sivuvaunun kiinnitys systeemi

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

oki
Viesti:

sivuvaunun kiinnitys systeemi

Viesti Kirjoittaja oki »

Mistä saisi hankittua Softailiin sopivat sivuvaunun kiinnitys sydeemit ?
Siitä on lähdettävä että tähän on tultu
Pertti
Viesti:

Re: sivuvaunun kiinnitys systeemi

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Muokkaamalla ryssänpyörästä.
Voisihan rojektiin käyttää ainakin osaksi myös vaunun rungon, jossa hyvät moneen suuntaan säädettävät pikakiinnikkeet
Joku joka kulkee Tallinnassa asialle, eivät maksa monta kymppiä kun oikeaan paikkaan osuu.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Tomma

Viesti Kirjoittaja Tomma »

yksi vaihtoehto on kysäistä suomen sivuvaunuyhdistyksen sivuilta. Yhdistyksessä on ainakin yksi jäsen Pieksämäen suunnalla joka on rakennellut kiinnikkeet moniin härmän yhdistelmiin (ja jarrutkin halutessa). Säätää vielä kulmatkin kohdilleen, niin ei tarvitse itse kantapäästä etsiä. Moorella oli Lempäälässä vielä vuodenvaihteessa valmis vaunukin myynnissä, en tiedä menikö jo.
Psycholasse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Psycholasse »

Suoraan sopivia tuskin mistään. Mutta muokkaamalla saa halvalla venakoiden vehkeistä ohjuri/säätö puikkoja.esim uralvox nimisestä puljusta tilailtua tai uralroikka sivustolta löytyy myös. Tai sitten rautakaupasta isonpia vanttiruuvi/säätöpuikkoja tai venekaupasta oikeen kiiltäviä malleja. Venakoissa olevaan "pallukka lusikka" systeemiä en suosittele.

Lasse
Wunderbar!! Hän huusi yllättyneenä
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Psycholasse kirjoitti:Venakoissa olevaan "pallukka lusikka" systeemiä en suosittele.

Lasse
Onko kokemuksia asiasta, meinaan nimittäin juuri noilla kokastuksilla laittaa vaunun yhteen pannuun kiinni.
moderattori

Romu rauhoittaa!
joe smith
Viesti:

Viesti Kirjoittaja joe smith »

Mulla ainakin ollut noissa sota zundapeissa ja Bemuissa tuo kuula lusikka systeemi etumaisessa kiinityksessä ja jos sakuilla kesti venäjän sotareissut mm.zundapp 820kg täydellä marssipainoilla,niin luulis tossa kevyessä käytössäkin kestävän.
Psycholasse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Psycholasse »

Jepulis onhan tuolla systeemillä ajeltu vaunun kanssa mailman sivu. Mutta mulla kävi niin että lusikan toinen puoli murtui ja rupes vaunu "helisemään" ja rytkyttää. Toki voisi puhua siitä kuuluisasta omasta mokasta kun ei tullut tarkistelua systeemiä riittävällä tarkkuudella. Ja kyseessä oli naapurimaan vekotin. Nyt oon virittelemässä velorexin rungon kiinnytystä http://www.velorexusa.com/Instruction_p ... nt_kit.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; tämmösen mallisilla kiinnityksillä, tosin yritän itse askarrella vastataavan laisia. Koska ko. kitin hinta on omastamielestäni lähestulkoon tähtitieteellinen.

Lasse
Wunderbar!! Hän huusi yllättyneenä
Vastaa Viestiin