Lisää potkua koneeseen..

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

kallipe
Viesti:

Lisää potkua koneeseen..

Viesti Kirjoittaja kallipe »

Ei riitä ei eli lisää pitää tehoa saada.. TC Electra -O2 ja seuraavat palikat kiinni: 95"bigbore pytyt, Screamin Eagle MCR kannet, takomännät 10,5 rutuilla, SE 253 nokat, kaasari Mikuni,K&N ilmasuti, Dynatek 2000tc sytkä, Supertrapp 3" vaimentimet sisällä 18 levyä per puoli ja umpipäädyt. Tulos 92 hv ja 123nm takapyörältä ei tyydytä, varsinkaan tuon väännön osalta..(Dynokäppyrä tuolla "dynotuloksia" topicissa). Mistähän sitä jatkaisi seuraavaksi ? Onko nokat liian kesyt,vaihtoon ? S&S ratasnokat olisi eräs kallis vaihtoehto.. Onko kellään kokemusta SE 257 tai jopa 258 nokista tuollaisessa laukkupyörässä? Entäs hengitys, isompi/virtaavampi ilmasuti kenties? Onko imusarjalla miten iso vaikutus taitaa olla orkkis imusatsi (Mikuni easy kit?) Neuvoja/vinkkejä saapi antaa niin voi alkaa jo suunnittelemaan talvea ja budjettia..
Ei se rikki ole siinä on vaan joku vika..
Röpöttäjä
Viesti:

Re: Lisää potkua koneeseen..

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Turhaampa oot ostanna nuo palikat. Myy mylly halavalla mulle. Osta tilalle 140tuumanen mylly riittää alux, sit voit ehostaa turbolla.... :wink:
kallipe
Viesti:

Hehheh toihan kuulostaa hyvältä.. no onneks en ole ihan joka palikkaa joutunut ostamaan oli jo pyörässä valmiina.. On kyllä hienoja nuo isot koneet ja puhaltimet vaan kun tarkoitus on pitää pyörä kilvissä ja budjetti on rajallinen niin nuo voi unohtaa. Olemassaolevaa on siis jatkojalostettava..
Röpöttäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Olipa hyvä et et vetänyt herneitä----> Mie oon kasaamassa omaa mopsia ja toi 120-140 tuumanen on kiehtonut sielua. tuli vaan täälama ja jouduin vaihtamaan toiseen firmaan duuniin. Loppui yletön matkustaminen joten päivärahat ja ruhtinaalliset km korvaukse on historiaa. Toivottavasti saisin haaveeni tehtyä ja toteutettua kun täytän 50v ens kesänä. Ois mullee toi sun mottiskin käynyt.
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 10:07 27.05.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
kallipe
Viesti:

Jepjep kyllä pitää tuosta minun koneesta suurempi lukema saada vääntökäppyrältä.. ilmasuti on tehtaan "stage 1" eli normi avarrus hengitykseen, mennee siis suti/putsari vaihtoon anyway. Eikä taida tuo 42 Mikuni ehkä olla riittävä aika moni laittelee 45-mallia ja Kiljuva Kotka suosittaa jopa tommosta 51 cv-kaasaria k.o. kombinaatioon. No, nyt on hyvää aikaa pohtia näitä ennen talvea. Muuten, onko Screamin Eagle flatside kaasari ihan 1:1 sama kuin Mikuni-merkin alla myytävä vai onko mitä eroja paitsi logo ? Sattu tommonen SE 45 flatside silmään kohtuuhinnalla.
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 10:07 27.05.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
sorsaa

Viesti Kirjoittaja sorsaa »

Ota rahaa pari tonnia ja saat 103 cid osat ja asennuksen HD liikkeestä. Mulle tuli 100 hp + 150 Nm. Kyllä lähtöö. Jos on rahaa neljä tonnia, niin sit on 120 hp + 150 Nm. Takuutkin on voimassa - ei tarvii itse kaikkea pyöritellä. Molemmat paketit antavat enemmän potkua kuin uusin 110 cid:n HD:n mylly - tosin aika paljon halvemmalla... Niin, mulla oli alkuperäinen kone 96 cid / fättäri / -08.
ruostekasa

