Buellin nokka-arvoja?

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Buellin nokka-arvoja?

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Tuossa aikaisemmin kyselemäni kansien varaosanumerot ovat nyt selvillä, kiitoksia tietolähteelle.

Pannaan kuitenkin lisää vettä myllyyn - löytyisikö jollain faktaa Buellin nokka-akseleiden arvoista? Lähinnä kiinnostaa X1- ja XB12-mallit.
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Itse itselleni vastaten - jos vaikka jotakuta muutakin kiinnostaa:

XB12

Duration:
249 / 249

Max Lift:
.551" / .551"

TDC Lift:
.197" / .122"

Timing (open / close)
INT. 25 / 44
EXH. 59 / 10


X1

Duration:
256 / 256

Max Lift:
.497" / .497"

TDC Lift:
.211" / .191"

Timing (open / close)
INT. 28 / 48
EXH. 52 / 24


Löytämäni tiedon mukaan XB12 nokkien arvot vastaavat SE:n .551 "E" neniä ja X1:n SE:n "bolt-in" .497 nostoisia.
Viimeksi muokannut hemuli, 19:24 03.07.2007.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
kallipe
Viestit: 123
Liittynyt: 07:57 05.03.2007.
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallipe »

Onhan olemassa vielä astetta rajummat SE-nokat, näitä ajattelin joskus aikoinaan omaan XL 1200 S malliin..
SE cam kit varaosanumero 25647-91A

Max lift .536"/.536"

Duration: Intake 256/Exhaust 266

Timing: Intake 26 BTDC / 50 ABDC Exhaust 55 BBDC/ 30 ATDC

TDC Int. 0.211" Exh. 191"
Viimeksi muokannut kallipe, 19:32 03.07.2007.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei se rikki ole siinä on vaan joku vika..
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Onhan niitä rajumpia, jos ei muuten niin RedShiftillä. Tarkoitus ei ollutkaan hankkia ylihintaisia SE-nokkia vaan saada tietoon millä reseptillä Buellin koneet toimii. Onhan niistä kuitenkin revitty huipputehoa lähes sata heppaa vaikka kone on täysin katukelpoinen. Andrewsilla ja S&S:llä taitaa löytyä paras valikoima kohtuuhintaisia neniä sporttiin.

Suuri merkitys on tietenkin Bulun kevennetyllä kampuralla joka sallii huomattavasti korkeammat huippukierrokset -> lisää huipputehoa. Josko tuosta yhdistelemällä saisi sopivasti vääntävän sportsterin aikaiseksi. Voisihan sitä tietty vähän kampuraakin höylätä kun se kumminkin tulee otettua auki :twisted: ...

Noita Buellin nokka-arvoja kun vertailee niin ilmeisesti näissä uusissa on tehokkaammat kanavat kun vähemmällä aukioloajalla saadaan yhtä paljon tehoa. Nostoa on toki enemmän eli venttiili aukeaa huomattavasti nopeammin kuin vanhoissa X1:sissä.
Avatar
kallipe
Viestit: 123
Liittynyt: 07:57 05.03.2007.
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallipe »

Juu tolla kampuran kevyt kevennys+sopiva nokka-pohjalla kun lähtee etenemään niin pitäis tulla melko hyvä.. Itte mietiskelin ja tuumailin silloin ihan samanlaista hommaa niin että pöydällä oli loppujen lopuksi kamala pino A4-tulosteita eri valmistajien nokka-akseleista ja niiden arvoista ym. No sattuneesta syystä (en oikeen löytänyt silloin tarpeeksi tietoa tosta kampuran kevennyshommasta,olis pitänyt ostaa Buellin kampura tai ottaa riski että koneistus menee pieleen) jäi silloin kuitenkin homma toteuttamatta. Mutta onko noi kiljuvat kotkat tosiaan sitten niin kalliita verrattuna muihin? Setti noin 400 taalaa mukana jouset ym. ja pelkät nokat jotain 270 taalaa. (PS:Chicagosta saa viel -20% mut tää ei ollu mainos) Ainakin ne todistetusti toimii hyvin katukäytössäkin. Pähkäilin joskus ton kyseisen setin asennusta myös X1:seen.(Heh, sekin jäi vain aikomukseksi)
Ei se rikki ole siinä on vaan joku vika..
Avatar
mikira
Viestit: 1493
Liittynyt: 12:38 18.03.2003.
Paikkakunta: Wien/Itävalta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikira »

X1 kansien vakio nokat on samat mitä andrews myy N4 nokkina, joskus niitä saa halvemmalla kuin SE osia.

Jonkun tiedon mukaan XB kannet ei pystysi kunnolla hyödyntämään yli puolen tuuman nostoja. Kuulostaa kyllä kummalta varsinkin kun HD myy ite vielä vakioitakin nostavampia virinokkia.
XB buellin kannet on muuten samat mitkä löytyy 2004 ylöspäin olevista 1200cc sportstereista, sillä erolla että sportsterin kannet on porattu perinteiselle huohotukselle kun taas buellin kannet huohottaa venakopista.
Fuell
Viestit: 25
Liittynyt: 14:19 11.03.2005.
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Fuell »

hemuli kirjoitti:Onhan niitä rajumpia, jos ei muuten niin RedShiftillä. Tarkoitus ei ollutkaan hankkia ylihintaisia SE-nokkia vaan saada tietoon millä reseptillä Buellin koneet toimii. Onhan niistä kuitenkin revitty huipputehoa lähes sata heppaa vaikka kone on täysin katukelpoinen. Andrewsilla ja S&S:llä taitaa löytyä paras valikoima kohtuuhintaisia neniä sporttiin.

Suuri merkitys on tietenkin Bulun kevennetyllä kampuralla joka sallii huomattavasti korkeammat huippukierrokset -> lisää huipputehoa. Josko tuosta yhdistelemällä saisi sopivasti vääntävän sportsterin aikaiseksi. Voisihan sitä tietty vähän kampuraakin höylätä kun se kumminkin tulee otettua auki :twisted: ...

Noita Buellin nokka-arvoja kun vertailee niin ilmeisesti näissä uusissa on tehokkaammat kanavat kun vähemmällä aukioloajalla saadaan yhtä

paljon tehoa. Nostoa on toki enemmän eli venttiili aukeaa huomattavasti nopeammin kuin vanhoissa X1:sissä.

Axtell 88+red shift 585+mikuni 45=tasan 100hp ja 130nm takikselta..
This ain't no technological breakdown
Oh no, this is the road to hell


www.speedkings.org
Avatar
Jykke
Viestit: 48
Liittynyt: 14:22 30.03.2003.
Paikkakunta: Loppi

Re: Buellin nokka-arvoja?

Viesti Kirjoittaja Jykke »

X1 -00, Axtell 88ci, Andrews N8, +1mm venat, mutu kotiporttaus. Prätkäpajan penkissä 105,7hp takanakilla. Vääntökäyrän piikki 3000rpm ja epätodelliset 166Nm johtui 1000rpm pielessä olevasta kalibroinnista.
http://www.youtube.com/watch?v=tY2VvoRh6DQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Millä nokilla kannattaisi lähteä onkimaan lisäpotkua ilman alaväännön menetystä? Nuo XB nokat voisi olla ehkä kokeilemisen arvoiset.
miki
Viestit: 70
Liittynyt: 13:46 12.08.2004.

Re: Buellin nokka-arvoja?

Viesti Kirjoittaja miki »

asiaa sivuten! sopiiko bulun kampura/limput sportin lohkoon ns.heittämällä???
Vastaa Viestiin