noitavietereitä - kysymys Springer jousista

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

t-bone

noitavietereitä - kysymys Springer jousista

Viesti Kirjoittaja t-bone »

tarkoitus olisi saada orgista pidemmät alakeinut (noin 3cm pidemmät sivuprofiililtaan suorat parts depot tarvikkeet ! )ns. oikea oppiseen asentoon +16 springerissä joka rungossa 47asteessa.oikean jätön /maavaran takia joutuu käyttämään pidempiä ala keinuja. jolloin jousitus antaa liiaksi myöden nostaen keinujen etu akseli pisteen liian ylös. kokeilin alempina jousina hieman pidempiä vain noin 2cm orgista pidemmät /myös aavistuksen jäykemmät. alakeinut menivät oikeaan asentoon (etuakselin kiinnityspiste hieman ylempänä kuin takajalan kiinnityspiste)mutta jousitus ominaisuudet muuttuivat yllättävän paljon huonompaan suuntaan!liian jäykkä tuli... kysymys siis onkin että pitääkö sprinkkuihin vaihtaa jousien sisällä oleva pinnapultti pidemmäksi käytettäessä pidempiä /eri jännitys asteisia jousia? entä ylempien jousien idea? nykyään on kai saatavilla ruosalaiset? pumput jotka asennetaan isompien jousien sisään pinnapultin tilalle? onko käyttö kokemuksia .mikä firma jälleen myy niitä suomessa? tosin noita jousia vaihtelemalla pääsee varmasti halutunlaiseen/huokeampaan lopputulokseen... oliko se yksi jousipaja tattarisuolla vai mistä noita vietereitä kannattaisi kysellä?
Viimeksi muokannut Anonymous, 13:16 30.12.2009.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: otsikkoa selvennetty
Hessu
Viesti:

Re: noitavietereitä

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Ootsä ajanu noilla jäykemmillä jousilla? Mä diggaan, kun se on erittäin jäykkä. Sillon pystyy ajaa vähän kovempaa. Mun mielestä niillä vakiojousilla, varsinkin näillä uustuotanto versioilla, on aina liian löysä.

Mutta ei oo tarkoitus pidentää niitä puikkoja. Mä oon jäykistänyt keulaa ostamalla swapista käytettyjä sportin keulajousia ja pätkiny niistä sopivia sisäjousia. Ne orgissisäjouset on ihan lötköjä.
Ja kun puhe on nyt siitä vanhanaikaisesta springerkeulasta, siinä jousitus kovenee, mitä löysemmät on yläjouset. Ja mitä vähemmän ylämuttereita on kierretty kiinni. Eli jos kierrät mutskuja syvemmälle jousitus löysenee.
Tattiksen Erikoisjousesta sen verran, kun siellä oo asioinut paljon. Valmiina ei löydy tietenkään. Pystyvät kyllä valmistamaan, mutta kun pitää tehdä tuurna, minkä päälle jousi valmistetaan, kustannukset nousevat niin, että kandee teetättää niitä laatikollinen, ja myydä kavereille. Ja nehän on sit tietysti pintakäsittelemättömiä. Toki ruostumattumasta jousiteräksestä vois tehdä kanssa, mutta arvaa onko halvempaa vai kalliimpaa.

Sit jos laitat pidemmät linkut, jousitus löysenee myös, kun vipuvarsi pitenee. En suosittele.
Mulla on rystyssä niin jäykkä keula, että paikalla ollessa jarrua painaessa ja nytkyttäessä ei liiku yhtään.
Mutta sillä voikin sit ajaa puoltoista sataa lasissa, eikä pyörä ala keinua ja woblaa, niin kuin noilla löysillä keuloilla käy. Eli kandee kokeilla ajossa kun muuttelee.
Vastaa Viestiin