ezmo kirjoitti: En nyt ymmärrä, miten apinanroikuttimet voivat auttaa alaselän vaivaan, jossa on hermorata-ahtauma, joka tärinästä vie turraksi alakropan. Käsien asennolla ei vaikutusta tähän tautiin.
No tuota diagnosoitua ahtaumaa et kyllä aiemmin maininnut

Mutta edelleen ajoasennolla voi olla se suurin vaikutus tuohonkin.
Tässä lainausta tuosta keskustelusta :
jannu kirjoitti:kolmio; kädet, perse, jalat on tosi herkkä ja jokaisella ihan omansa.
Muuttuu noista koordinaateista mikä tahansa, niin heti tökkää.No, turha näitä on selittää, itse se on kokeiltava ja minulle tuntuu sopivan, mutta jonkun toisen koordinaateilla rakennettu pyörä ei välttämättä enää sovikaan, sitä vaan koitan sanoa.....
Joe Cool kirjoitti:joemosely kirjoitti:Drag barin kanssa ainakin selkä väsyy, jos ajaa pidempää matkaa.
Minulla oli sama tilanne ja etenkin kun joku oli kyydissä. Rautiksessa oli suora dragbar alkuperäisessä tuumaa korkeassa raiserissa ja huonompaa ajoasentoa minun selälleni saa hakea
Entisöinin yhteydessä panin alkuperäisen mallin pukinsarvet, jotka tulivat ylös ja taakse ja kylläpä parani ajoasento kertaheitolla!
En siis itsekkään apella aja, mutta alanselän väsymiseen olen kiinnittänyt huomiota. Shovelissa minulla on orggis norsunkorva hyppykepin päässä, eli joustoa löytyy huomattavasti enemmän, kuin satulan alle asennetuilla vietereillä (sellaiset tällä hetkellä rautiksessa). Silti selkä pyrkii välillä kummassakin väsymään, ei toki noin pahasti, mitä kaveristasi kerroit.
Asensin lepuutustapit ja välillä pidän jalkoja niillä eri asennoissa, sitten astinlaudoillaja välillä jopa takatapeilla/astinlaudoilla ja asentojen vaihtelu auttaa kyllä minun selkääni. 2008 kesällä ajoin jenkeissä vuokra-Ultralla 2500 km ja päivämatkoja oli ehkä pisimmilllään joku 600 km. Ultran pehmeä penkki tuki hämmästyttävän hyvin juuri tuota kuvaamaani alaselän ja pakaroiden yhtymäkohtaa ja siinä penkillä selkä ei väsynyt ollenkaan orggissarvilla ja astinlaudoilla.
Pelkään siis, että jousipenkin asennuksessa penkin kulman mahdollinen muutos ja takatuen todennäköinen väheneminen vaan pahentavat kaverisi vaivoja

Onhan noita ilmatyyny- ja geelipehmennyksiäkin sun muita kaupan, niistäkin löytyy juttua täältä haulla. Mutta kyllä minä hakisin muutosta ensiksi ajoasennosta ja siihen vaikuttavat penkki, tanko ja jalkatapit.