Vanteen vaihto, 02 RK ja takapyörä sivussa???

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Mikael
Viesti:

Vanteen vaihto, 02 RK ja takapyörä sivussa???

Viesti Kirjoittaja Mikael »

Terve,

Minulla on 02 road kingi jossa vakiona oli pinnavanteet. Ostin ebaysta oliko 06:sen kärrynpyörä aluvanteet ja hd:n tuotesivujen mukaan sama vanne käy 02:seen.

Vaihdoin siihen aluvanteeseen mun 1,5 tuuman remmin belttipyörä ja käytin alkuperäiset takaakselin holkit mutta takapyörä on noin sentti vasemalla keskilinjasta lokarissa ja remmi ottaa välillä renkaaseen.

Onko joku sattunut samanlaiseen ongelmaan.

Kun irrotin takapyörä ja mittasin ja vertasin aluvanne pinnavanteen kanssa niin en löytänyt mittaeroja....?????

Missä vois mättää?

-Mikael
smuige
Viesti:

Re: Vanteen vaihto, 02 RK ja takapyörä sivussa???

Viesti Kirjoittaja smuige »

Oliskos akselille tulevat holkit menneet sekaisin oikealle ja vasemmalle puolelle.
Niitähän on eri paksuisia.
Kokeile toisessa järjestyksessä.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Mikael
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikael »

Ei millään voin mennä niin että se leveä on oikealla puolella sillä silloin ei jarrulevy millään osu jarrusatulaan va pyörähän silloi siirtyis vielä enemmän vasemalle. Nyt pyörä on melkein kiinni lokarin vasenta laitaa ja oikealla monta yli pari senttiä tilaa.

Eli mun holkit on huoltomanuskan mukaan niin että se leveä (pitkä) holkki on vasemmalla (belttipuolella) ja se kapea (lyhyt) on oikealla (jarrulevypuolella).

Voiko olla että pinnavanteen kehä ei ole keskellä tai samalla linjalla suhteessa napaan kuin aluvanteella jostain syystä?

-Mikael
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

Sen keskiön paikan saa mittaamalla ja vertailemalla selville.

Valuvanteessa oletettavasti keskellä.
Eli sen kääntäminen toisinpäin ei auta?
Vastaa Viestiin