moottorin maalaus?
moottorin maalaus?
mikä on hyvä tapa maalata moottori? mulla on kasassa oleva moottori niin täytyis saada lohko sekä sylinterit mustaksi?sylinterithän siitä vois helposti päästellä mutta muuten ei viittis purkaa ehjää moottoria! jauhemaalaukseen täytyy varmaan olla purettu moottori ettei tiivisteet kärsi uunitus vaiheessa??eli hyvä ja kestävä tapa millä olette maalaillut moottoreita?
Re: moottorin maalaus?
Viime talvena rapsutin moottorista vanhan irtonaisen maalin pois ja sitten huolellinen öljyn yms. poisto. Merkkiliikkeestä spraypurkki HD:n moottorimaalia (pirun kallista) ja maalaus. Hyvin on pysynyt.
Re: moottorin maalaus?
Onneksi hd:n moottorissa pysyy muutkin kuin hd:n maalit.
- Santerisalama
- Viestit: 171
- Liittynyt: 21:00 01.08.2008.
- Paikkakunta: Pöytyä
- Viesti:
Re: moottorin maalaus?
Mä vetäisin sinne pohjille ekaks happovärin ei tahdo muuten pysyä kunnolla tossa alumiinivalussa..
Re: moottorin maalaus?
pese monta kertaa hyvin ja sitten vielä pari kertaa. Maalatut pinnat karhenna vaikka karhunkielellä ja sitten taas pesu. Maalausvaiheessa happomaali pohjalle ja sitten vasta väri. Voi varmaan maalata monellakin tapaa mutta noin tulee hyvä.
Re: moottorin maalaus?
eli ihan tavan automaali pysyy sylintereissäkin??täytyy sit varmaan alkaa kyseisellä tavalla tekee sitä maalausta!!kiitos vastauksista.
quote="hurZi"]pese monta kertaa hyvin ja sitten vielä pari kertaa. Maalatut pinnat karhenna vaikka karhunkielellä ja sitten taas pesu. Maalausvaiheessa happomaali pohjalle ja sitten vasta väri. Voi varmaan maalata monellakin tapaa mutta noin tulee hyvä.[/quote]
quote="hurZi"]pese monta kertaa hyvin ja sitten vielä pari kertaa. Maalatut pinnat karhenna vaikka karhunkielellä ja sitten taas pesu. Maalausvaiheessa happomaali pohjalle ja sitten vasta väri. Voi varmaan maalata monellakin tapaa mutta noin tulee hyvä.[/quote]
Re: moottorin maalaus?
Viime talvena suihkautettiin sylintereihin, kansiin ja rokkereihin ihan perus mattamusta kuumakestomaali. Huolellinen karhennus ja putsaus asetonilla. Ainakin vielä on pysynyt.
Nothing beats cubic inches. Except turbo!


Re: moottorin maalaus?
Wht myy myös kuumankestopohjamaali sprayta. Ois hyvä ruiskasta tartunta pohjaväri jos sprayaa. Miranol ei tarvi erityistä pohjaväriä ja tasoittuu myös hyvin pensselillä mutta hidas kuivumaan. Nämä on hintavia mutta pysyy. http://www.stirwell.fi/sprayt.html" onclick="window.open(this.href);return false; Miranol kuivuu nopeammin kun ksyleenillä ohentaa..
Re: moottorin maalaus?
Eipä ole ongelma automaaleilla. vaatii hyvät pohjustukset niin kyllä pysyy.
Ite oon tehny aina kuulapuhalletulle pinnalle aluksi happopohjamaali jonka jälkeen karhunkieltä siihen normaali autobase ja lakalla koko komeus yli .
Ite oon tehny aina kuulapuhalletulle pinnalle aluksi happopohjamaali jonka jälkeen karhunkieltä siihen normaali autobase ja lakalla koko komeus yli .
Asiat pitää oppia tekeen sillai oikealla tavalla väärin!
Re: moottorin maalaus?
Varmasti oikeaoppinen tapa tuo poromarkon mutta onko kaikilla ruiskuja ja kompuroita tai lasikuulapuhallusmahiksia? Minkä tason rakennelmaa ollaan tekemässä vaikuttaa kai myös työstötapaan.? Jotkut Harrikan orkkis lohkokin on aika karua valua ja vinkua ja melkein kittiäkin ne kaipais.
Kone oli nipussa ymmärtääkseni ja puhallus vaikea enää tehdä. Helpoimmalla pääsee jos putsailee hyvin ja ottaa hyvän pänselin ja vanha kunnon Miranol. Mutta jos näyttely himmeli tulee niin kait parempi sitten automaaleilla. Yllättävän karkealla kannattaa pohja tehdä että tarttuu.
Kone oli nipussa ymmärtääkseni ja puhallus vaikea enää tehdä. Helpoimmalla pääsee jos putsailee hyvin ja ottaa hyvän pänselin ja vanha kunnon Miranol. Mutta jos näyttely himmeli tulee niin kait parempi sitten automaaleilla. Yllättävän karkealla kannattaa pohja tehdä että tarttuu.
Re: moottorin maalaus?
joo eli kone on nipussa mutta kyllä sitä täytyy jonkun verran varmaan purkaa että saa siististi maalattua!!ja ajopyörää ollaan tekemässä mutta ei siitä haittaakaan olisi jos on siistin näköinenkin..ruiskulla olis tarkoitus maalata,,ja puhallus mahdollisuutta ei taida olla kun täytyis varmaan purkaa aika osiin. tässä olen selaillut nettiä niin jotkut suosittelee miranolia ja toiset taas delco väristä jotain oikeeta moottori maalia ja toiset taas muuta..millainen maali on ryppy maali?sovelttuuko esim kansille vai onko karkeen näköinen?
Re: moottorin maalaus?
http://www.hdsportsters.com/blacked-2006-sportster.htm" onclick="window.open(this.href);return false; Tuossa on wringle ryppymusta. Automaalinkin saa muistuttamaan tätä ryppymaalia lorauttamalla struktuuriainetta mustaan tai lakkaan. Tässä on ollut kyllä pieniä propleemia kun tuo ryppyaine kumoaa mattausaineen vaikutusta. Rypyn syvyyttä voi säätää struktuuriaineen määrällä. Harrikalla on sitä just oikeata wringle mustaa mutta olen jostain lukenut että aika hulppean hintaisia.
Vois olla muirean näköinen lohkossa.. Yksi vaihtoehto ois vasaralakka. Muistuttaa Harrikan ryppymustaa..
Vois olla muirean näköinen lohkossa.. Yksi vaihtoehto ois vasaralakka. Muistuttaa Harrikan ryppymustaa..
Re: moottorin maalaus?
Tuttu maalaili Sportster motin perus automaaleilla kiiltävän mustaks ja hyvin on kestäny jo pari kesää.
Oman evolaisen maalailin VHT:n Black Oxide Case Paintilla.
Ensin pesin mikroliuottimen harjan ja painepesurin kanssa, sitten crc:n motor cleanin ja painepesurin kera ennen laajan messinkiharjalajitelman ja crc:n quickcleanin kanssa jynssäämistä. pulloharjamalliset messinki/rst harjat oli oiva apu jäähdytysripojen välien putsailuun. Kaiken jälkeen vielä paineilmaa ja tuota quickcleania ennen rockereiden yms suojausta.
öljypumpun tiivisteen jätin paikalleen ja vedin suojausteipit päälle, leikaten ne tiivisteen muotoon.
pumppu kun on tarkoitus kiillotella ennen takaisin laittoa.
tuota VHT:n maalia upposi 3x 500ml kannut, oli meinaan hiukan hankalaa saada nuo ripojen pinnat peittoon.
näin ensikertalaisena moottorin maalauksessa kuitenkin tyytyväinen jälkeen. kesä näyttää miten tuo sitten kestää. Ohje neuvoo että maalin "curetus" tapahtuu käyttämällä moottori kuumaksi. hämärän peittoon tosin jäi millä aikavälillä maalauksen jälkeen maali pitäisi curettaa. liekkö kuumailmapuhallin avuksi ennen kun tuon mopotin kasaan saa ja vielä käymäänkin.

