Mites tossa otsikossa mainitussa vm. -85 kaasarissa ton ryypyn pitäis toimia ?
Omassa härvelissäni ei ryyppyä ulospäin vetäessä tapahdu kaasarissa muuta kuin että ryypyn läppä kääntyy kiinnipäin. Eikös sen ryyppyvaijerin päässä olevan vivustohässäkän pitäis vaikuttaa myös kaasun asentoon kaasarissa? Eli kun niitä osia kyttäsin niin tulin siihen käsitykseen että ryyppyvipstaakin (meikäläisen termit on aika eksoottisia


Nyt nämä kipaleet eivät ns. kohtaa toisiaan missään ryypyn asennossa. Eli miten pitäs lähtee liikkeelle säätöhommissa?
Tosin täytyy sanoa että harvemmin tulee koko ryyppyä käytettyä, ei oo tarvinnu, mut oishan sen hyvä kuiteski toimia.

Sit vielä sellanen homma että kaikenmaailman nykimisistä ja putken poksumisista johtuen aloin epäileen imuvuotoa imusarjassa. No suihkuttelin starttipilottia ko. paikkaan ja kyl, kierrokset nousi jonkin verran. Koitin suojata ilmanputsarin aukkoa ettei imasis sitä kautta sprayta kaasariin ja antas väärää diagnoosia. No en tiedä onnistuinko eliminoimaan sen mutta kiekat kyllä nousi.
Tossa sitten kun purin ilmanputsarikotelon tieltä pois ja kuikuilin mm. sitä ryyppytilannetta niin huomasin että siinä kiihdytyspumpun "tangon" ympärillä oleva pikkusen haitarikumin näkönen tiiviste oli noussut pois paikoiltaan. Voisko sitä kautta tulla vuotoa ja onko sellasella merkitystä? No sörkin kumin takas paikoilleen joten kattellaan....
Tarkotus ois samoissa rähinöissä imusarjan tiivisteiden uusimisen kanssa avata kaasari ja kattoo mitä on syönyt ja putsata skeidat pois. Tilasin uudet imusarjan tiivisteet ja Keihinin korjaussarjan. -No tiivisteet tuli mut korjaussetti ei,prkl.


Onko muuten hyviä vinkkejä em. operaatioon ? Kriitisiä huomitoitavia asioita ? Pyörä on -85 rautis 1000 cc.
Pakarit aikas avarat ja ilmanputsarina K&N .