
Dyna Low Rider -08
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
böötömi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja böötömi »

Olin polttamatta n 15 vuotta, sitten elämäntilanne radikaalisti muuttui, ja nyt olen taas polttanut reilun vuoden.Uudet savukkeet ovat kyllä surkeita, eihän meinaa edes syttyääkkään.Kai sen voisi lopettaakin, kuitenkin muutaman vuoden päästä ajellaan savuttomaan Superiin keltaiset liivit päällä.
Street Bob
MT-350
sportster/sivari
Vastaa Viestiin