(ja mistä olisi edullista ostaa ja miksei myös asentaa)
kallis? takarengas
-
jan.norrbygard
kallis? takarengas
mulla on touring (electra)vm 2001 ja takarengas sileä. Kysyin uuden dunlopin hinnan savon piirimyyjältä ja hinta oli 330+asennus50
(tosi valkosivu mutta jos muualta saa halvenpaa niin ei se tarvitse olla valkosivu) niin asia olisi että tietääkö joku mistä saisi halvemmalla renkaan jossa hinta/laatusuhde olisi kohdallaan.Tässä mainitussa liikkeessä meinattiin että dunlop on alkuperäis asennettu ja ainoa oikea mitä kannatta laittaa.(no oli han se piirinmyyjä joka tietysti haluaa myydä sumekon tavaraa) Onko kellään kokemusta mitä olisi hyvä ja kestävä (ja edullinen) rengasmerkki.
-
Samppa
Renkaat
330 juuroa renkaasta? Huh huh, vaikka olis valkosivu, niin kalliilta tuntuu. Enkä itse ole kovinkaan varma tuosta dunlopista, Suomen oloihin tuntuu vähän kovalta (=liukkaalta) kumilta. Itse vaihdon viimeksi Metzeleriin, rengas oli ME880. Hinta muistaakseni oli jonkun matkaa alle 200 juuroa. Koko tosin oli 140/90, eli orgiskoko saattaa olla vähän edullisempi. Omani tilasin tuonne konalan autorisoituun myyntipisteeseen, eli kysäisepä savunmuan tiileriltä, josko tuo haluaa tilata sulle renkaan... Tosin saatat saada tuon muualta halvemmalla.
-
jep
rengas
Tuon se valkosivu Dunlop maksaa virallisella dealerilla. Ilman valkosivua se on kai satakunta euroo halvempi ja sen takia monet Electran omistajat käyttää takana mustaa rengasta. Ei se valkosivu kuitenkaan näy sieltä laukkujen takaa.
Jos kuitenkin haluat valkosivun ja olet pääkaupugista päin niin samainen valkoinen Dunlop maksoi Allrightissa muistaakseni 250 € eli vähän halvempi kuin H-D kauppiaalla. Muun merkkistä valkosivua ei kannata mun mielestäni edes harkita. Avonilta löytyy parikin mallia, mutta toinen on vielä kalliimpi ja toinen (venom x) on susi, sillä ei uskalla märällä tiellä ajaa ollenkaan.
Mutta kuten sanottua, laukkupyörässä takana menee hyvin musta rengas, merkkien määrä laajenee joskin orkkis Dunlop ei ole huono valinta.
Jos kuitenkin haluat valkosivun ja olet pääkaupugista päin niin samainen valkoinen Dunlop maksoi Allrightissa muistaakseni 250 € eli vähän halvempi kuin H-D kauppiaalla. Muun merkkistä valkosivua ei kannata mun mielestäni edes harkita. Avonilta löytyy parikin mallia, mutta toinen on vielä kalliimpi ja toinen (venom x) on susi, sillä ei uskalla märällä tiellä ajaa ollenkaan.
Mutta kuten sanottua, laukkupyörässä takana menee hyvin musta rengas, merkkien määrä laajenee joskin orkkis Dunlop ei ole huono valinta.
-
Hoo-Dee
Taka Gummi
Omassa FXSTB:ssä on takana 150/80-16 Metzeler 880, makso asennuksineen kotokylässä ?170. Otin itte gummi/vanne yhdistelmän irti ja vein verstaalle. Muun merkkistä gummia ei tuu ihan vähällä miun moppoon. Edellinen samanlainen kesti takana 16800 km.
-
Mr. Crowley
-
Vieras
Kallista on, joten mainostetaanpa naapurimaata. Katsopa, mitä gummit maksaa ruåttissa osoitteessa www.bikeline.se.
No, asennuksen joudut hoitamaan itse...
- vieras
No, asennuksen joudut hoitamaan itse...
- vieras
-
jep
gummi
No venom x on liukas, eli kovaa seosta. Mutta riippuu varmaan fillarista ja ajotavasta. Kuvionsa ja profiilinsa puolesta enemmän kyykkypyöriin sopivan näkönen ja hyvälle kelille. Tämä on sitte taas oma mielipide, joku muu on varmaan toista mieltä. Se verran olen kuitenkin kuullu kommentteja multakin etten ite hommaa. Alkuperänen dunlpppikin on aika kova muttei niin liukas ja meikäläisellä kesti yli 15000 takana.
kumia päälle
Pohojosen pojat (ja osa täältä etelästäkin) käy kyselemässä valkosivut tietekin Harrilta Rannikon Renkaasta. Harrilta voi löytää muutakin kiinnostavaa pyöräänsä ( lähinnä vanhempiin pannu,showel)
Rannikon Rengas
Lamberg Harri
Pyhtiäläntie 34
92140 Pattijoki
08-2237234
Rannikon Rengas
Lamberg Harri
Pyhtiäläntie 34
92140 Pattijoki
08-2237234
Venomista
Mulla oli Ultrassa Venomin X ja se oli niin liukas kuivallakin asfaltilla, että piti vaihtaa pois vaikka pintaa olisi riittänyt vielä pitkään. Tosin onhan se näyttävän näköistä kun vetää Ultralla sivuluisussa. 
-
Jussii
Rengas
Semmosta vaan että kun ostaa raskaampaan pyörään rengasta niin kannatta valita se vahvistettu. Mulla on nyt ultrassa sellainen tavallinen eli ei touringrengas. Halusin kokeilla että onko hyötyä maksaa vahvistetusta renkaasta. Kun puhutaan että rengas sulaa alle ja pitää olla vahvistettu, ajattelin että tässäpä taas markinamiesten puheita. Mutta kas kummaa kyllä tavallinen kumi vähänkuin nyrjähtää alla kun esim motarille kurvaa rampista, ja on huomattavasti epävarmempi. Muuten olen kyllä sitä mieltä että mistä halvimmalla saa, koska valkosivut on sikamaisen kalliita. Sitäpaitsi se valkosivu on äkkiä laukkujen alla äkkiä harmaasivu.
Takana
Joo! Mulla oli se Venomi takana!
Ai niin!
Mr Crowley! Enpä osaa mitään erityisesti suositella. Makuja ja tyylejä on niin monenlaisia. Itte olen vuosien mittaan päätynyt Dunloppeihin ja taidan niissä pysyäkin. Valkosivuista en viitsi maksaa kun se mun Tupperware on enempi ajopyörä kuin näyttelypyörä. Tahti on tollanen 10-12000 km takakumilla ja etukumi vaihtoon joka toisen takakumin kohdalla. Rengaskuluissa en viitsi säästää. Parin kympin säästö saattaa maksaa maltaita kun ihmettelee ojan pohjalla että mites tässä näin kävi.
Re: kallis? takarengas
En kyllä minäkään laittaisi H-D:n orkkis Dunlopia alle, koska se ei pidä märällä asvaltilla edes normaalisti kiihdytettäessä, vaikka kulutuspintaa oli vielä 4 mm jäljellä. Kiva kanttailla tämä mielessä. Selvästi tehty sateettomiin oloihin. Mopon renkaan on syytä olla hyvä, koska pyöriä on alla vain kaksi. Nyt on Hoo-deen tapaan Metzelerit 880 alla, ja hyvin toimivat.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI