seisonta-ajan vakuutus

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Bronson Eye
Viesti:

seisonta-ajan vakuutus

Viesti Kirjoittaja Bronson Eye »

tuntuu olevan vaihtelua tossa seisonta-ajan vakuutuksessa, (jos ei koko vuotista) toisissa yhtiöissä pitää kuulema heittää kilvet konttorille mut ainakin fennia vielä hyväksyy vanhan käytännön,
entä jos joutuu heittämään kilvet miten ne saa takas keväällä pitääks fillari katsastaa ku hakee platat,
Sepixlh
Viesti:

Re: seisonta-ajan vakuutus

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Tuo kilpien poisvieti lienee autoja koskeva... koskeeko enää niitäkään. Oman pyörän seisonta-ajan ilmoittaminen onnistuin netissä (Turva), samoin jos päätän muuttaa liikenteeseen otto päivää. Yhtiöstä tuli kirjeitse vahvistus.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Blizzard
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blizzard »

itse hoidin seisontailmoituksen puhelimitse ja sovimme myös käyttöönottoajasta (lähivakuutus)
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Tapiolassa kokovuotisen vakuutuksen seisonta-ajan ilmottaminen onnistui helposti - tosin paikan päällä samalla kun vakuutukset otin. Kokovuotisessahan saa hyvitystä jos seisoo huhtikuun ja lokakuun välillä, eli siis normaalina ajokautena (en muista tarkkoja päivämääriä).
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

otsir3 kirjoitti:tuntuu olevan vaihtelua tossa seisonta-ajan vakuutuksessa, (jos ei koko vuotista) toisissa yhtiöissä pitää kuulema heittää kilvet konttorille mut ainakin fennia vielä hyväksyy vanhan käytännön,
entä jos joutuu heittämään kilvet miten ne saa takas keväällä pitääks fillari katsastaa ku hakee platat,
Koskee kaikkia autoja riippumatta vakuutusyhtiöstä ja niitä moottoripyöriä joilla ei ole seisonta-ajallista vakuutusta.
Ei viedä enää kilpiä pois.
Tehdään katsastusasemalla käyttämättömyyspoisto ja kilvet jää autoon.
Maksaa 10,50.
Ajoneuvovero, käyttövoimavero ja liikennevakuutus seisahtuvat poiston ajaksi automaattisesti.
Kauheat sanktiot määrätään ajamisesta käyttämättömyyspoistetulla ajoneuvolla.
Käyttöön pitää ottaa myös katsastusasemalla ja sama hinta taas.

Moottoripyörän seisontavakuutus, jos sellainen mahdollisuus on valittu, hoidellaan vakuutusyhtiön kanssa.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Miikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Miikka »

REHTORI kirjoitti:

Eikös samat sanktiot tule jos ajelee museo kilvitetyllä vuoden läpi?...jostain lukenut
Tuosta museokilvillä ympärivuoden ajosta soisi ihan oikeasti pidettävän enemmän ääntä eli meteliä.

Tiedän tai osaan nimetä muutaman tapauksen jotka ajavat museokatsastetuilla autoilla periaatteessa koko sulan maan ajan lähes päivittäin eli Maalis-marraskuun ajan.

Ei sinänsä ei se multa ole pois kun pitävät vanhoja romujaan käyttöautoina,
mutta se vaan on siinä että jos ja kun joku viranomainen tämän asian huomaa/tajuaa, niin varmasti säännökset tiukkenevat ja tätä kaikkea perustellaan järjestelmän väärinkäytöksillä.

Enkä nyt todellakaan ole vahtimassa että ajoiko joku 30 vai 40 päivänä vuoden aikana, mutta tällä touhulla on se vaikutus että tuleepahan taas kustua omaan pesään oikein kunnolla ja harrastajat kärsivät.

