Moi.
Olisiko neuvoja seuraavaan ongelmaan? Sportissa toimii oikea etu- ja takavilkku, muttei vasemmalla kumpikaan. Vilkkureleessä on korjauskirjan mainitsema sininen raita ja osan no on 3218415, joka on eri kuin em.opuksen suosittelema.
Miten pystyisin testaamaan/mittaamaan toimiiko rele kunnolla? Mitä muita testauksia/mittauksia voisi tehdä, että saisi vikaa paikallistettua?
sportti 89 vilkut
Koska ko. rele on ainoastaan kaksinapainen, on se kunnossa jos edes toisen puolen vilkut toimii.
Mikäli kumpikaan vasemman puolen vilkuista ei toimi, lähtisin hakemaan vikaa ensimmäiseksi ohjaustangossa olevasta katkaisijasta. Jos siellä ei näy vikaa, mittaa yleismittarilla tuleeko katkaisijalle ylipäänsä virtaa kun käännät virrat päälle.
Mikäli kumpikaan vasemman puolen vilkuista ei toimi, lähtisin hakemaan vikaa ensimmäiseksi ohjaustangossa olevasta katkaisijasta. Jos siellä ei näy vikaa, mittaa yleismittarilla tuleeko katkaisijalle ylipäänsä virtaa kun käännät virrat päälle.
-
Vieras
Kiitos neuvoista. Tarkistan katsaisijan. Myöskään etuvalo ei toimi. Valokynään tulee etuvalon keltaiseen johtimeen virtaa ja kahteen muuhun ei. Kun etuvalon polttimo on paikallaan, pitkien merkkivalo palaa riippumatta siitä, mitä valokytkimestä on valittu. Ennen etulampun avaamista etuvalo vielä toimi normaalisti. Saattaisi tämäkin ehkä johtua kytkimestä..?
Saattaa tietysti kuulostaa liian triviaalilta, mutta lampun sisällä olevan johtohässäkän (jos et ole muuttanut) kytkennät kannattaa tarkistaa. Minun Sportti teki juuri mainitsemiasi oireita (toinen vilkku ei toiminut kunnolla ja etuvaloon tuli virta milloin huvitti). Tämä johtui pelkästään siitä, että liittimissä oli liikaa välystä.
vilkku
Ihan sama ongelma minulla. Osoittautui että yksi vilkin johdoista oli poikki, ihan lähellä relettä. Kun sen korjasin niin vilkut toimi hyvin. Oli minulla myös koko valopesä irti, tökkäsin lampun paoikilleen eikä ajovalo syttynyt. Pitkien merkkivalo paloi kyllä koko ajan. Ongelma hävisi kun ruuvasin umpin takaisin runkoon kiinni. Ei ollutkaan muusta kiinni kun maadoituksesta
Eli tsekkaa releestä menevät/tulevat johdot, ja umpio/pesä kiinni niin pitäsis ajovalonkin toimia (toivottavasti). Näin minulla eilen illalla...
Eli tsekkaa releestä menevät/tulevat johdot, ja umpio/pesä kiinni niin pitäsis ajovalonkin toimia (toivottavasti). Näin minulla eilen illalla...
Tarkista myös, etteivät johdot ole hiertyneet pahki ja ota maihin. Loppuu vilkkuminen sen puolen vilkuista aika tehokkaasti.
Etulampusta vissiin kannattaa tsekata saako se varmasti yhteyttä maaäitiin. Nääs kun sen virran pitää tulla myös pois sieltä lampusta. Jos se kaikki virta varastoituisi siihen lamppuun niin sehän räjähtäisi ja sitten pitäisikin jo kopistella housuja
Etulampusta vissiin kannattaa tsekata saako se varmasti yhteyttä maaäitiin. Nääs kun sen virran pitää tulla myös pois sieltä lampusta. Jos se kaikki virta varastoituisi siihen lamppuun niin sehän räjähtäisi ja sitten pitäisikin jo kopistella housuja
-
kuki
-
kuki