Pesun jälkeen, ennen harjausta.

Suojattuna ja puunattuna.

Vuorossa seuraavaksi rockereiden, öljypumpun ja nokka/sytkäkopan kiillottelu irrallaan.
Oman evolaisen maalailin VHT:n Black Oxide Case Paintilla.
Ensin pesin mikroliuottimen harjan ja painepesurin kanssa, sitten crc:n motor cleanin ja painepesurin kera ennen laajan messinkiharjalajitelman ja crc:n quickcleanin kanssa jynssäämistä. pulloharjamalliset messinki/rst harjat oli oiva apu jäähdytysripojen välien putsailuun. Kaiken jälkeen vielä paineilmaa ja tuota quickcleania ennen rockereiden yms suojausta.
öljypumpun tiivisteen jätin paikalleen ja vedin suojausteipit päälle, leikaten ne tiivisteen muotoon.
pumppu kun on tarkoitus kiillotella ennen takaisin laittoa.
tuota VHT:n maalia upposi 3x 500ml kannut, oli meinaan hiukan hankalaa saada nuo ripojen pinnat peittoon.
näin ensikertalaisena moottorin maalauksessa kuitenkin tyytyväinen jälkeen. kesä näyttää miten tuo sitten kestää. Ohje neuvoo että maalin "curetus" tapahtuu käyttämällä moottori kuumaksi. hämärän peittoon tosin jäi millä aikavälillä maalauksen jälkeen maali pitäisi curettaa. liekkö kuumailmapuhallin avuksi ennen kun tuon mopotin kasaan saa ja vielä käymäänkin.

Pesun jälkeen, ennen harjausta.

Suojattuna ja puunattuna.

Vuorossa seuraavaksi rockereiden, öljypumpun ja nokka/sytkäkopan kiillottelu irrallaan.
Viva El Grande-Libelitsa!
Re: moottorin maalaus?
mä puhalsin soodalla lohkot sen jälkeen happopohja sit pintaan kuumakesto maali.
(hommasin sooda vehkeet 2 v sitten se oli kyllä hyvä investointi)
(hommasin sooda vehkeet 2 v sitten se oli kyllä hyvä investointi)
Re: moottorin maalaus?
Joo, itelläkin oli tuo sooda mielessä jo toissa talvena. samoin ku tuon maalaus. hiukkasen venähti taas rojekti.
soodaa kyllä ois kaks vitosen kanisteria omassa tallissa. onko millanen kompura ollu soodavehkeiden kans käytössä? puhallusvehkeet ei kyllä tosiaan ois huono sijoitus. jospa pajalle moiset jo ens talvena saatas.
soodaa kyllä ois kaks vitosen kanisteria omassa tallissa. onko millanen kompura ollu soodavehkeiden kans käytössä? puhallusvehkeet ei kyllä tosiaan ois huono sijoitus. jospa pajalle moiset jo ens talvena saatas.
Viva El Grande-Libelitsa!