Mites tuo Tig hitsi.

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

jensen

Mites tuo Tig hitsi.

Viesti Kirjoittaja jensen »

Meillä pajalla ois ehjä vanha Tig mutta isä puhuu että kallis tuo kaasu? Mie sitä himoittisin käyttöön. Migillä ei oiken pensatankeista meinaa ilman Poria saada migillä pitämään. Ei näillä perillä pahemmin Tigejä ole. Se on ollut peräkärrytehtaallä käytössä mutta firma meni konkkaan ja isä osti sen.
kimari

Re: Mites tuo Tig hitsi.

Viesti Kirjoittaja kimari »

Suosittelen.Jos tankkeja hitsailet niin melkein välttämättömyys että saa hyvän eikä tarvii ihmetellä miksi maali kupruilee vuoden päästä.Eikä tuo argoni niin kallista ole.Itse olen tigillä hoitanu hitsaukset 15 vuotta.
Evo Chopper

Viesti Kirjoittaja Evo Chopper »

Juu, TIG pelittämään vaan 8)

Mites noiden argon pottujen hinnat, paljonko 5kg tai 10kg pullo edullisimmillaan maksaa?
Kannattaako ostaa oma, vai tehdä esim. 3v. vuokrasopimus?

Kyllä ite laitan AINA POR15 tai Kreemit tankkiin, vaikka olis Tigilläkin hitsattu.
Vituttaa kun maali kupruu... Ei ne tank sealerit niin paljon maksa :wink:
jensen

Joo.. Mie leikkelin japsin tankin ja migillä hitsasin ja panin porit sisälle ja vielä tinan päälle. Ihan hyvin pysyy kitti karhealla hiotun porin päällä. Ainoa homma että täällä Pellossa ei ole tigille työtä että se maksais itse itsensä.
Migillä pärjää ihan hyvin runkojen kanssa kun meillä tehokas Kemppi. Ei tee pelkästään palkoa vaan sulattaa raudat yhteen kun säätääpi virtaa tarpeeksi.
kimari

Viesti Kirjoittaja kimari »

Jos tuo kone on AC/DC ,niin et tarvii muuta konetta .Myy miggi pois.hoituu mustat,rst,hst,al.siistimpää hommaa kun mikillä räkiminen.
jensen

Oli siinä nuo luokitukset. Meillä ollut käyttämättä 20 vuotta. Se on kuulemma kunnossa. Täytyy alkaa sitä kaasua kyseleen? Mulla ei kunnianhimoa paskaakaan mutta aina haluan tehdä parempia pyöriä. Tuossa tuo meän Aga. http://kuvablogi.com/nayta/2406683/" onclick="window.open(this.href);return false;
jensen

Lueskentelin tuossa Agan käsikirjaa.. Meinaan sen ottaa käyttöön ja opetella hitsaamaan sillä. Jos tekis tuohon japsi Hondsteriin uuden tankin. Olen pari tankkia migillä tehnyt. Ei oo kyllä rullia millä muokata mutta peltisepäntöitä olen paljon tehnyt.Migillä olen hitsannut jo yli 30 vuotta ja eiköhän siitä apua..
Puikolla on tympeä alumiiniä hitsata.. Ainoa haittapuoli on kun tig kunnossa ja kylä kuulee niin varmasti joutuu tympeihin töihin ja jotain rattorin laturin tai startin korvallisia hitsaamaan.. :oops:
Bootsi

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

jensen kirjoitti:Ainoa haittapuoli on kun tig kunnossa ja kylä kuulee niin varmasti joutuu tympeihin töihin ja jotain rattorin laturin tai startin korvallisia hitsaamaan.. :oops:

Noista hommistahan sitä kaasun hintaa saa maksettua. :wink:
Vastaa Viestiin