Läppäkeihinin ryypyn toiminta

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
istari
Viestit: 100
Liittynyt: 19:14 19.11.2005.

Läppäkeihinin ryypyn toiminta

Viesti Kirjoittaja istari »

Terse!

Mites tossa otsikossa mainitussa vm. -85 kaasarissa ton ryypyn pitäis toimia ?
Omassa härvelissäni ei ryyppyä ulospäin vetäessä tapahdu kaasarissa muuta kuin että ryypyn läppä kääntyy kiinnipäin. Eikös sen ryyppyvaijerin päässä olevan vivustohässäkän pitäis vaikuttaa myös kaasun asentoon kaasarissa? Eli kun niitä osia kyttäsin niin tulin siihen käsitykseen että ryyppyvipstaakin (meikäläisen termit on aika eksoottisia :oops: ) pitäs jossain vaiheessa osua siihen kaasuhässäkässä olevaan vastakappaleeseen ja siten säätää kaasua isommalle . Onko näin? 8O
Nyt nämä kipaleet eivät ns. kohtaa toisiaan missään ryypyn asennossa. Eli miten pitäs lähtee liikkeelle säätöhommissa?

Tosin täytyy sanoa että harvemmin tulee koko ryyppyä käytettyä, ei oo tarvinnu, mut oishan sen hyvä kuiteski toimia. :?

Sit vielä sellanen homma että kaikenmaailman nykimisistä ja putken poksumisista johtuen aloin epäileen imuvuotoa imusarjassa. No suihkuttelin starttipilottia ko. paikkaan ja kyl, kierrokset nousi jonkin verran. Koitin suojata ilmanputsarin aukkoa ettei imasis sitä kautta sprayta kaasariin ja antas väärää diagnoosia. No en tiedä onnistuinko eliminoimaan sen mutta kiekat kyllä nousi.
Tossa sitten kun purin ilmanputsarikotelon tieltä pois ja kuikuilin mm. sitä ryyppytilannetta niin huomasin että siinä kiihdytyspumpun "tangon" ympärillä oleva pikkusen haitarikumin näkönen tiiviste oli noussut pois paikoiltaan. Voisko sitä kautta tulla vuotoa ja onko sellasella merkitystä? No sörkin kumin takas paikoilleen joten kattellaan....


Tarkotus ois samoissa rähinöissä imusarjan tiivisteiden uusimisen kanssa avata kaasari ja kattoo mitä on syönyt ja putsata skeidat pois. Tilasin uudet imusarjan tiivisteet ja Keihinin korjaussarjan. -No tiivisteet tuli mut korjaussetti ei,prkl. :evil: Oli kuulemma loppu. :evil: No nyt odotellaan.

Onko muuten hyviä vinkkejä em. operaatioon ? Kriitisiä huomitoitavia asioita ? Pyörä on -85 rautis 1000 cc.
Pakarit aikas avarat ja ilmanputsarina K&N .
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: Läppäkeihinin ryypyn toiminta

Viesti Kirjoittaja smuige »

istari kirjoitti:Terse!

Mites tossa otsikossa mainitussa vm. -85 kaasarissa ton ryypyn pitäis toimia ?
Omassa härvelissäni ei ryyppyä ulospäin vetäessä tapahdu kaasarissa muuta kuin että ryypyn läppä kääntyy kiinnipäin. Eikös sen ryyppyvaijerin päässä olevan vivustohässäkän pitäis vaikuttaa myös kaasun asentoon kaasarissa? Eli kun niitä osia kyttäsin niin tulin siihen käsitykseen että ryyppyvipstaakin (meikäläisen termit on aika eksoottisia :oops: ) pitäs jossain vaiheessa osua siihen kaasuhässäkässä olevaan vastakappaleeseen ja siten säätää kaasua isommalle . Onko näin? 8O
Nyt nämä kipaleet eivät ns. kohtaa toisiaan missään ryypyn asennossa. Eli miten pitäs lähtee liikkeelle säätöhommissa?