Viesti Kirjoittaja ruostekasa »

SE 103 ja joidenkin jenkki-pajojen 107:kin saa tehtyä lohkoja halkomatta = halvemalla. Sillon _saattaa_ osakasa löytyä putkineen, ruiskurunkioneen, ruiskunsäätö-softineen kaikkineen 4 kiloon ja työ päälle. Mun tapauksessa 113 osat ja muukin kama tuli suoraa ameriikasta ja vielä säkällä halvimman kautta , mutta silti pelkiin osiin meni kokonaisuudessaan 5 tonnia ja töhin timkenin, lohkojen koneistusten, dynojen kanssa 2750e. Suomesta henkittuna pelkät osat olis maksanu 8600 eemeliä, joten ei tuo tie välttämättä halpa ole ja näissä projekteissahan loppua ei tunnetusti ole näkyvissä. Omamielipide on, että kannattaa ehdottomasti tehdä kerralla niin iso, että ei jää puolitiehen jääminen harmittamaan. Jos nyt tekisin saman projektin niin JIMS 131" kone tulisi vakion tilalle ja turbo kylykeen. Ahtamista vaten saan itekin vaihtaa nyt männät ja nokat toiseen kertaan. Siinäkin turhasta maksaa taas kun ei tee kerralla kunnolla.
Rocker SE 113"
kallipe
Viesti:

Juu mullahan on tuo bigbore kit jossa siis pytyt on samat oli kyseessä sitten 95" tai 103", iskunpituus vain on eri. Toi 96" myllyn tilavuushan on periaatteessa saatu stroukkaamalla 88" koneesta. Mun tapauksessa pitäisi siis vaihtaa kampura. Saman tien sitten voisi kairata lohkot niin mahtuis vielä isommat pytyt. No en ala availee hyvin toimivaa lohkoa käy liian kalliiksi. Alunperin tuossa ihmettelin sitä että mielestäni noilla olemassa olevilla palikoilla pitäisi löytyä enemmän vääntöä, (vähemmilläkin paloilla on mittailtu reilusti suurempia lukemia) mihin se sitten hyytyy olisi mukava tietää. Eikö muka saa soppa/ilma seosta tarpeeksi vai eikö nuo nokat tosiaan tuota enempää paukkua, piti oleman vääntönokat.. Pähkäily jatkuu.
ruostekasa

Viesti Kirjoittaja ruostekasa »

Mulla tuli vaimentimet, ilmanputsari ja supertunerin kartta vaihtamalla vakio 96" koneesta 123nm takapyörältä, joten kyllä tuon sun motin pitäis tuottaa luokkaa 10-15nm enempi.

253 on vääntö nokat maltillisella nostolla ja ajoituksella. Tuo sun vääntökäyrä on tosi hyvän mallinen kun 3.5-5K välillä ollaan 10nm sisällä. Mulla on 264 nokat ja vääntökäyrä ei tosiaankaan oo niillä noin kaunis. Kunnon vetoaluealkaa vasta 3500 jälkeen vaikka 2 tonnis onkin vääntöä 135nm. Paljon ennemmin ottaisin omaan mopoonkin tollasen laakean vääntökärän.

Putket(pakosarjat vaimentimiin asti) on varmaan ilman mitään saaste-läppäviritelmiä? Ootko kokeillu "avonaistaaa" niitä vaimentimia yhtään? Kuinka oli seokset tuossa dynossa?
Rocker SE 113"
kallipe
Viesti:

Höh, kokeilinpa huvikseni ja otin vaimentajista nuo sisälevyt pois.No kävi kuten epäilin eli ääntä alkoi tulla vähintään tarpeeksi mutta istumalihaksissa selkeä tuntu ettei malmikasa liikahda kuin täyskaasulla.. Selkeästi heikentyi koko ala- ja keskikierrosalueen vääntö. En kuitenkaan odottanut ihan noin suurta vaikutusta. Eikä ku levyt takaisin paikoilleen ja paanalle.
Vastaa Viestiin