Mikähän ois hyvin valaiseva ja hyvän näköinen korvausosa Street Bobin tehdasasenteisen "ajovalon" tilalle? Löytyiskö jopa (hyväksyttyä) xenonia orkkiksen tyylisessä kopassa?
jarkke kirjoitti:Löytyykö keltään diileriltä E-hyväksyttyä H4 ajovaloumpiota koossa 4 1/2"? Polttimonkanta ilmeisesti BA20d.
Lampusta kuoret jäljellä, umpiosta lasi rikki.
Ja jeesataan vielä senverran, että esim Zodiac tuote #160195 Unit with bulb, EU approved on 4 1/2" ajovalon linssi.
Jos ei ole heti hyllyssä niin ainakin esim HotBike Helsingissä hoitaa sen sulle, niinkuin jokainen muukin putiikki joka myy Zodiac osaa.
smuige kirjoitti:Ja tosta luettelosta voi katsella muitakin lampunkuvia.
Kiitos, kiitos. Kauniita oli. Mutta hyvin valaisevat (ratkaisut, umpiot lähinnä) tarttee vissiin katsoa Made In Outside USA umpioista? Oisko jollakulla havainto E-hyväksytystä 4 1/2" tai 5 3/4" pyöreästä umpiosta xenon polttimolle? Siis semmoselle suurjännitepurkauslampulle, ei halogeenille (joita näkyy niitäkin nimetyn xenoneiksi)?
JKKo kirjoitti:
Oisko jollakulla havainto E-hyväksytystä 4 1/2" tai 5 3/4" pyöreästä umpiosta xenon polttimolle? Siis semmoselle suurjännitepurkauslampulle, ei halogeenille (joita näkyy niitäkin nimetyn xenoneiksi)?
E hyväksymismerkillä ei ole tullut vastaan, DS tai D polttimolle tehtyä mallia. 5 3/4" H4 umpioon saa mahtumaan xenon polttimon (muutossarjalla) ballasti ei vaan mahdu lampun koppaan.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Mikähän ois hyvin valaiseva ja hyvän näköinen korvausosa Street Bobin tehdasasenteisen "ajovalon" tilalle? Löytyiskö jopa (hyväksyttyä) xenonia orkkiksen tyylisessä kopassa?
Itse sain valoa kansalle, kun revin sen torpeedon helvettiin siitä polttimon edestä.
Kannattaa ensin kokeilla tavallista 5 3/4" H4 umpiota ja poltinta. Tekee selkeän valokuvion ja on edullinen, autotarvikeliikekamaa.
Ongelma orkkiksessa on mielestäni se musta keskitäplä, joka jättää valokeilan epämääräiseksi.
H4 polttimien valotehoissa on suuria eroja, vaikka teho pysyykin siinä 60:ssä watissa. Satawattista poltinta ei kannata laittaa ilman relettä pyörään (eikä muihinkaan), koska valokytkimet saattavat sulaa.
Pertti kirjoitti: Satawattista poltinta ei kannata laittaa ilman relettä pyörään (eikä muihinkaan), koska valokytkimet saattavat sulaa.
entäs jos systeemi rakennettu tukevalla johdolla ja relekytkennällä, voiko itse umpio kuumentua liikaa tms. ?
ja miten häikäisevä (häiritsevä) tuosta tullee lähivaloilla esmes H4 100/80W spekseillä?
A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away - Antoine de Saint Exupéry
Pertti kirjoitti: Satawattista poltinta ei kannata laittaa ilman relettä pyörään (eikä muihinkaan), koska valokytkimet saattavat sulaa.
entäs jos systeemi rakennettu tukevalla johdolla ja relekytkennällä, voiko itse umpio kuumentua liikaa tms. ?
ja miten häikäisevä (häiritsevä) tuosta tullee lähivaloilla esmes H4 100/80W spekseillä?
Jos systeemi on rakennettu oikeaoppisesti, niin ainoat ongelmat ovat heijastuspinnan ja lasin kestävyys, jollei huomioida lain vaatimuksia.
Tuota värilämpötilaa kannattaa myös miettiä tarkasti, minkälaiseen käyttöön ... haluatko nähdä vai näkyä. 3000K ja 4300K ovat vielä kellertävän valkoisia, siitä ylöspäin valkoinen ja 8000K on jo sinisen puolella 12000K näyttää jo lilalta. Varmaan yleisin on noin 6000K joka mielestäni on jo liian sininen...
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Tuolla on jotain valoja. Asiallinen palvelu.
Peilipää lamppuja vilkkuihin ja Xenon valoja.
Kehuskeli olevan sarjoja HD merkkisiinkin, tupakkiaskin kokoinen purkki pitäis piilottaa johonkin.