Tietoa pyörästä?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
henkkap

Tietoa pyörästä?

Viesti Kirjoittaja henkkap »

Moroo.

Itel ei oo ennen ollu HD:tä ja nyt oon katellut tätä shovelia. -> http://www.nettimoto.com/840788" onclick="window.open(this.href);return false;
Oisko jollain tietoo tästä shovelista?
Minkä arvoseks ton vois luokitella. S&S alakerta, S&S männät, s&s kaasari+putsari, laatikko käyty läpi. Maalattu, rst siirtosatsi jne.
Onko 15t yliarvioitu hinta? Lähinnä toi tekniikka nostaa hintaa?
Kaikki kokemukset ja kommentit tervetulleita.
Pertti
Viesti:

Re: Tietoa pyörästä?

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Ei tuollaiselle pyörälle oikein voi mitään käypää hintaa määritellä.
Kyseessä on uniikki kappale, jonka myyntihinta määräytyy myyjän ja ostajan välillä.
Aivan kuten taulun tai muun taideteoksen, joku haluaa juuri tuon pyörän ja maksaa siitä hyvän hinnan. Joku toinen taas näkee tuossa vain tekniikkapaketin, jonka ympärillä on kovasti rälläkälle töitä, ekä maksaisi puoltakaan pyynnistä .
moderattori

Romu rauhoittaa!
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Pertti kirjoitti: Ei ... käypää hintaa ... myyntihinta määräytyy myyjän ja ostajan välillä.
Aivan kuten taulun ... joku haluaa juuri tuon pyörän ... toinen taas näkee tuossa vain tekniikkapaketin ... eikä maksaisi puoltakaan
Pertti puhu asiaa! Ei tuollaista voi lähteä julkisesti ruotimaan saati hinnoittelemaan. Etenkään jos myyjäkään ei tiedä hintaa, niin miten ostaja tai kuvan katsoja.

Jos myyjän pitää se muuttaa rahaksi, niin toki voi myydä eniten tarjoavalle vaikka huutonetissä - silloin hinnat eivät kyllä nouse kovinkaan mainittaviksi :lol: Jos se taas on unelmasi ja "pinkka kunnossa" niin mene ja tarjoa niin paljon että myyjältä pettää lopulta pokka ja hän sanoo nauruaan pidätellen, että vie pois :lol: Itse en edes viitsisi lähteä katsomaan noita "tule ja tarjoa" kohteita, kyllä edes myyjän pitää hinta tietää tai antaa sitten huutokaupattavaksi realisointihuutokauppaan :P
henkkap kirjoitti: Onko 15t yliarvioitu hinta? Lähinnä toi tekniikka nostaa hintaa?
Kalliiden osien (tuossa mainituiden hinnoista en tiedä mitään) käyttö nostaa varmasti hintapyyntöä, mutta nostaako se arvoa?

Yleisiä kysmyksiä mietittäväksi, ei pelkästään tuosta kohteesta:
- Onko tekniikalla kyllästety kohde oikeasti teknisesti parempi ja käyttövarmempi, kuin vakio?
- Haluatko ajaa vai näytellä pyörää?
- Oletko ja katsonut 10 muuta pyörää ja kohde on juuri se eniten himottava?
- Mikä siinä ei mahdollisesti toimi ja myyjän mukaan se "ainoa pikkuvika", jota ei ole ehtinyt korjata?

Vertailun vuoksi pieni tarina: Itse olin aikoinaan ostamassa ekaa jenkkiautoani ja halusin näyttävän letkeän avoauton, hienon cruisailupelin. Kävin katsomassa ja vertailemassa paljon autoja.

Kävin myös kurkkaamassa yhden, josta hintapyyntö oli tuplat suunnittelemaani - ajattelin, että sen täytyy olla jo tosi hieno. Menin myyjän talliin ja auto oli paksun pölyn peitossa, sisusta huolimattoman jopa hieman räjähtäneen näköinen. No renkaat toki olivat leveät ja myyjä kehui kuola roiskuen, miten rankkaa tekniikkaa siinä on. Esitteli 4 sivun listan osista, mitä siihen on käytetty ja sai melkein seisokin kiertokangen pulteista tjsp. :lol: :lol:

Tekniikka siis nosti hintapyyntöä, mutta ei väräyttänyt minussa mitään, saati nostanut arvoa. Kiitin myyjää kohteliaasti esittelystä ja poistuin ja aloin nauraa vasta omassa autossani.

Kai sen joku osti aikoinaan jollain hinnalla, minä ostin jo samana talvena ihan jotain muuta, unelmani mukaisen auton ja 50% kalliimmalla, mitä olin suunnitellut. Mutta usein se kallein tulee lopulta halvimmaksi ... :wink: :idea:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

Toihan on stuukiltaan ihan asiallinen mun mielestä. Joku muu ei kuitenkaan siitä tykkää. :roll:

Tätähän ei saisi ääneen sanoa taikka kirjoittaa (tästä tulee varmaan sanomista...mutta olkoon)
Kuvien pyörää ja montaa muutakin katsoessa tulee mieleen.
Paprut ja prossat kondiksessa? Ettei se yksi talvipalttoo taas ala ahdistelemaan :twisted:

Hieno peli kaiken kaikkiaan!
Ja tuollaisia pitäisi Suomessa saada tehdä enemmänkin. Onhan ne jo ainakin kerran verotettu :twisted:
Tässä yksilössä lähestytään jo monien vetraanimoottoripyörien entisöimisprojektien prosenttiosuutta :mrgreen:
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
uuze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja uuze »

Oisko ensimmäiseks HD:ks paras valinta...? Tietysti jokainen ostaa sitä mitä haluaa mut tollanen pyörä vaatii jossain vaiheessa vähän isompiakin korjauksia ja asiantuntevuutta jos ongelmia tulee, ja niitähän tulee. Mut jos sen tiedostaa ja intoa riittää ajamisen lisäks myös harrastamiseen niin siitä vaan! Komee peli ja hyvällä maulla rakennettu.
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

jensen kirjoitti:Eikös ilmossa ollu vaihtohinta? mennyt rahaa ja esim maalaus vaikuttaa taidokkaalta ainakin näin kuvissa
Minä en ainakaan 3 kertaan katsomalla nähnyt hintaa, vain maininta - ei hinnoiteltu. Siksi kommentoin vähän kitkerästi tuota hintakohtaa ja oletin alkuperäisen kirjoittajan itsekseen aprikoineen tarjoavansa 15 000.

Kyllä tuossa työtä on riittänyt, mutta hinnoista tai palkoille pääsemisistä on vaikea sanoa, jos ei edes myyjä sitä tiedä :D Mutta se ostaa joka tykkää ja saattaa maksaa paljonkin. Ja joka ei tykkää, ei tarjoa mitään.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
henkkap

Viesti Kirjoittaja henkkap »

Tarkotuksena olikin kysellä juuri onko tietoa kyseisestä pyörästä, edellisiä omistajia foorumilla, rakentajia yms. Ei arvostella myyjää tai tuotetta, millään pahalla.
Itseäni kiinnostaisi kys. tyylinen pyörä kovasti ja siksi haluaisin kuulla kokemuksia.
Vastaa Viestiin