Alkuperäiseen lainaukseen viitaten, en tiedä minkälainen sanktio siitä tulee jos jää museokilvitetyllä laitteella liiasta ajelusta kiinni ja oikeasti lienee aika vaikeaa todistaa sitten tiukan paikan tullen, mutta se että jos jäät liikennekäytöstä poistetulla laitteella kiinni ja jos nyt jotenkin pystyisi vaikka todistamaan että ajo tapahtui "tahattomasti" niin se 1000? sakko on liioittelua.
- Dj is A God -
- Old School Rules -
- HdCf "Musiikkivastaava" Yleisön pyynnöstä huolimatta -
Lippajärven kreivi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lippajärven kreivi »

Mulla Pohjolassa vakuutukset, koko vuotiset, Pohjolalla ei muuta vaihtoehtoa.
Aikoinaan laskin olikohan Fennian vai Tapiolan vakuutuksista kuitenkin sellaisen yhtiön joka tarjoaa seisonta-ajallista vakuutusta että sai ajaa 1,5kk kesällä ja muu aika seisonnassa niin meni samoihin hintoihin kun mun tän hetken Pohjolan kokoaika vakuutus.
Dyna Low Rider -08
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

HarleyDad kirjoitti:Mulla Pohjolassa vakuutukset, koko vuotiset, Pohjolalla ei muuta vaihtoehtoa.
Mulla Pohjolassa seisonta-ajallinen.
No, se onkin vanha sopimus.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
eeko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eeko »

Mulla Tapiolassa seisonta-ajalliset ja vanhat tietenkin, mutta kun on kolme
pyörää, niin välillähän joku on parkissa. Ja jos vakuutusyhtiötä vaihtaa, niin käsittääkseni
näitä seisonta-ajallisia ei enää saa. Korjatkaa, jos olen väärässä. Muutama vuosi sitten
oli jossain Ifin esittely. Naishenkilö kyseli, että kiinnostaako vakuutukset. Mä sanoin, että
joo, varsinkin moottoripyörien. Laitoin maililla listan pyöristä (vm.1954-1992) ja vastauksena
tuli, että emme voi antaa sinulle sopivaa tarjousta. :D
Jartza

Viesti Kirjoittaja Jartza »

Mulla Pohjolassa seisonta-ajallinen.
No, se onkin vanha sopimus.

-Sitten kun otat (pyörän) ajoon niin ei saa enää seisonta-ajallista vakuutusta. Mullakin on yksi (Honda) ollu seisonassa jo monta vuotta.
hermanni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hermanni »

eeko kirjoitti:Mulla Tapiolassa seisonta-ajalliset ja vanhat tietenkin, mutta kun on kolme
pyörää, niin välillähän joku on parkissa. Ja jos vakuutusyhtiötä vaihtaa, niin käsittääkseni
näitä seisonta-ajallisia ei enää saa. Korjatkaa, jos olen väärässä. Muutama vuosi sitten
oli jossain Ifin esittely. Naishenkilö kyseli, että kiinnostaako vakuutukset. Mä sanoin, että
joo, varsinkin moottoripyörien. Laitoin maililla listan pyöristä (vm.1954-1992) ja vastauksena
tuli, että emme voi antaa sinulle sopivaa tarjousta. :D

Kyllä mulla on if:ssä seisonta ajallinen, otettu kuukausi sitten.... seisonnassa huhtikuun loppuun.
Street bob 2007
eeko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eeko »

Niinhän se nykyään on, mutta mulla on kaikki seisonnassa ympäri vuoden.
Maksan siitä ajasta vain, milloin pyörä on liikenteessä.
-eeko
Meukku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Meukku »

Onnistuu tapiolassakin - tämä kesä mennyt rakennushommissa ja pannu ollut palasina autotallissa. Ilmoitin alkukesästä, että laitan pyörän seisomaan ja onnistui puhelimessa.
Vaimon Kuplan kanssa sama homma, mutta edellyttää siis sen liikenteestä poiston.
Kuppeli pitäisi katsastaa talvella, mutta kun varaa ajan asemalta ennakkoon, niin saa luvallisesti ajaa keväällä katsastukseen ja samalla laittaa taas auton liikenteeseen samalla kerralla...
I'll always be faithful and keep her 'til the end of time..
Bronson Eye
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bronson Eye »

ok.vähän sekavaa, outoa et yhtiöissä voi olla erilaisia käytäntöjä, aikoinaan vaihdoin prätkävakuutuksen autoon (ennenvanhaanhan sumplittiin silleen), ja sitten sitä ei enään saanutkaan takaisin meni täydet bonukset,
nyt molemmissa autoissa täydet bonukset, fillarissa ?20%,
pitäis kai ottaa joku kasikymppinen ja pitää se vak. aina talvella,(vis. halvempi vak), ja sit keväällä taas takaisin ni kertys bonukset koko ajan, ( ku vaatii aina 3kk, kertymään) prätkien välillä vis. vielä toimii,
vaikeeta, jatketaan,,
Vastaa Viestiin