joulujuhlat/bändi/promillit

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
janzke

joulujuhlat/bändi/promillit

Viesti Kirjoittaja janzke »

Onko tietoa minkälaista bändiä on tulossa hdcf joulujuhliin
Ja toivottavasti jollain on puhallusvehkeet mukana että voi sununtaina aja turvallisesti kotia :lol:
Olin kesällä Norjassa treffeillä ja menin siellä poliisilaitoksella kysymään saako puhaltaa.Mutta poliisit sanoi että ei käy :?: niillä ei ole semmoista palvelua vaan pitää itse arvioida koska on ajokunnossa ja se kuulema onnistuu kun on päivän juomatta ennen kuin lähtee ajamaan. Mutta silloinhan yksi rallipäivä menee pilalle/hukkaan.Norjan poliisit kuulema puhalutta vaan tienpäällä. Aika kummallinen juttu. Onko kellään muilla ollut vastaavia kokemuksia norjan tai muiden maiden poliiseista? Sen tiedän että suomen poliisit on vaan iloisia että haluaa puhaltaa ja välittä ajokunnosta. (minä ajattelin yks ralli aamulla että turha puhaltaa koska tunsin oloni täysin ok :D mutta onneksi puhallin kuitenkin portilla ja mittari näytti 1.1 :evil: sen jälkeen olen tullut varovaisemmaksi.Sahan niitä puhallusvehkeet ostaa tarvikeliikeestäkin en tiedä voiko tommosiin made in china vehkeisiin luottaa (onko kellään kokemusta)
Dukesteri

promillemeters

Viesti Kirjoittaja Dukesteri »

Meillä on tallilla driveguard- merkkinen peli, jonka olen kalipreerannut seuraavasti:Känni päälle, ja seuraavana aamuna menoksi.Poliisin meterssin tulos 0,3 ropelia, meittin mittarin 0,2 ropelia.Missään tapauksessa nämä vehkeet eivät ole muuta kuin suuntaa antavia, mutta korttini olen niiden avulla onnistunut säilyttämään.Alcoholman-merkkinen vehje on sama, mutta raflaavamman niminen.Mielestäni kuitenkin hintansa väärtejä nämä laitteet.
juu

puhallus

Viesti Kirjoittaja juu »

Mulla on täsmälleen samanlainen kokemus Suomesta, eivät myöskään antaneet poliisiasemalla puhaltaa kun ei kuulemma kuulu palveluun. Kertoivat myöskin että puhallutetaan vain tien päällä. Nämä partiot jotka ovat suostuneet sen tekemään ovat sattuneet olemaan fiksummasta päästä. Viime vuoden päättäjäisissä Vammalassa olin lähdössä ajeleen kun kaikki tuntu olevan kunnossa. Kävin kuitenkin pihalla olevien poliisien pilliin puhaltamassa ja 0.85, et sillei, himaan tultiin sitte muutama tunti ennekoitua myöhemmin.

Kyllä niillä halapamittareillakin jonkinlaisen kuvan kunnosta saa, mutta ei niihin ihan tarkkaan ottaen kannata luottaa. Jos ne jotain näyttää, niin lepoa niin kauan että lukemat häviää, siis jos haluaa olla varma.

Toivottavasti kerhon mittarit on myös pikkujouluissa mukana, ja varmaan ovatkin.
Ilkimys

parempi puhaltaa kuin...

Viesti Kirjoittaja Ilkimys »

Ne halpismittarit toimii yleensä siten, että jos se näyttää yhtään lukemaa esim. vihreä 0,2 tms. niin älä aja. Sitten kun se ei edes värähdä olet melkein kuivilla. Oma Driveguard näytti 0.00 ja klubin tarkkuusmittari näytti 0.02 eli kutakuinkin kuivaa. Ei meinaan paranna kankussa jos joutuu vielä käveleen seuraavat kuukaudet. :evil:
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tilaisuuksien järjestäjillä olisi mahdollisuus parantaa asiakkaiden palvelua järjestämällä enemmän maksullisia puhalluksia. Vaikkei puhalluttajana olisikaan viranomainen, mikä kieltämättä olisi paras vaihtoehto, saisi varmennusta lähtömerkin ajoittamiseen.
Mielestäni myös poliisit voisivat tehdä tätä bisnestä mutta luultavasti vetoaisivat resurssien riittämättömyyteen, eivätkä kaiketi aiheetta. Tämäntyyppinen palvelu kuuluisi, ja ennenkaikkea sopisi hyvin tilaisuuden järjestäneiden harteille olennaisena osana palvelupakettia. Jää mukava kuva mieleen huomatessa huolenpidon riittävän pidemmällekin kuin valomerkkiin.
Vieras

lisäys edelliseen

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Painoin vahingossa lähetä nappia esikatselun sijaan, ja jäi sanomatta ettei kirjoittaja mitään käskysanoja halunnut tuupata. Vain sen että palvelu on aina palvelua eikä hyvä palvelu ainakaan karkoita asiakkaita.
jep

puhallus

Viesti Kirjoittaja jep »

Oikeassa olet vieras. Toivottavasti muutkin kuin H-DCF ottavat tämän käytännön. H-DCF:n ralleissa on jo muutaman vuoden ollut mahdollisuus puhaltaa kunnollisiin alkometreihin ennen lähtöä. Siis samoihin joita poliisit käyttävät. Itsekkin olen jokusen kerran (lue: joka rallissa) palvelua käyttänyt ja tulen käyttämään.

Se on hyvää palvelua, ja kun on kunnon laitteet niin ei tarvi niitä poliiseja vaivata.
DynaGlide
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DynaGlide »

Kyllä meijän kylän polliisit antaa puhaltaa muutenkin ku tien päällä, esim. kerran vaikka niillä ei laitoksen päivystyksessä ollu ees mittaria ni sano polliisisetä että saat silti puhallella jos siltä tuntuu :P

Kuulin tossa kylillä että Instumentariumissa on alcometrejä myynnissä jotka on hyvinkin tarkkoja mutta hiton kalliita verrraten esim driveguard yms.
Vastaa Viestiin