Tosin täytyy sanoa että harvemmin tulee koko ryyppyä käytettyä, ei oo tarvinnu, mut oishan sen hyvä kuiteski toimia. :?
Eikös se läppä sulje ilman kulkemisen normaalitietä ja saa aikaan ryyppypiirin toiminnan. Siis rikastaa seosta. Enemmän bensaa ilman suhteen.
Eihän siinä tarvitse kaasuläpän asentoa muuttaa.
istari kirjoitti: Sit vielä sellanen homma että kaikenmaailman nykimisistä ja putken poksumisista johtuen aloin epäileen imuvuotoa imusarjassa. No suihkuttelin starttipilottia ko. paikkaan ja kyl, kierrokset nousi jonkin verran. Koitin suojata ilmanputsarin aukkoa ettei imasis sitä kautta sprayta kaasariin ja antas väärää diagnoosia. No en tiedä onnistuinko eliminoimaan sen mutta kiekat kyllä nousi.
Tossa sitten kun purin ilmanputsarikotelon tieltä pois ja kuikuilin mm. sitä ryyppytilannetta niin huomasin että siinä kiihdytyspumpun "tangon" ympärillä oleva pikkusen haitarikumin näkönen tiiviste oli noussut pois paikoiltaan. Voisko sitä kautta tulla vuotoa ja onko sellasella merkitystä? No sörkin kumin takas paikoilleen joten kattellaan....
Noissa läppäkaasareissa saattaa haukata ilmaa myös läppäakselin laakeroinnin kautta ja aiheuttaa kovasti kuluneena käynnin soutamista ja huopaamista.
Kiihdytyspumpun akselin suojakumin poissaolo paikoiltaan ei pitäisi aiheuttaa muuta kuin likaantumisherkkyyttä taikka joissain tapauksissa hieman bensavuotoa.
istari kirjoitti: Tarkotus ois samoissa rähinöissä imusarjan tiivisteiden uusimisen kanssa avata kaasari ja kattoo mitä on syönyt ja putsata skeidat pois. Tilasin uudet imusarjan tiivisteet ja Keihinin korjaussarjan. -No tiivisteet tuli mut korjaussetti ei,prkl. :evil: Oli kuulemma loppu. :evil: No nyt odotellaan.

Onko muuten hyviä vinkkejä em. operaatioon ? Kriitisiä huomitoitavia asioita ? Pyörä on -85 rautis 1000 cc.
Pakarit aikas avarat ja ilmanputsarina K&N .
Toi mainittu läppäakseli ja sen laakerointi.
Kaasarin asemointi ja tukeminen niin, ettei väännä imusarjan kumeja kiinni laittaessa.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Avatar
istari
Viestit: 100
Liittynyt: 19:14 19.11.2005.

Re: Läppäkeihinin ryypyn toiminta

Viesti Kirjoittaja istari »

Siis juu, ryyppyläppä toimii varmaan just niinku pitää , eli kääntyy kiinnipäin kun ryyppynapista vetää, mut mitään muuta sitten ei näyttäis tapahtuvankaan. Clymerin kuvissa high idle cam:ksi ristitty palikka johon ryyppyvaijeri on kiinnitetty , siis saa läpän kääntymään. Sit siinä ko. palikassa on sellanen uloke jonka ilmeisesti pitäis ryypystä lisää vedettäessä tökätä fast idle cam assembly -nimiseen kaveriin joka on kiinnitetty kiihdytyspumppuun ja siten lisätä vielä keiton määrää entisestään suhteessa ilmaan. Eli lisätä kaasua.
HD:n osakatalookin kuvassa em. osat on nimetty choke lever kitiksi ja accelerator pump lever kitiksi. Jos yhtään selventää..... :?
Mut mulla siis nää leverit ei osu toisiinsa missään ryypyn asennossa.

En tiä oonko ihan sekasin ja pihalla ja pitäskö unohtaa koko ryyppy! Siis pyörästä! :lol:
Pertti
Viestit: 6063
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Läppäkeihinin ryypyn toiminta

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Unohda se ryyppy, jos kaasua pumppaamalla käynnistyy. Lämityskäyttöön kiristä kaasukahvaa sillä alla olevalla "cruiseruuvilla". Pitäis ryypyn nostaa kierroksiakin, mutta yleensä sitä ei kannata käyttää jos muuten lähtee, Aikalailla on-off-laite, kone käy tai sitten ei. Pakkasella sitten ehkä hetkeksi kannattaa laittaa ryyppy päälle, muuten vaan itselle.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
istari
Viestit: 100
Liittynyt: 19:14 19.11.2005.

Re: Läppäkeihinin ryypyn toiminta

Viesti Kirjoittaja istari »

Pertti kirjoitti:Unohda se ryyppy, jos kaasua pumppaamalla käynnistyy. Lämityskäyttöön kiristä kaasukahvaa sillä alla olevalla "cruiseruuvilla". Pitäis ryypyn nostaa kierroksiakin, mutta yleensä sitä ei kannata käyttää jos muuten lähtee, Aikalailla on-off-laite, kone käy tai sitten ei. Pakkasella sitten ehkä hetkeksi kannattaa laittaa ryyppy päälle, muuten vaan itselle.

Joo, näin taitaa olla viisainta. Eli ryyppyä vaan itelle sillontällön! :D

Sen oon mäkin huomannut että kun lämpötila alkaa lähenteleen nollaa, niin sillon on ollut syytä hiukan vetää ryyppynappia ulospäin käynnistäessä. Muuten aika turha vekotin tosiaankin.

No nyt vaan odotteleen/metsästään muualta kaasarin remppaussettiä......
Avatar
Springveli
Viestit: 182
Liittynyt: 18:21 20.07.2004.
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: Läppäkeihinin ryypyn toiminta

Viesti Kirjoittaja Springveli »

istari kirjoitti:No nyt vaan odotteleen/metsästään muualta kaasarin remppaussettiä......
Esim.Täältä... :)
http://picasaweb.google.com/easyr93/Myy ... 0376102882" onclick="window.open(this.href);return false;
"Live life your way"
Avatar
istari
Viestit: 100
Liittynyt: 19:14 19.11.2005.

Re: Läppäkeihinin ryypyn toiminta

Viesti Kirjoittaja istari »

Korjaussetti löyty ja "melkein" naapurista . :o

Eli nyt vaan irrottaan kaasaria ja imusarjaa. Ovatkin aikas ahtaassa välissä. Täytynee irrotella virtalukko ja räikkä että mahtuu löysään. Niin tai pyytää joku gynekologi kylään tekeen sen homman. :wink: 8O
Avatar
istari
Viestit: 100
Liittynyt: 19:14 19.11.2005.

Re: Läppäkeihinin ryypyn toiminta

Viesti Kirjoittaja istari »

Nyt on kaasari kourassa ja pesulle pitäs päästä. (siis kaasarin :) )

Ei ole mitään ultraäänivermeitä eli käsinpesuksi menee. Mut mikä ois hyvä myrkky pesuaineeks? Ei taida Fairy riittää?? 8O

Tarvitaanko kaupan hienoja kaasarinputsausaineita vai käykö esim. ihan Masinol tai vaikka bensa ? Mahtaako niillä kaikki karstat ym. irrota ?
jori
Viestit: 112
Liittynyt: 17:04 06.03.2006.

Re: Läppäkeihinin ryypyn toiminta

Viesti Kirjoittaja jori »

itse yleensä ennen purkua pessyt liuottimella ja harjalla ulkopuolelta, sitten atomeiksi ja paineilmaa kanaviin, silmämääräistä tarkastelua (läppäakseli, suuttimet yms.). Nippuun ja menoksi.
Avatar
istari
Viestit: 100
Liittynyt: 19:14 19.11.2005.

Re: Läppäkeihinin ryypyn toiminta

Viesti Kirjoittaja istari »

mittees tota ku tossa Motorcycle Whorehousen läppä-Keihinin repair setissä oli mm. kaksi kappaletta kaasarin ja imusarjan väliin tulevaa tiivistettä. Ohuempi ja paksumpi. Paksummassa keskellä oleva aukko on hiukan isompi kuin ohuemmassa. Ilmeisesti jotain vuosimallieroja mut kumpi on kumpi vai onko mitään väliä? Ohuemman tiivisteen aukko senverran pieni että tiiviste tulee hiukka kurkun puolelle.

Niin mun laitos on vm. -85.
Vastaa Viestiin